جواد لاریجانی: احمدی نژاد یک نسخه اصلی دارد، یک نسخه کپی

جـــرس: محمدجواد لاریجانی، گفت: احمدی‌نژاد یک کپی اصلی دارد و یک کپی زیراکسی؛ کپی اصلی همان است که هست و باید باشد و همان صورت حزب‌اللهی و طرفدار مکتب اهل‌بیت، طرفدار ولایت فقیه و آقای خامنه‌ای و ضدآمریکا و ضداسرائیل که همان ادبیات گذشته را به کار می‌برد.


به گزارش فارس، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، طی گفتگویی به تشریح گفتمان محمود احمدی‌نژاد در دوره اول و دوم ریاست جمهوری‌اش و تفاوت‌های این تغییر گفتمان و آسیب‌های آن پرداخته و ابتدا پیرامون انتخابات سال ۸۴ و دلایل انتخاب محمود احمدی‌نژاد مدعی شد: "احمدی‌نژاد با گفتمان بچه مسلمان‌ها و اصولگرایانه و بچه‌حزب‌اللهی‌ها روی کار آمد. در 4 سال اول ادبیات آقای احمدی‌نژاد ادبیات روشن، صریح و قاطعی بود و باعث شد حتی آنهایی که چندان علقه دینی سنگینی نداشتند از این ادبیات خوششان بیاید؛ در نتیجه احمدی‌نژاد در آخر دوره چهارم محبوب‌ترین رئیس جمهور در داخل و در جهان اسلام شد."


محمود جواد لاریجانی با تاکید بر اینکه طی چند سال اخیر "تغییر گفتمان احمدی‌نژاد باعث ضربه خوردن به موقعیت وی شد"، اظهار عقیده کرد: "ادبیات جدید احمدی نژاد موجب شد موقعیت وی در دنیای اسلام ضربه ببیند و من اکنون نگرانم خدای ناکرده این مسئله توسط اجانب تقویت شده باشد."


این دیپلمات سابق جمهوری اسلامی با بیان اینکه "ایران قبل از اسلام و دوره هخامنشی؛ در بهترین حالت یک فسیل است و چیز زنده‌ای ندارد"، پیرامون آنچه بعضا احمدی نژاد عنوان کرده می گوید: "مکتب ایرانی و بزرگ کردن کوروش و امثالهم، ما را در دنیای اسلام در معرض سوءاستفاده دشمنان قرار داده است. آنها گفتند ببینید ما گفتیم اسلام اینها اسلام مجوس است درحالی که اسلام ما اسلام اهل‌بیت است و اهل‌بیت که ایرانی و غیرایرانی ندارد."


لاریجانی در خصوص عبارت "بیداری انسانی" که احمدی نژاد در برابر "بیداری اسلامی" رهبر جمهوری اسلامی به کار برده، آنرا "مفهومی مشکک و کاهندۀ ارزش دین" خوانده و گفته است: "انسانی مفهومی است که در دوران مدرنیته مطرح شده و یک مفهوم مشکک است. در ادبیات مدرنیته زمانی که بیداری انسانی مطرح می‌شود یعنی ما ارزش دین و امثال آن را کنار می‌گذاریم تا انسان‌ها خودشان را کشف کنند. چرا ما باید چنین ادبیاتی را به کار بگیریم؟...این روش، روش قبلی احمدی‌نژاد نبود.... اما امروز، به تعبیر رهبری، بعضی از این مطالب برای دولت حاشیه ایجاد می‌کند و ما نباید مشغول آن شویم بلکه ما باید کمک کنیم تا احمدی‌نژاد مدتی که برای دوره آخرشان باقیمانده را با خوشی، شوق و خوشنامی به اتمام رسانده و مسائلی که راجع به تبعیت‌شان از رهبری و گفتمانشان مطرح می‌شود نباید وجود داشته باشد. "

احمدی‌نژاد یک کپی اصلی دارد و یک کپی زیراکسی

این مقام ارشد دستگاه قضایی افزود: "من هنوز به احمدی نژاد بسیار علاقه دارم و معتقدم احمدی‌نژاد یک کپی اصلی دارد و یک کپی زیراکسی؛ کپی اصلی همان است که هست و همان است که باید باشد و همان صورت حزب‌اللهی و طرفدار مکتب اهل‌بیت، طرفدار ولایت فقیه و رهبری و ضدآمریکا و ضداسرائیل که همان ادبیات گذشته را به کار می‌برد و تغییری نکرده است... احمدی‌نژاد باید پرچمدار این بیداری اسلامی باشد و بعد از ریاست جمهوری هم به عنوان سفیر دائمی ما از کشوری به کشور دیگر رفته و برای مردم صحبت کند؛ این احمدی‌‌نژاد فردی خواهد بود که در خدمت اسلام است. آنهایی که این نسخه بدلی را برای دکتر احمدی‌نژاد تجویز کرده‌اند ظلم بدی به شخص احمدی‌نژاد کرده‌اند و ظلم آنها به نظام و رهبری نیز مشهود است که ان‌شاءالله آنها موفق نمی‌شوند."

وی پیرامون اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و مشاور جنجالیِ احمدی نژاد و نیز اقدامات او برای انتخابات آتی گفت: "مطالبی که از مشایی در روزنامه‌ها درج می‌شود توسط وی نفی شده و وی می‌گوید به این صورت نیست؛ لذا بنده خودم گیج هستم که مشایی چه چیزی را می‌گوید و چه چیزی را نمی‌گوید اما در کل مطالبی که سقای بی‌ریا نقل کرده‌اند مطالب بسیار خطرناکی است و امیدوارم که این مطالب درست نباشد... اکنون بنده در اخبار و گزارش‌های مختلف می‌بینم که مشایی تشکلی را به صورت پنهانی برای انتخابات مجلس تشکیل داده‌ که من هم ابعاد آن را نمی‌دانم و فکر می‌کنم که این راه قانونی نیست و با آن برخورد خواهد شد..."

جواد لاریجانی با بیان اینکه "امروز ما نباید اجازه دهیم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد با تلخی تمام شود"، افزود: "من نگران این هستم که تجربه‌ای که ما از زمان هاشمی مبنی بر اینکه وی در دوره دوم ریاست جمهوری احساس کردند که بسیاری از برنامه‌‌هایش ناتمام است و بایستی یک یا دو دوره دیگر هم باشد، تکرار شود. این موضوع را مهاجرانی پیشنهاد داد که به همان صورت که امام در قانون اساسی رهبری دائمی شد و رفراندوم صورت گیرد هاشمی هم چون نقش‌شان در انقلاب کلیدی بود، رئیس‌جمهور مادالعمر شود... در نهایت با این موضوع مخالفت شد. ما خودمان در مجلس با آن مخالفت کردیم و هاشمی درصدد برآمد که حزب کارگزاران تاسیس کرده و حزب، حکومت را به دست گرفته و نظرات وی را اعمال کند و دوم خرداد محصول همین‌ها شد؛ البته اینها که سر کار آمدند اولین ضربه را به هاشمی زدند و بعد خاتمی آمد و با وجود همین فلسفه حزب مشارکت راه افتاد...
به نظر بنده چیزی شبیه به همین در بعضی از تحولاتی که من می‌بینم درحال رخ دادن است و افرادی از اطرافیان احمدی‌نژاد می‌خواهند در انتخابات باشند و آنها هم به دنبال چنین فکری هستند. "

وی در رابطه با هاشمی رفسنجانی نیز افزود: "نقش بسیار عالی هاشمی رفسنجانی در پیروزی انقلاب منکری ندارد و خدمات وی نیز غیرقابل انکار است اما بی‌اندازه افسوس می‌خورم که چرا کارهای بعدی چنین روی چهره سرشناس انقلاب رنگ پاشید؛ این چهره باید به همان صورت تابناک باشد."

لاریجانی در سخنان خود ادعا کرد "یک ظلم است که بالاترین ظلم‌ها در جهان است و آن ظلم، ظلم در حق ولایت است؛ یعنی شما ممکن است آزارتان به همسایه و حتی به مورچه هم نرسد و حق هیچ کسی را ضایع نکنید ولی مرتکب یک ظلم شوید که بزرگترین ظلم‌هاست و اسم شما به عنوان ظالم مطرح شود. آن ظلم، ظلم در حق ولایت است."
 

0 comments:

ارسال یک نظر