دعوت جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف از مردم برای شرکت در تظاهرات ۲۵ بهمن

در ادامه استقبال احزاب و گروه‌ها از راهپیمایی روز ۲۵ بهمن، جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف (متقن) با صدور بیانیه‌ای از مردم دعوت کرده است تا در راهپیمایی فردا شرکت کنند و با "هر تفکر و دین و قومیت، متحد و یکپارچه در مقابل دیکتاتوری و ظلم" بایستند.

 

بنا به اخبار رسیده به جرس، در بخشی از این بیانیه آمده است: 25 بهمن ماه امسال، نوبت ما است تا با یکدیگر، با وحدت کلمه و قطع نظر از تمامی عقاید سیاسی خود، دست در دست هم به خیابان‌ها بیاییم و فریاد آزادی خواهی سر دهیم. 25 بهمن امسال، روز  مهمی در تاریخ آزادی‌طلبی ایران زمین است. آزمونی دیگر در پیشگاه ملت همیشه سرافراز ایران قرار دارد. آزمونی مهم و سرنوشت ساز که دنیا را به انتظار گذاشته است.

 

متن کامل بیانیه در پی می‌آید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ

 مردم استوار ایران!

 

 این روزها، خاورمیانه در موج خشم ملت‌های مظلوم از دیکتاتورهای جنایت‌کار در هم می‌شکند. قیام با شکوه مردم تونس و فرار دیکتاتور معزول، زین العابدین بن علی، نهال امید به رهایی را در دل مردم داغدار کشورهای منطقه آبیاری نمود. مردم کشورهای مصر، اردن و یمن به پاخاستند و فریاد آزادی خواهی ایشان در تمام خبرگزاری های دنیا مخابره شد. مصری‌ها با اتحاد کلمه‌ای مثال زدنی، دست در دست هم،  فرعون مصر را واژگون ساختند و انقلاب مصر درس وحدت و ایستادگی تا پای جان برای رسیدن به خواسته ها را به مبارزان سراسر دنیا آموخت. 18 روز مبارزه و حضور در صحنه، مقابله با شتر سواران حسنی مبارک، سینه در مقابل گلوله های پلیس مصر سپر کردن و صحنه‌ی اصلی اعتراضات خشونت‌گریزشان که همان میدان تحریر بود را هرگز خالی نکردن، حرکت آموزنده ارتش مصر که هرگز، حتی با توجه به دستور مافوق، حاضر به بستن گلوله به روی مردم نشد، همه و همه جای تأمل دارد.

 

 مردم به پاخاسته‌ی ایران!

 25 بهمن ماه امسال، نوبت ما است تا با یکدیگر، با وحدت کلمه و قطع نظر از تمامی عقاید سیاسی خود، دست در دست هم به خیابان‌ها بیاییم و فریاد آزادی خواهی سر دهیم. 25 بهمن امسال، روز  مهمی در تاریخ آزادی‌طلبی ایران زمین است. آزمونی دیگر در پیشگاه ملت همیشه سرافراز ایران قرار دارد. آزمونی مهم و سرنوشت ساز که دنیا را به انتظار گذاشته است.

 

 جوانان ایران عزیز!

 اینبار همه با هم به صحنه می‌آییم، تا ثابت کنیم ایرانی با هر تفکر و دین و قومیت، متحد و یکپارچه در مقابل دیکتاتوری و ظلم ایستادگی خواهد نمود.

 بدینوسیله ما اعضای جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف (متقن) آحاد ملت بزرگوار و ستم‌ستیز ایران را به حضور پر شور در تظاهرات مسالمت آمیز روز 25 بهمن 1389 دعوت می‌نماییم. ما نیروهای امنیتی را یاد آور می شویم که ضرب و شتم، آزار تظاهر کنندگان با پخش انواع گازهای آزار دهنده نظیر اسپری فلفل و گاز اشک آور، دستگیری مردمی که تظاهراتی مسالمت آمیز انجام می‌دهند و خدای نکرده آتش گشودن به روی معترضین، از نظر معیارهای شرعی، حرام بیّن است و هر کدام با توجه به فقه قضایی حد و حکم خود را دارد. اعتراض ما از نظر شرعی مصداق «النصیحة للأئمة الجور»  و امر به معروف و نهی از منکر است و از نظر قانون اساسی، مصداق تجمعاتی است که مخل به مبانی اسلام نمی‌باشد.

 

 نیروهای امنیتی عزیز!

 بدانید و آگاه باشید که الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم. بدانید که  من قتل نفسا بغير نفس او فساد في الارض فكانما قتل الناس جميعا ومن احياها فكانما احيا الناس جميعا. ما شما را به روز جزا، دادگاه علنی خالق در پیشگاه خلق متذکر می شویم و اعلام می‌داریم که مأموریت و معذوریت از شما قبول نخواهد بود (چنان‌چه از سپاه یزید در مقابل سیدالشهداء پذیرفته نبود). پس از عذاب خدا بترسید و برای یکبار هم که شده، چشم از دنیای فانی برداشته و مردم را در مقابل خائنین به کشور، ناوفایان به ایرانیت و اسلامیت نظام حمایت کنید.

 

 مردم بزرگوار ایران!

 لاَّ يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا (مؤمنان خانه‌‏نشين كه زيان‏‌ديده نيستند با آن مجاهدانى كه با مال و جان خود در راه خدا جهاد مى‏‌كنند يكسان نمى‏‌باشند خداوند كسانى را كه با مال و جان خود جهاد مى‏‌كنند به درجه‏‌اى بر خانه‏‌نشينان مزيت بخشيده و همه را خدا وعده [پاداش] نيكو داده و[لى] مجاهدان را بر خانه‏‌نشينان به پاداشى بزرگ برترى بخشيده است.)

 

 و من الله التوفیق و علیه التکلان

 جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف (متقن)

0 comments:

ارسال یک نظر