هیات منصفه دادگاه، مدیر روزنامه دولت ایران را مجرم شناخت

خبرگزاری های ایران می گویند که هیات منصفه دادگاه مطبوعات در این کشور، علی اکبر جوانفکر، مدیر مسئول روزنامه دولت این کشور را که به اتهام "نشر مطالب خلاف موازین اسلامی" محاکمه شده، مجرم شناخته است.

علی اکبر کسائیان، سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات به خبرگزاری مهر گفته است که قاضی دادگاه مطبوعات یک هفته فرصت دارد تا رای خود را درباره مدیر روزنامه ایران صادر کند.

دادگاه مطبوعات به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی، طی دو جلسه به موضوع شکایت دادستان عمومی و انقلاب تهران از مدیر روزنامه دولتی "ایران" رسیدگی کرده است.

موضوع شکایت از روزنامه ایران، انتشار ویژه نامه ای در این روزنامه به نان خاتون در تابستان امسال است که طی آن به موضوع حجاب اجباری زنان ایرانی پرداخته بود.

خبرسازترین مطلب منتشر شده در ویژه نامه روزنامه ایران، مصاحبه مهدی کلهر مشاور رسانه ای سابق محمود احمدی نژاد بوده که که رنگ سیاه چادر را تقلیدی از لباس مشکی مردان و زنان غربی در "مجلس های شبانه عیاشی اروپا" در زمان ناصرالدین شاه توصیف و گفته بود"از لحاظ فلسفه‌ حجاب که در قرآن آمده که زن خودش را در مقابل تیر نگاه هیز مردان قرار ندهد، قطعا چادر بدترین پوشش است چون چهره زن را قاب می‌کند."

دادستان عمومی تهران با اعلام جرم علیه روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت را به "حمله به چادر و طرح حجاب و عفاف"، "ترویج اباحه گری" و "جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی" متهم کرد.

در نمونه ای از انتقاد روحانیون ایران به انتشار این ویژه نامه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم، با متهم کردن دست اندرکاران روزنامه ایران به "اهانت به زنان محجبه"، خواستار مقابله با تلاش های "دشمن و منحرفین" علیه حجاب شده بود.
کلهر

خبرسازترین مطلب منتشر شده در ویژه نامه روزنامه ایران، مصاحبه مهدی کلهر مشاور رسانه ای سابق محمود احمدی نژاد بود

مدیر روزنامه ایران در جریان دفاع از خود در آخرین جلسه دادگاه گفته است که قوه قضائیه متاثر از جو سیاسی علیه او کیفرخواست صادر کرده است.

آقای جوانفکر گفت که "حتی علما و مراجع هم در همین جو ایجاد شده و اطلاعات غلطی که به آنها داده شده بود، توضیحاتی را بیان فرمودند . . . و نمایندگان مجلس بدون مطالعه خاتون مصاحبه و گفت و گو علیه ما انجام دادند. بنده حتی با برخی از نمایندگان مجلس تماس گرفتم و گفتم شما که این اظهارات را گفته اید آیا مطالب نشریه را خوانده اید که آنها گفتند نه فقط می دانیم فلان خبرگزاری یا سایت اینگونه نوشته است."

مدیر روزنامه ایران انتشار عکس تمام قد برخی از شخصیت های زن سیاسی ایران از جمله معاون حقوقی رئیس جمهور این کشور با چادر را نشانه ای از ترویج "حجاب کامل" در ویژه نامه خاتون توصیف کرده است.

آقای جوانفکر، به رغم احضار از سوی قاضی، در اعتراض به غیبت هیات منصفه از حضور در نخستین جلسه دادگاه خودداری کرده بود اما سرانجام به همراه وکلای خود در جلسه هفته گذشته در برابر قاضی حاضر شد.

نماینده دادستان انقلاب در جلسه دوم و پایانی دادگاه گفت که در جلسه اول "وکلای متهم نوعی مراسم قدردانی و تشکر از متهم راه انداخته بودند.

هیات منصفه دادگاه مطبوعات اخیرا و پس از مدتی طولانی، دوباره تشکیل شده است.

حضور هیات منصفه در محاکمه مدیر روزنامه دولتی ایران، پس از حضور در محاکمه روزنامه اعتماد ملی، ارگان حزب اعتماد ملی به دبیرکلی مهدی کروبی، دومین حضور این هیات در دادگاه مطبوعات است.

0 comments:

ارسال یک نظر