شاکی مشایی: برخی مسائل هست که نمی توانم بگویم

مشایی همچنان ناپدید است

همزمان با انتشار اخباری پیرامون ناپدید شدن و غیبت طولانیِ اسفندیار رحیم مشایی از مجامع عمومی و حتی نشست ها و جلسات دولت، اصولگرایان حامی رهبر جمهوری اسلامی کماکان وی را "چالش و دردسر بزرگ" دولت ذکر کرده و موضوع شکایت از این چهرۀ جنجالیِ نزدیک به محمود احمدی نژاد، وارد ابعادی تازه تر شده و در همین رابطه حتی دادستان تهران از "صدور کیفرخواست" برای وی و حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس دولت - که هر دو این مقامات، به سران جریان انحرافی موسوم شده اند- خبر داده است.

 به گزارش روزنامه «تهران امروز»، محمد كرمی راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، که از رحیم مشایی و حمید بقایی به كمیسیون اصل ٩۰ مجلس شكایت كرده، او هم مانند محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون اصولگرایان، اطلاعی از مشایی و غیبت او در مجامع عمومی ندارد.

خوب شد مردم ماهیتش را شناختند
 كرمی راد همزمان خدا را شكر می‌كند و با بیان اینکه "این فرد (مشایی) از مسئولیتی كه بر عهده‌اش گذاشته شده، سوء استفاده کرده و دولت اصولگرا را دچار چالش‌هایی نموده و مشكلاتی نیز برای نظام و رئیس‌جمهور بوجود آورده"، می گوید "خوب شد مردم قبل از انتخابات مجلس، پی به ماهیت جریان انحرافی برده‌اند."

برخی مسائل هست که نمی توانم بگویم
 وی همزمان با تاکید دادستان تهران بر "صدور کیفرخواست برای مشایی و بقایی و ارسال آن به دادگاه"، شکایت خود از مشایی را مورد تکرار قرار داده و به این روزنامه چاپ تهران گفته است " من از مشایی و بقایی شكایت كرده‌ام. علتش هم روشن است. علت اقداماتی است كه این آقا انجام می‌دهد... البته برخی مسائل هست كه نمی‌توانم بگویم. "

خبر ندارم کجاست... شاید...
 محمد كرمی راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص وضعیت و محل فعلی اسفندیار رحیم مشایی که وی از او شكایت كرده‌، خود را بی خبر می داند و می گوید "واقعا نمی‌دانم كجاست. برخی می‌گویند حصر خانگی است. برخی می‌گویند فقط به محل كار باید برود. تعدادی هم می‌گویند كه مشایی در دفتر كارش است. "

وی در خصوص اینکه مشایی این روزها اصلا با احمدی نژاد هم نیست، گفت "ما هم همین را می‌خواهیم كه مشایی از رئیس‌جمهور جدا شود. مشایی با هدف به رئیس‌جمهور نزدیك شده بود... و به بسیاری از اهدافش رسید كه یكی گله‌مند كردن اصولگرایان از احمدی نژاد بود."

مشایی... انتخابات... دردسر
 این فعال اصولگرا و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون اینکه "طیف مشایی درصدد حضور در انتخابات مجلس هستند"، نیز می گوید "آنها که هیچ اقبالی ندارند... لطف خدا بود كه ماهیت جریان انحراف زودتر روشن شود و مردم نه ماه قبل از انتخابات از اقدامات این جریان آگاه شوند. اگر مردم پی به ماهیت این جریان نمی‌بردند، ممكن بود برای اصل نظام دردسر ایجاد كنند."

دیدید، سلام برسانید
 گفتنی است محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس و سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز، دوشنبه هفدهم امرداد ماه، در جریان نشست خبری خود، در پاسخ به این سوال که مشایی کجاست؟ گفته بود "اگر مشایی را دیدید سلام ما را نیز برسانید. البته وی در دفتر رییس جمهور است و ماموریت خودش را انجام می دهد ولی مدتی است رسانهای نمیشود."

 رسانه ها همزمان گزارش داده اند که طی روزهای گذشته هیأت دولت مجددا تشکیل جلسه داد و جای خالی اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس‌جمهوری کنار محمود احمدی‌نژاد همچنان مشهود بود.

طی ماههای اخیر، مرد شانزده شغلۀ دولت و مشاور و رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، متهم به راه اندازی و هدایت "جریان انحرافی" در داخل دولت شده و در همین رابطه بالغ بر بیست نفر از مدیران دولتی و نزدیکان مشایی نیز، تحت تعقیب و بازداشت و انفصال قرار گرفتند.

 هنوز از آخرین وضعیت و سرنوشت این چهرۀ مورد انزجارِ حامیان رهبری، خبری در دست نیست. گاهی خبر حصر خانگی او منتشر می‌ شود، گاهی از بازداشتش خبر می آید، بعضا نیز از بیماری دیابت این مرد نزدیک به احمدی نژاد گزارش می دهند.

 محمود احمدی نژاد ماه گذشته در واکنش به بازداشت جمعی از نزدیکان مشایی و طیف دولتی ها، کابینه را "خط قرمز" خود ذکر کرده و نسبت به هرگونه تعدی و بازداشتِ اعضای کابینه خود هشدار داده بود. (مطلبی که از صدا و سیما هرگز پخش نشد.)

 گفتنی است، طی این سال ها، برخی رسانه ها به رحیم مشایی که از زمان فرمانداری احمدی‌نژاد در خوی با او آشنا شده و تا شهرداری تهران و پس از آن در كاخ ریاست‌جمهوری با او بوده و از وی جدا نشده‌، لقب اسفندیار دولت داده‌ بودند و تعدادی از حامیان دولت در مجلس - همچون حمید رسایی - او را "الیاس" دولت خوانده بودند.

 علی بنایی، نماینده قم، چند ماه پیش، از "چك سفید امضای احمدی‌نژاد برای مشایی" سخن گفته بود، و برخی نیز، با یادآوری هم‌پیوندی احمدی‌نژاد با مشایی، او را "اسكندر" كابینه دهم ذکر کرده بودند. 

 طبق اخبار رسانه ها، آخرین حضور رییس‌دفتر احمدی‌نژاد، در هفته آخر خرداد و در حاشیه جلسه هیات دولت بوده كه شانه‌به‌شانه احمدی نژاد از جلسه هیات دولت خارج شده و عكاسان تصویرشان را ثبت كرده‌ بودند و  پس از آن نیز، رحیم مشایی در هیچ برنامه‌ و همایش و جلسه ای حضور نداشته و گمانه زنی ها را شدت بخشیده است.

 با وجود مخالفت‌هاي اصولگرايان حامی رهبری با حضور مشایی در ارکان دولت، هنوز مشخص نیست احمدینژاد دولتش را تا آخر با حضور  "سردمدار جریان انحرافی" (مشايی) به پايان می رساند، یا تن به عبور از مشايی خواهد داد.

0 comments:

ارسال یک نظر