راه‌اندازی آزمایشی سایت اشتراک مطلب هزاردستان

از چند ماه گذشته تارنمای هزاردستان  به صورتِ آزمايشی و محدود راه‌اندازی و وارد فضای مجازی شد تا با قابلیت به اشتراک گذاری مطالب فضای جدیدی را برای هم‌فکری کاربران دنیای مجازی به خصوص قشر دانشگاهی مورد هدف فراهم کند.  

 

به گزارش جرس  به مناسبت شانزدهم آذر، تارنمای هزاردستان (www.1000Dastaan.com) به صورتِ آزمايشی و محدود راه‌اندازی شده است.

 

به گفته گردانندگان این سایت، نقطه ضعفِ اصلی سايت‌هاي اشتراک مطلب، ميدان‌داری اقليتی فعال در آنها است که با راهکارهای موضعی  نظيرِ حذفِ نامِ ارسال‌کننده يا قوانينِ محدودکننده قابلِ اصلاح نيست. هدفِ هزاردستان ايجادِ بستری برای فعاليتِ مسالمت‌آميزِ سلايقِ مختلف است تا بتوان دانش را از همه‌ی منابعِ موجود جمع آوری و به طورِ بی‌طرفانه و عادلانه در دسترسِ تمامیِ سلايق قرار داد. دانشِ مناسب که فراهم باشد، آگاهی بالا می‌رود و ميزانِ توهم و خرافات پايين می‌آيد و اين شرايط که فراهم شد باقی قضايا خود به خود درست خواهد شد.

 

اصولِ پنجگانه‌ی این سایت که در مرام‌نامه‌شان ذکر شده عبارت است از ارج نهادن و احترام به شأن و کرامتِ ذاتی انسان، راستگويی، پرهيز از تمامیِ صورِ خشونت (بدنی، بيانی، قلمی،...)، احترام به حقوق و آزادی های بنیادین انسان‌ها (نظیر آزادی اندیشه، آزادی بیان، و حق دسترسی به اطلاعات)، و 5- حفظِ تماميتِ ارضی کشور.

0 comments:

ارسال یک نظر