نماینده تفرش: دولت عامل پشت پرده اختلاس است/ احمدی‌نژاد فرافکنی نکند

نماینده تفرش و آشتیان با بیان این که عامل اصلی دست‌های پشت پرده اختلاس اخیر در دولت است، گفت: اصلا درست نیست که چنین اختلاس عظیمی را تنها مربوط به کوتاهی یک شعبه بانکی در خوزستان بدانیم، این امر قدرت بیشتر و حمایت افراد مرکزی‌تری را می‌طلبد. بر ملت ایران روشن است که چنین اختلاسی بدون پشتوانه سیاسی نمی‌تواند صورت بگیرد.

بهمن اخوان در گفت‌وگو با نشریه وقایع استان، با تأکید بر مجرم بودن مدیرعامل بانک ملی ایران، افزود: با خارج شدن خاوری از ایران، علی‌رغم اعلام مجلس مبنی‌بر مقصر بودنش، مهر تأییدی بر اتهام وی زده شد، اگر این اتهام واقعیت نداشت، او در ایران می‌ماند و اجازه می‌داد که به اتهامش رسیدگی شود.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: چگونه کسی که گرین‌کارت دارد مدیر دسته اول بزرگترین بانک ایران می‌شود و در این سمت هم باقی می‌ماند و بعد از اختلاس هم سریع و به راحتی از ایران خارج می‌شود، از این‌رو باید مشخص شود که او چگونه و با حمایت چه کسانی از ایران خارج شده است.

اخوان بیان کرد: ریشه اختلاس سه‌هزار میلیاردی افراد فاسد و منحرفی است که در دولت و دستگاه‌های اجرایی بر سر کار آمده‌اند و زد و بند می‌کنند، این افراد تازه به دوران رسیده درون‌ دولت که می‌خواهند یک‌شبه ره یکصد ساله روند، باید شناسایی، معرفی و پاک‌سازی شوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، با اعلام این‌که بیشتر تخلفات از سوی مدیرانی است که وزارت اطلاعات یا سازمان بازرسی کل کشور به آن‌ها هشدار داده بود، افزود: با اعلام آقای مصلحی مبنی‌بر این‌که این‌گونه گزینش‌ها در زمان وی نبوده است وزارت اطلاعات هم شفاف‌سازی نمی‌کند که چگونه و از سوی چه کسانی این افراد تأیید شده‌اند، من به یاد دارم که دو سال پیش هم سازمان بازرسی تذکراتی به مسئولان اجرایی داد ولی کسی توجهی نکرد.

وی با اشاره به نشانه گرفتن انگشت اتهام رئیس دولت به سوی مجلس، این امر را فرافکنی خواند و یادآور شد: مجلس قانون‌گذار است و دستی به خزانه کشور ندارد، احمدی‌نژاد اگر ادعا دارد و می‌داند که چه کسی مقصر اصلی است چرا او را به ملت ایران معرفی نمی‌کند.

اخوان افزود: من صحبت‌های احمدی‌نژاد را رد می‌کنم و امیدوارم که او بیش از این واقعیت‌ها را کتمان نکند.

0 comments:

ارسال یک نظر