مشاور مهدی کروبی: اصرار دادستان تهران به این حد از دروغگویی، خیلی عجیب است

در پی ادعای دادستان تهران که گفته بود "خبر حبس مهدی کروبی و میرحسین موسوی و همسرانشان کذب، دروغ و شایعه است"، مجتبی واحدی، از مشاورین مهدی کروبی، نسبت به این ادعا واکنش نشان داده و خاطرنشان کرد "اصرار جعفری دولت آبادی به این حد از دروغگویی، خیلی عجیب است." 
 
به گزارش سحام نیوز، واحدی طی گفتگویی با این تارنمای خبری، مدعیات چهارشنبۀ دادستان تهران مبنی بر عدم حصر و بازداشت رهبران جنبش را مورد بررسی قرار داد و آنرا ناشی از "حب جاه و مقام" و در خدمت دولتیان خواند.

وی در پاسخ به اظهارات دادستان تهران مبنی بر اینکه "شایعات انتقال کروبی و موسوی به زندان کاملا کذب است. البته استفاده از واژه حصر خانگی صحیح نیست. آقایان موسوی و کروبی همراه با همسرانشان درخانه هستند حال اینکه شما مطرح کنید چراغ خانه‌ شان روشن است یا خاموش با خودشان است"، گفت:  چند سال قبل حدیثی از امام معصوم (ع ) دیدم که « بیچاره ترین فرد کسی است که آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران ، نابود می کند » . روایت دیگری نیز وجود دارد که خطاب به مؤمنان می گوید« در موضوعی که زیان و ضرر آن برای تو از منفعت آن برای دوست تو بیشتر است از دوست خود پیروی نکن » . امروز که مصاحبه دادستان تهران در مورد وضعیت آقایان کروبی و موسوی را خواندم احساس کردم آقای جعفری دولت آبادی ، بهترین مصداق برای این دو روایت است . روزی که جعفری دولت آبادی به عنوان دادستان تهران منصوب شد با خود فکر کردم کسی که در زمان جنگ ، جان خود را بر کف دست گرفته و از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی مورد علاقه خویش دفاع کرده است قطعاً تفاوت زیادی با دادستان سابق تهران دارد که بزرگترین افتخار او ، دستور شکنجه و تجاوز در کهریزک است و بابت همین جنایات ، به شخصیت محبوب برای احمدی نژاد تبدیل شده است . اما ظاهراً حُب جاه و مقام ، بسیار قوی تر از آنست که حتی سابقه جانبازی و ایثار بتواند پیامد های منفی آن را خنثی کند .

وی افزود: دادستان تهران که تاکنون فقط به خاطر بی ارادگی و تبدیل به ماشین امضاء ، او را سرزنش می کردم امروز با تکذیب دستگیری آقایان کروبی و موسوی ، اعلام کرده که آقای کروبی در خانه خودش است ولابد خودش دلش نمی خواهد چراغ های خانه را روشن کند . برای من که هنوز به ایثار گران دوران جنگ – ونه میراث خواران جنگ – احترام می گذارم اصرار آقای دولت آبادی به این حد از دروغگویی ، خیلی عجیب است . نمی توانم باور کنم که او ، برای نجات احتمالی دنیای کودتاگران ، به صورت قطعی آخرت خود را خراب می کند؛ به خصوص آن که یقین دارم این گونه دروغ پردازی ها نه تها کمکی به سردمداران دروغگوی ایران نمی کند بلکه با رسوا کردن آنها در میان مردم ،سرعت سقوط این حاکمیت را افزایش می دهد . این نکته ، همان است که در روایت های فوق مورد اشاره قرار گرفته و البته آقای دولت آبادی ، ضرری را به جان می خرد که دنیای کودتاگران ایرانی را آباد نمی کند آما آخرت دادستان بی اراده تهران را به آتش می کشد ! لذا با خود فکر کردم که دو فرضیه می تواند اظهارات مشمئز کننده دولت آبادی را توجیه نماید . فرضیه نخست آنست که بپذیریم تمام آنچه از دادسرای تهران خارج می شود هنوز زیر نظر دادستان سابق است که پاداش آدم کشی های خود را با انتصاب به عنوان معاون احمدی نژاد دریافت کرده است . به موجب این فرضیه ، همانگونه که قضات دادسرای تهران و رئیس تشریفاتی آن در صدور احکام بازداشت و شکنجه ، هیچ اراده ای از خود ندارند و احکام صادره در مقر فرماندهی سپاه و دفتر احمدی نژاد را امضا می کنند در اظهار نظر ها و مصاحبه ها هم مطالبی را بیان می نمایند که متن آن از مراکز دیگر دراختیار آنها قرار کرفته است .

واحدی در ادامه خاطر نشان کرد: اما فرض دیگر آنست که دادستان تهران به فکر نجات خود افتاده ودر حال ارسال پیام برای مقامات اروپایی و امریکایی است که اخیرا نام او را در کنار نام جلاد بزرگ – سردار نقدی – قرار داده و محدودیت هایی در سراسر دنیا برای او ایجاد نموده اند . به موجب این فرضیه ، دادستان تهران با اظهارات مسخره اخیر ، این پیام را برای امریکا و اروپا می فرستد که از طریق دادسرای تهران ، هیچ محدودیتی برای آقای کروبی ایجاد نکرده است . اما ظاهرا آقای دولت آبادی فراموش کرده که اغلب مخاطبان او در داخل و خارج از کشور ، اگر مؤمن هم نباشند لااقل « آزاده » هستند و از عقل و تدبیر برخوردارند . پس او ، اگرچه دنیا و آخرت خود را خراب می کند اما اظهارات او هیچ سودی برای سران مستأصل حکومت کودتایی ایران ندارد . آیا به راستی ، چنین افرادی را نباید « بیچاره ترین ها »‌نامید ؟

گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی بازجویی از موسوی و كروبی، مدعی شده بود "به مردم می‌گویم دروغ‌گویی حد و حسابی دارد. شایعات درباره انتقال كروبی و موسوی خلاف است. آقایان كروبی و موسوی و همسران‌شان در منزل‌شان هستند.

0 comments:

ارسال یک نظر