گرامیداشت رامین پرچمی، مهدیه گلرو و عبدالله مومنی، در دوازدهمین روز ماه رمضان

جوانان اصلاح طلبِ مبتکرِ نامگذاری روزهای ماه رمضان به نام اسرای جنبش، روز دوازدهم ماه رمضان را به نام رامین پرچمی، مهدیه گلرو و عبدالله مومنی، سه فعال دانشجویی و مطبوعاتی محبوس نامگذاری کردند.

 طی روزهای گذشته و در یازده روز اول ماه رمضان، گروه دیگری از زندانیان سیاسی و مطبوعاتی مورد ارج گذاری و یادآوری قرار گرفتند. 

 بنا به گزارش های رسیده به جرس، در گرامیداشت دوازدهمین روز ماه رمضان (بیست و یکم امرداد ماه) و پیرامون رامین پرچمی، مهدیه گلرو و عبدالله مومنی آمده است:

 مهدیه گلرو 
 مهدیه گلرو در تاریخ ۱۱ آذر ماه۱۳۸۸ همراه همسرش، وحید لعلی‌پور، در ساعت هفت صبح با ورود بدون حکم تعداد زیادی از مأموران امنیتی به خانه‌اش بازداشت و به زندان اوین و سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. 
 مهدیه گلرو فعال دانشجویی محروم از تحصیل،‌ دبیر انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی، نائب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در سال ۱۳۸۵، بعد از برگزاری انتخابات و تلاش‌هایش در جهت حفظ انجمن اسلامی و همچنین انتقادهایش به دولت محمود احمدی‌نژاد در حالی که تنها دوماه به فارغ التحصیلی‌اش از دانشگاه مانده بود، از ادامه‌ی تحصیل محروم شد.

 وی پیش‌تر دو بار به خاطر پیگیری‌های خود در مورد وضعیت حق تحصیل خود و دیگر دانشجویان بازداشت شده بود. 
 مهدیه گلرو در سال ۱۳۸۶ بعد از تحصن در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به خاطر محرومیتش از تحصیل بازداشت و مدت یک هفته را در زندان سپری کرده بود.

 گلرو به خاطر یکی از همین بازداشت‌ها، قبل از بازداشت آخرش به یک‌سال زندان محکوم شده بود که این حکم در همین دوره‌ی زندان به اجرا در آمده و به حکم وی اضافه شده است.
 فروردین ماه ۱۳۸۹ شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب گلرو را به تحمل دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم کرد. 

عبدالله مومنی
 عبدالله مؤمنی ۳۰ خردادماه ۱۳۸۸ پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در ساختمان ستاد شهروندان آزاد (حامیان مهدی کروبی، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری) بازداشت شد.

 مومنی که سخنگوی سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) است، به تحمل چهار سال و ۱۱ ماه حبس محکوم شده و در حال حاضر در بند ۳۵۰ زندان اوین تهران زندانی است. 

 وی به مدت سه ماه در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ و ۲۴۰ که تحت نظر وزارت اطلاعات اداره می شود محبوس و بازجویی شد.

 مومنی پس از آن و در حالی که خانواده اش در دو ماه بی خبری مطلق از وی به سر می بردند مجبور به حضور در ندادگاههای نمایشی شد.

 براساس همین گزارش، عبداله مومنی در شهریور ۸۹ با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای، با تاکید بر اینکه با نوشتن این نامه قصد دارد از فجایعی که در دوره حکومت ایشان در زندان ها اتفاق می افتد پرده بر بردارد، مسوولیت این رفتارهای غیرقانونی و غیرشرعی را متوجه بالاترین مقامات کشور دانست.

 این فعال سابق دانشجویی چندی پیش بار دیگر به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی متهم شده است.

 مؤمنی که محکومیتش را در زندان اوین می گذراند، یازده ماه پس از انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رهبری در مورد بدرفتاری بازجویانش، از بند ۳۵۰ زندان اوین به دادسرای این زندان احضار و اتهامات جدید به او تفهیم شده است.

این فعال سابق دانشجویی در یکی از نامه‌هایی که به رهبری نوشت، از "شکنجه شدید، اعترافات ساختگی و محاکمه نمایشی و فقدان کامل استقلال قضایی در محاکمه اش" سخن گفت و خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پیرامون رخدادهای صورت گرفته شد.

نامه عبدالله مومنی که در زمان انتشار موجب بهت افکار عمومی شد، به عنوان یکی از مهم ترین اسناد مظلومیت اسرای جنبش سبز و رفتارهای غیرقانونی و منش ماموران امنیتی و بازجویان شناخته شد.

رامین پرچمی
 رامین پرچمی ، کارشناس ارشد کارگردانی و بازیگری تئاتر و از هنرمندان سینما و تلویزیون در جریان اعتراضات خیابانی ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ بازداشت شد.
 منابع خبری به نقل از کمیته گزارشگران حقوق بشر، از محکومیت رامین پرچمی، بازیگر سینما و تلویزیون، به یک سال حبس تعزیری از سوی شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی اسلامی خبر دادند و اتهامات او را اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، اقدام به فیلم‌برداری و نیز اخلال در نظم عمومی عنوان کردند.
 این هنرمند سبز پس از دو ماه بازداشت در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و سلول انفرادی، به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد؛ بندی که هم اکنون بیش از ۱۷۰ زندانی حوادث پس از انتخابات را در خود جای داده است.
 رامین پرچمی ۳۸ ساله، دارای کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد است. پرچمی علاوه بر بازیگری فیلمی کوتاهی با عنوان «راه حل» را نیز کارگردانی کرده است .
 وی فعالیت خود را با بازی در سریال در پناه تو و فیلم سینمایی ضیافت آغاز کرد. وی همچنین مدتی سردبیر هفته‌نامه فرهنگی هنری نقش‌آفرینان بود.

0 comments:

ارسال یک نظر