عضو هیئت تحقیق مجلس: برخی نمایندگان بدون مطالعه گزارش اختلاس ۱۰۰۰میلیاردی جدید را تکذیب کردند

جـــرس: در پی تکذیب فوری اختلاس یک ‌هزار میلیارد تومانی در ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی شستا، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه "برخی از نمایندگان بدون مطالعۀ گزارش کمیسیون مجلس و مطالب تکمیلی، عجله کرده و بحث تخلف صورت گرفته در بخش تامین اجتماعی (شستا) را تکذیب کرده‌اند"، گفت: "مدارک و شواهد لازم نشان دهنده تخلفات صورت گرفته در این بخش است که حتی برخی از مسوولین امر از سمت خود برکنار شده اند."

چند روز پیش، سلیمان جعفرزاده در مورد دلایل تاخیر ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی، ضمن تاکید بر "فشارهای سیاسی بر تیم تحقیق و تفحص"، به خبرگزاری مهر گفته بود: "چالش‌های پیش‌رو در این پرونده آنقدر زیاد است که بنده با وجود اینکه دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌ام در این هشت سال هیچ موردی مانند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اینچنین سیاسی نشده بود...اگر هیئت رئیسه مجلس از ادامه کار جلوگیری نمی‌کرد می‌توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم. "

به گزارش ایلنا، این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، روز پنجشنبه با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان بدون مطالعه گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس و مطالب تکمیلی عجله کرده و بحث تخلف هزار میلیاردی صورت گرفته در بخش تامین اجتماعی (شستا) را تکذیب کرده‌اند، گفت: این واکنش سریع جای تعجب دارد. در گزارش تامین اجتماعی آمده است که این تخلف در دوره‌های قبل صورت گرفته و سازمان بازنشستگی نیز از این مطلب حمایت کرده است طبیعی است که در پرونده به این بزرگی برخی را نگران کنند.

این نماینده مجلس افزود: مدارک و شواهد لازم نشان دهنده تخلفات صورت گرفته در این بخش است که حتی برخی از مسوولین امر از سمت خود برکنار شدند.

وی با اشاره به اینکه در مراحل تحقیق و تفحص شرکت ‌‌ها و اداره‌ها همکاری خوبی رابا نمایندگان داشته‌اند، گفت: باید عنوان کنم که برخی از شرکت‌‌‌ها نیز با اینکه ما ازمراجع قضایی و مجلس دستور بررسی داشتیم همکاری لازم را نداشته‌اند که در آینده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید از هرگونه اظهار نظر عجولانه پرهیز شود، گفت: تخلف ممکن است در هر جایی صورت بگیرد و مراجع قضایی با این مساله برخورد کند.

جعفرزاده چند روز پیش در خصوص فشارهای وارده بر تحقیق کنندگان گفته بود "از روز اولی که طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی آغاز شد بلافاصله با فشارهای سیاسی از سوی بسیاری از چهره‌ها و حتی هیئت‌رئیسه مجلس مواجه شدیم چرا که نمایندگان حاضر در تیم تحقیق و تفحص به سراغ شرکت‌هایی رفتند که هیچ‌گونه نظارتی بر عملکرد آنها نبوده است. همین شرکت‌ها تهمت‌ها و افتراهای بسیاری به گروه تحقیق و تفحص وارد کردند ولی ما به دور از تمام این حاشیه‌ها به کارمان ادامه دادیم. "

جعفرزاده تصریح کرده بود: در حالی که داشتیم به سرنخ‌های بیشتری در این پرونده بزرگ اختلاس پی می‌بردیم هیئت‌رئیسه مجلس از ادامه تحقیق و تفحص جلوگیری کرد. به اعتقاد اعضای تیم تحقیقی اگر فعالیت ما تا شصت روز دیگر ادامه داشت می‌توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم.

گفتنی است کارشناسان پولی کشور، امسال را "سال پرده‌برداری از اختلاس‌های بانکی" اعلام کرده اند، اما همچنان اراده ای جدی از رسیدگی به پرونده های متعدد و تکان دهندۀ اختلاس مدیران دانه درشت و دستگاههای دولتی ممانعت بعمل می آورد.

0 comments:

ارسال یک نظر