شکایت از روزنامه دولت در رابطه با حجاب

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، علی اکبر جوانفکر سرپرست روزنامه ایران را به جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی متهم و علیه وی اعلام جرم کرده ‌است.

دادستان تهران در بیانیه روز شنبه ۲۲ مراد (۱۳ اوت) خود نوشته که روزنامه دولت در ضمیمه مرداد ۱۳۹۰ تحت عنوان "خاتون یک" با "حمله به چادر و طرح حجاب و عفاف و ترویج اباحه ‌گری در حوزه پوشش اسلامی"، مطالبی درج کرده که "جریحه‌دار کننده عفت و اخلاق عمومی" است.

این در حالی است که روزنامه ایران با صدور بیانیه ای از انتشار "ویژه نامه وزین و ارزشمند" خاتون دفاع کرده و هدف این ویژه نامه رایگان را "تبیین نقش حجاب در حفظ عفت و پاکدامنی زن مسلمان ایران و تجلیل از مقام و منزلت وی" اعلام کرده است.

بنا بر بیانیه روابط عمومی روزنامه دولت، وب سایت های خبری "مدعی دفاع از جریان اصول گرایی" از جمله سایت رجانیوز بخشی از مطالب ویژه نامه مذکور و به ویژه اظهارات مهدی کلهر، مشاور رسانه ای پیشین محمود احمدی نژاد و علی اکبر جوانفکر درباره چادر مشکی و حجاب اسلامی را تحریف کرده اند.

این روزنامه به عنوان نمونه، با اشاره به انتقادات انجام شده علیه بخشی از اظهارات آقای کلهر مبنی بر اینکه "رنگ متکبرانه مشکی را ناصرالدین شاه از مجالس اشرافی عیاشی شبانه در اروپا به ایران آورد" نوشته است: "وی فقط رنگ مشکی را به جهت وارداتی بودن آن از فرانسه و انگلیس، یک امر اشرافی و متکبرانه توصیف کرده است و نه اصل چادر را که در آن زمان زنان ایرانی از چادرهای نقش دار و کاملا پوشیده استفاده می کردند."

روزنامه دولت ایران گفته است که علیه سایت های "هتاک" شکایت خواهد کرد.

در مقابل، سایت رجا نیوز نیز روزنامه ایران را متهم کرده که به جای عذرخواهی از "افتضاح دینی" به فرافکنی روی آورده است.

از سوی دیگر، مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار و از چهره های اصولگرا، "پس مانده های جریان انحرافی" را متهم کرده است که از طریق روزنامه ایران به مقابله با چادر روی آورده اند.

منظور مخالفان اصولگرای دولت ایران از جریان انحرافی، گروهی از همکاران رئیس جمهوری است که دارای افکار همسو با اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر خبرساز محمود احمدی نژاد هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس رئیس قرارگاه عمار گفته است: "امروز پس از گذشت سال‌ها از یک لایه دیگر شاهد مطرح شدن موضوع مقابله با چادر هستیم؛ در حقیقت شاکله روزنامه ایران این حرف‌ها را نمی‌زند و پس‌مانده جریان انحرافی، این مطالب را از طریق روزنامه ایران بیان می‌کند."

قرارگاه عمار چند ماه پیش و در پی بالا گرفتن اختلافات بین رهبر و رئیس جمهوری ایران، توسط شماری از چهره های نزدیک به آیت الله خامنه ای تشکیل شده است. این چهره ها می گویند نمایندگی جریان متفاوتی در بین اصولگرایان را عهده دارند که در برابر "جریان انحرافی" قرار دارد و نیز دارای مرزبندی هایی با اصولگرایان سنتی است.

مهدی طائب می افزاید: "صحبت‌هایی که از سوی برخی از افراد در مقابله با حجاب بیان می‌شود، در حقیقت با هدف دور کردن جامعه از مسائل اصلی است؛ این‌‌ امور مسائل اصلی ما نبوده و مسائل فرعی است و جریان انحرافی تلاش دارد جامعه را از پرداختن به مسائل اصلی دور کند."

0 comments:

ارسال یک نظر