بیانیه ادوار تحکیم وحدت: تونس و مصر نشان داد با دیکتاتوری هیچ ثباتی ماندنی نیست

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از برگزاری راهپیمایی فردا آنچه در کشور تونس و سپس در مصر اتفاق افتاد را نشان از این می‌دانند که "با دیکتاتوری هیچ ثباتی ماندنی نیست، اگر چه عمری ۳۰ ساله داشته باشد."  

 

به گزارش ادوار نیوز، در بخشی از این بیانیه آمده است: اکنون اما این رخسار آزادیخواهان جهان است که گلگون از شراب شوق شده است و بشاش از نظاره پیروزی انسان هایی که در اوج سرکوب و دیکتاتوری حق خویش را خواستند و مناسبات سیاسی و اقتصادی دیگر گونه ای را طلبیدند و سرانجام شاهد آزادی را در آغوش کشیدند. آنان چیزی نمی خواهند جز آنچه حق خدادادی شان است.

 

متن کامل بیانیه سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی به شرح زیر است:

 

با اینکه فضای استبداد و خفقان و مطلق انگاری دیری است که فضای منطقه ما را پوشانده است، اما انگار نسیم دلنواز آزادی چنان مستوری و بهجتی می آفریند که هیچ انسانی از لذت درک  وجود ذی جودش حذر نمی کند. آنچه در کشور تونس و سپس در مصر اتفاق افتاد، نشان از آن دارد که با دیکتاتوری هیچ ثباتی ماندنی نیست، اگر چه عمری ۳۰ ساله داشته باشد.

 

اکنون اما این رخسار آزادیخواهان جهان است که گلگون از شراب شوق شده است و بشاش از نظاره پیروزی انسان هایی که در اوج سرکوب و دیکتاتوری حق خویش را خواستند و مناسبات سیاسی و اقتصادی دیگر گونه ای را طلبیدند و سرانجام شاهد آزادی را در آغوش کشیدند. آنان چیزی نمی خواهند جز آنچه حق خدادادی شان است. می خواهند آزاد باشند همانگونه که آزاد آفریده شده اند و چه ظالمینی هستند آنانی که انسان را از این اولین حق طبیعی اش محروم می سازند و البته چه سرنوشت مشترکی نیز دارند آنانکه خود بنده  اند و خویش را در جایگاه خدایی می نشانند.

 

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) ضمن تحسین مقاومت با صلابت مردم آزادیخواه و عدالتجوی مصر در جهت نیل به مطالبات بر حق خود، لازم می داند حمایت خود را از اقدام در خور ستایش رهبران جنبش سبز برای برگزاری راهپیمایی مردمی در حمایت از جنبش مردم مصر بر ضد استبداد و دیکتاتوری اعلام دارد. چرا که از نظر ما، مردم و جنبش مسالمت جوی مصر شباهت ویژه ای با مردم حق طلب ایران و جنبش سبزشان دارند. حتی اگر این هم نبود، حمایت از حرکت انسانهایی ستمدیده که برای رهایی از یوغ  جور و استبداد مبارزه می کنند را  وظیفه تک تک انسان های آزادیخواه و با وجدان می‌دانیم.

 

امیدواریم حاکمیت فعلی جمهوری اسلامی نیز در لحظات باقی مانده، با ایجاد شرایط راهپیمایی آرام و مسالمت آمیز مردم و تأمین امنیت راهپیمایی کنندگان صداقت خود در امر حمایت از قیام مردمی مصر و پای بندی آن به اصول مصرح قانون اساسی به عنوان میثاق ملی را به اثبات رسانده و اندک اندک راهی برای عملکرد غیر استبدادی و غیر اقتدارگرایانه خویش باز نموده و در راه اقناع و رضایت مردم و احقاق حقوق از دست رقته آحاد ملت و آزادی زندانیان مظلوم سیاسی تلاش نماید که تاریخ، اینروزها از تکرار برخی سرنوشت های محتوم سخن می گوید.

 

فاعتبرو یا اولی الابصار- پس پند و عبرت بگیرید ای صاحبان بصیرت ها (حشر-۳۲)

 

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)

0 comments:

ارسال یک نظر