حجتی کرمانی: به هاشمی گفتم دارید تاوان برخوردهای بدی که با مهندس بازرگان داشتید پس می دهید

محمدجواد حجتی کرمانی، می گوید: "چند سال پیش به هاشمی رفسنجانی گفتم به یاد دارید که در مجلس اول چه برخوردی با مهندس بازرگان می کردید؟ وضعیت فعلی تاوان همان برخوردها است، که نه مهندس بازرگان بلکه احمدی نژادی تاوان گرفت که بچه بچه بچه بچه مهندس بازرگان هم محسوب نمی شود. خداوند اینگونه انتقام می گیرد، وقتی که با آدم پاکی مانند مهندس بازرگان اینگونه برخورد می کنید احمدی نژاد بر سر کار می آید."

این عضو مجلس خبرگان قانون اساسی و نماینده مجلس اول، همچنین با توجه به شرایط حاکم بر کشور می گوید: "دوست دارم فضای بهمن ۱۳۵۷ دوباره تکرارشود، باهمه صمیمیتها و همدلی هایش."

به گزارش خبرآنلاین، این روحانی منتقد حکومت، در جریان پاسخ به برخی سوالات کاربران و علاقه مندان، در خصوص نامه نگاری های جنجالی خود با مصباح یزدی در سالهای پیش و موج رسانه ای ایجاد شده پیرامون این موضوع گفت: "متاسفانه مصباح یزدی در درگیری های سیاسی شخصیت اشخاص تحریف می شود . وی به هیچ وجه مجتهد سیاسی نیست و شرکت در باند بازی های سیاسی نیز در شان یک مقام علمی نمی باشد و من آن را اشتباهی بزرگ می دانم... من بر این باورم که اگر مصباح، مجتهد سیاسی نیست، مهدوی کنی نیز در زمینه اجتهاد سیاسی نمره کامل نمی گیرد."

حجتی کرمانی، پیرامون سابقه چالش خود با هاشمی رفسنجانی از دوران مجلس اول نیز می گوید: "در دیداری که بعد از نگارش نامه اول به مصباح، با هاشمی داشتم، به وی گفتم که به یاد دارید که در مجلس اول چه برخوردی با مهندس بازرگان می کردید؟ این تاوان همان برخوردها است، که نه مهندس بازرگان بلکه احمدی نژادی تاوان گرفت که بچه بچه بچه بچه مهندس بازرگان هم محسوب نمی شود. خداوند اینگونه انتقام می گیرد، وقتی که با آدم پاکی مانند مهندس بازرگان اینگونه برخورد می کنید احمدی نژاد بر سر کار می آید."

حجتی کرمانی در پاسخ به اینکه "جواب هاشمی به شما چه بود؟"، اظهار داشت: "وی مطالبی را گفت که جای بیانش اینجا نیست ."

این نماینده مجلس اول، در خصوص علت مخالفت خود با عزل ابوالحسن بنی صدر از مقام ریاست جمهوری در جنجال مجلس اول گفت: "من و عده دیگری از نمایندگان رای ممتنع دادیم. من از اول شروع دعوا با بنی صدر، بارها انتقاد کردم که چرا به رئیس جمهور اینطور توهین می کنند و در روزنامه ها فحش می دهند. اگر قرار است بنی صدر نباشد چرا دیگر به وی فحش می دهند. چرا اینهمه جوسازی می کنند. به خوبی به یاد دارم که روزی که عدم کفایت سیاسی ایشان مطرح شد، تمام مجلس پر شده بود از تماشاچی. این افراد مرتب شعار علیه بنی صدر می دادند. در این فضا امکان نداشت کسی بتواند حرف بزند. پلاکارد بزرگی با خط درشت بر در ورودی مجلس نصب کرده بودند به این مضمون که ' رای ممتنع به بنی صدر همکاری با اوست و کمک به آمریکا. با این وصف من و دوازده نفر دیگر که رای ممتنع دادیم یعنی با آمریکا همکاری کردیم..."

وی افزود: "در آن جلسه موافقان بنی صدر نیامدند... مهندس بازرگان و نهضت آزادی ها نیامدند و در رای گیری شرکت نکردند. من و 12 نفر دیگر رای ممتنع دادیم. به یاد دارم که قبل از طرح عدم کفایت در مجلس، به بهشتی که رئیس دیوان عالی کشور بود، گفتم من می خواهم در مورد بنی صدر با شما صحبت کنم؛ زیرا این روش ما روش خوبی نیست که در پیش گرفته شده است . بهشتی از من دعوت کرد که ناهار پیش وی بروم. دیوان عالی کشور روبروی نخست وزیری بود. من آنجا رفتم و حدود سه ساعت صحبت کردیم. ایشان با سعه صدر سخنان من را گوش کرد با اینکه سمت استادی من را داشت. "

وی همچنین پیرامون دخالت روحانیون در امور سیاسی کشور گفت: "متاسفانه انسان های غیر سیاسی در جایگاه های سیاسی قرار می گیرند... برخی از روحانیون بر این اعتقاد بوده و هستند که ما باید همواره دست اندرکار باشیم تا کارها درست شود . تصورشان این بوده و هست که اگر ما نباشیم کارها درست انجام نمی شود و از مسیر اسلام و انقلاب منحرف می شویم. از افراد غیر روحانی هم برای تصدی امور در پست های کلیدی مثل ریاست جمهوری یا ریاست مجلس کسانی را می خواهیم که از ما پیروی کنند که گاهی طرف اشتباهی از کار در می آید گریبان خودمان را می گیرد . مخصوصا وقتی در سطح بالای نظام و حکومت اختلاف سلیقه باشد اینها موجب می شود که در نهایت فردی مانند احمدی نژاد پیدا شود که زیر همه چیز بزند و از فرمان رهبری گرفته تا قانون اساسی و روحانیت سرپیچی کند . این بلایی است که در حال حاضر به دست خودمان به جان خودمان افتاده است . احمدی نژاد که خود را مرید امام زمان می داند و مرشدش آقای فلان می شود ،عملا کاری می کند که ولی فقیه بی ولی فقیه. این نتیجه اقدامات خود ماست وقتی که به انسان های صالح ، درست و کاردان و با سابقه اعتماد نمی کنیم وضعی به وجود می آید که به وجود آمده است."

وی راه برون رفت از این وضعیت اخیر را "آشتی ملی و عفو عمومی توسط مقام ارشد کشور و همگامی روحانیت، حوزه، همه شخصیت ها و گروه ها، احزاب موافق و مخالف، ملی – مذهبی، اصولگرا، اصلاح طلب و ..." در این امر می داند و تاکید می کند "در یک کلام می توان گفت راه برون رفت از وضع کنونی، بازسازی واقعی ،مخلصانه جو نورانی و صمیمی و پر نشاط و امید بخش بهمن ۵۷ است هرچند نشدنی پنداشته شود . مگر پیروزی انقلاب در سال ۵۷ باورنکردنی بود ؟

0 comments:

ارسال یک نظر