آیت‌الله امجد: محرم امسال برای مردم مظلوم کشورم گریه می‌کنم

آیت‌الله امجد درباره برنامه محرم امسال خود، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه «روزی به صداقت و حقیقت اسلام و اهل بیت (علیهم‌السلام) برگردیم» تصریح کرد: «عاشورای امسال می‌خواهم بجای گریه بر امام حسین (علیه السلام) بر مردم مظلوم و بی‌پناه کشورم گریه کنم.»

به گزارش کلمه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله امجد، این استاد اخلاق به پرسش بسیاری از علاقه‌مندان در مورد برنامه محرم امسال ایشان در مالزی پاسخ دادند. در این پاسخ آمده است: «عاشورای امسال می‌خواهم بجای گریه بر امام حسین (علیه السلام) بر مردم مظلوم و بی‌پناه کشورم گریه کنم که گرفتار چه جهالت‌هایی شده‌اند.»

در ادامه ایشان تصریح کرده اند: «من از نسل جوان که با سوابق انقلاب آشنا نیستند بسیار شرمنده‌ام و عذر می‌خواهم. امیدوارم روزی به صداقت و حقیقت اسلام و اهل بیت (علیهم‌السلام) برگردیم.»

آیت الله امجد چندی قبل هم در پیامی در آستانه ماه مبارک رمضان، با تاکید بر اینکه «ظلم و ستم و عوام فریبی و دروغ و تهمت و فضیلت کشی و نفاق، قابل تحمل نیست و غوغا می کند» از علما خواسته بود به داد مردم برسند و افزوده بود:‌ «اگر علما ساکت باشند جوابی نداریم به مردم بدهیم.»

ایشان در همان زمان در جمع گروهی از نمازگزاران در مالزی نیز گفته بود:‌ «بزرگترین خیانت، فریب دادن و گول زدن مردم است و بالاتر از این خیانتی نیست… هر حرفی می زنیم در عالم ضبط می شود، پس خلاف نگوییم، فریبکاری نکنیم و مردم را در لباس روحانیت گول نزنیم. مردم می فهمند. امروز دیگر روزی نیست که بتوان سر مردم کلاه گذاشت. ممکن است بخواهیم عده ای را در جهل نگه داریم ولی در حقیقت اینگونه نیست، مگر اینکه بخواهیم خود را فریب دهیم. وقتی پای انسان لب گور است و در لباس روحانیت دروغ می گوید چه می توان کرد؟ نمی دانم چطور می خواهند جواب خدا را بدهند. آنهم برای چه؟ برای منافع دنیوی؟»

0 comments:

ارسال یک نظر