بازداشت شبانه مریم مجد، عکاس خبرنگار مطبوعات ایران

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، مریم مجد، از فعالان مطبوعاتی و عکاس مطبوعاتی ایران، در حالیکه قصد سفری به خارج از کشور را داشت، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

بنا به گزارش های رسیده به جرس، خانم مجد در حالیکه به قصد عکاسی از جام جهانی فوتبال زنان در آلمان، راهی این کشور بود و در حالی که میزبانان آلمانی او در دوسلدورف منتظر او بودند، ناپدید گردید، که منابع خبری از بازداشت وی خبر داده اند.

بر اساس گزارش مذکور، با اینکه او قرار بوده با پرواز ماهان سفر کند اما هواپیمایی ماهان در دوسلدورف به میزبان آلمانی او اعلام کرده که چنین مسافری در لیست پرواز وجود ندارد.

پترا لندرز، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان که قرار بود با هماهنگی فیفا و اجازه این نهاد برای عکاسی از زنان فوتبالیست از سراسر جهان، به همراه مریم کتابی درباره زنان فوتبالیست در سراسر جهان منتشر کنند، روز گذشته در نامه ای به وزارت خارجه آلمان، ضمن ابراز نگرانی شدید، به خصوص با توجه به تجربه های مشابه در جمهوری اسلامی، از آنها خواسته که از مقامات ایرانی درباره ناپدید شدن مریم مجد توضیح بخواهند.

وی در این نامه، خواسته که روشن شود مریم مجد هم اکنون کجاست و چرا نتوانسته طبق برنامه سفرش را به انجام برساند‬.

همزمان یک منبع مطلع به رادیو اروپای آزاد گفته است "شامگاه پنج شنبه گذشته چهار مامور که احتمالا از وزارت اطلاعات بودند به خانه پدری مریم مجد مراجعه کرده و پس از بازرسی خانه و اتاق مریم، این عکاس تخصصی ورزش زنان را بازداشت کردند."

وی افزود که ماموران بخشی از وسایل شخصی خانم مجد را نیز با خود برده اند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، در بیانیه ای با اشاره به وضعیت نامعلوم مریم مجد، گفته است که خانواده وی از صحبت کردن با رسانه ها خودداری می کنند و تاکنون مقامات جمهوری اسلامی نیز نسبت به وضعیت این عکاس، خبرنگار سکوت کرده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر