احمدی‌نژاد: مخالفت با تعطیلی پنجشنبه‌ها، ادای روشنفکری است

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران گفته است که مخالفان تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه، ادای روشنفکرها را درمی‌آورند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای احمدی نژاد معتقد است که نباید عنوان "تعطیلی" را برای روزهایی که مدارس فعالیت نمی‌کنند، به کار برد.

او گفته است: "تعطیلی به معنای معطل ماندن است، اما هم اکنون دانش‌آموزان در کنار خانواده و همراه با آنها هستند که این خود یک نوع کار است و به معنای تعطیلی نیست."

او با اشاره به منتقدان تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه گفت: "همه این افراد رد پایشان در مکان‌های تفریحی کشور است و هم اکنون در حال پر کردن جدول خارج از کشور خود هستند و در نهایت، ادای روشنفکرها را درمی‌آورند و می‌گویند تعطیلی پنجشنبه‌ها به ضرر کشور است."

براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ایران در اسفند سال ۱۳۸۹، قرار شد مدارس ابتدایی در ایران از سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در روزهای پنجشنبه تعطیل شوند. در عین حال، مقامات رسمی آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند که طرح تعطیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها در همین دوره زمانی به طور آزمایشی اجرا می‌شود تا پس از ارزیابی نتایج، درباره تصویب تعطیلی این مدارس در روزهای پنجشنبه هم تصمیم‌گیری شود.

منتقدان این طرح، تعطیلی روزهای پنجشنبه را زمینه‌ساز افت تحصیلی دانش‌آموزان ارزیابی می‌کنند و معتقدند که این طرح بدون انجام تحقیقات و پژوهش‌های لازم اجرا شده است.

'منتظر افت تحصیلی باشید'

نورالله حیدری دستنایی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گفته است که برای تعطیلی روزهای پنجشنبه، به تعداد ساعات آموزشی روزهای دیگر هفته اضافه شده است، در حالی که دانش‌آموزان در ساعات درسی پایانی هر روز، کشش لازم را برای یادگیری ندارند و با تعطیلی پنجشنبه‌ها، امسال شاهد افت شدید تحصیلی دانش‌آموزان خواهیم بود.

او گفته است که کتاب‌های درسی برای تدریس در ۹ ماه تحصیلی تالیف شده‌اند و به همین دلیل، یادگیری دانش‌آموزان در این زمان فشرده، ظاهری و سطحی خواهد بود و پایدار نیست، ضمن آن که فرصت برای انجام فعالیت‌های پرورشی، تربیت بدنی و فعالیت‌های غیردرسی و غیررسمی دیگر وجود ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفته است که معلمان، والدین و دانش‌آموزان از اجرای این طرح ناراضی هستند.

اما حمیدرضا حاج بابایی، وزیر آموزش و پرورش، روز یکشنبه، ۲۴ مهر، اعلام کرد که بیش از ۹۸ درصد مدارس ابتدایی در فصل بهار امسال این طرح را به طور داوطلبانه اجرا کرده‌اند و طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها به طور داوطلبانه و آزمایشی در مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های یک‌نوبته هم اجرا شده است.

او گفت که بیش از ۹۵ درصد این مدارس به طور داوطلبانه از این طرح استقبال کرده‌اند.

پیش از این، آقای حاجی بابایی ارتقای امنیت خاطر خانواده‌ها، ‌تاثیرگذاری مطلوب بر نظام تعلیم و تربیت، انضباط بیشتر برنامه‌های کلاسی و ساماندهی دقیق‌تر زمان‌بندی مدارس را از آثار تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه خوانده بود.

به گفته آقای حاجی بابایی، در این طرح، ساعات درسی در مدارس راهنمایی و دبیرستان کاهش نمی‌یابد، بلکه براساس "برنامه تحول بنیادین، برخی ساعات را تعریف می‌کنیم که براساس آن، لازم نیست الزاما آموزش در کلاس درس باشد."

0 comments:

ارسال یک نظر