وضعیت جسمانی خطرناک زندانی سیاسی محسن دکمه چی و انتقال وی به بهداری

آزادی غلامحسین عرشی بعد از اتمام دوران محکومیت 

بنا به گزارش منابع حقوق بشری، محسن دکمه چی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، به علت وخامت وضعیت جسمی اش، روز گذشته به بهداری زندان منتقل شد. 

منابع خبری نیز گزارش دادند که غلامحسین عرشی، از بازداشت شده های حوادث عاشورای سال ۸۸ در تهران، روز گذشته با پایان یافتن دوران حبس اش از زندان اوین آزاد شد .

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محسن دکمه چی که به تازگی به سرطان پانکراس (لوز المعده) از نوع بدخیم آن مبتلا شده است، روز چهارشنبه به بهداری زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.این زندانی سیاسی از زمان انتقال تا لحظهٔ تنظیم خبر، به بند منتقل نشده و اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست. 

محسن دکمه چی که چندی ست به سرطان مبتلا شده، به علت کارشکنی‌های مسئولان مربوطه تاکنون از رسیدگی پزشکی بازمانده بود. 

پزشکان متخصص پیش‌تر با معاینهٔ آقای دکمه چی اذعان داشته بودند که در صورت شیمی درمانی احتمال بهبود وضعیت وی می‌روند؛ اما مسئولان او را تنها یک بار با دست بند و پابند به بیمارستان منتقل نموده بوده که بنا بر تشخیص پزشکان شیمی درمانی وی با چنین وضعیتی غیر ممکن بوده است. 

شایان ذکر است که ده تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج طی روزهای اخیر اعلام کرده بودند که در صورت بی‌توجهی و تعلل مسئولان مربوطه و عدم اعطای مرخصی به هم بندی بیمارشان، محسن دکمه چی، در روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه دست به اعتصاب غذا می‌زنند. 

لازم به یادآوری ست که محسن دکمه چی از بازاریان سر‌شناس تهران، چندماه قبل به اتهام کمک مالی به خانواده‌های زندانیان سیاسی و حضور فرزندش در قرارگاه اشرفِ عراق توسط قاضی صلواتی مورد محاکمه قرار گرفت و به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. 

این بازاری زندانی تا پیش از انتقال به بهداری، در بند ۴، سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج (بند امنیتی)، به همراه ده‌ها تن از دیگر زندانیان سیاسی محبوس بود.

همچنین روز پنجشنبه دوازدهم اسفند ماه، غلامحسین عرشی، از بازداشت شده های حوادث عاشورای سال ۸۸ در تهران، روز گذشته با پایان یافتن دوران حبس اش از زندان اوین آزاد شد .

به گزارش کلمه،عرشی ۳۱ ساله بیش از یک ماه بعد از درگیری های روز عاشورای سال ۱۳۸۸ توسط عکس هایی که نیروی انتظامی از معترضان در آن روز منتشر کرده بود، شناسایی و بازداشت شد.

وی در دادگاه بدوی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و عمومی تهران به ریاست قاضی صلواتی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر به یک سال حبس تعزیری کاهش یافت.که اکنون با پایان یافتن این دوره او از زندان آزاد شده است .

او چند ماه پیش و در نامه ای به دادستان تهران از شکنجه هایی که در طول دوران بازجویی در مورد او اعمال شده، از جمله ضرب و شتم با کابل و سیم و ضربه زدن به بیضه ها یش در طو ل دوران بازجویی خود خبر داده بود.

0 comments:

ارسال یک نظر