امیرارجمند: ۲۵ بهمن یک پیروزی بزرگ و نشانه شادابی جنبش سبز بود

جرس: اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میر حسین موسوی، حضور خیابانی روز ۲۵ بهمن را در تهران و دیگر نقاط ایران یک "پیروزی بزرگ" و "خارج از انتظار" و نشانه شادابی جنبش دانست.

 

وی در مصاحبه با بی بی سی فارسی تاکید کرد: "آنچه ما به دنبالش بودیم یک حرکت مسالمت آمیز از جانب مردم ایران بود و نشان دادن اینکه جنبش سبز، علی رغم تمام ادعاهایی که یک سال گذشته شده، زنده و شاداب است."

 امیرارجمند افزود: "اگر دولت به ظیفه خود عمل می کرد و اعلام مجوز راهپیمایی و تضمین امنیت مردم در این راهپیمایی صورت می گرفت، قطعا میلیون ها نفر در تهران و سایر شهرستان ها حضور به هم می رساندند."

او در عین حال خبر داد که در ۴۸ ساعت گذشته کلیه ارتباطات آقایان موسوی و کروبی قطع شده و ماموران امنیتی جلوی سه تلاش جداگانه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را برای پیوستن به راهپیمایان گرفته اند.
 

اردشیر امیر ارجمند افزود که روز بر اساس خبرهایی که به دست او رسیده، منزل محمد خاتمی و عبدالله نوری نیز در محاصره بوده و آنها هم نتوانسته اند علی رغم تصمیم خود، در تظاهرات شرکت کنند.

مشاور ارشد میرحسین موسوی در مورد برنامه های بعدی رهبران اصلاح طلب اظهار داشت: "با ارزیابی آنچه امروز اتفاق افتاده، تاکتیک های بعدی تعیین می شود."


بايد بپذيرند در ايران انتخابات آزاد صورت گيرد

اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، در مورد پیام تظاهرات دوشنبه به رادیو فردا گفت  پيام این است که با سرکوب نمی توان مطالبات قانونی و مشروع مردم را ناديده گرفت و آنها را از بين برد. راه حل اين مسئله پاسخ صحيح و منطقی به مطالبات، باز کردن درهای گفت وگو و تن دادن به خواست مردم است. وی افزود بايد بپذيرند در ايران انتخابات آزاد، سالم و منصفانه صورت گيرد و مردم تعيين تکليف کنند و صندوق های رأی به طور حقيقی تعيين کننده باشد.


وی در مورد سرکوب تظاهرات دوشنبه گفت اين برخورد در ادامه سرکوب های گذشته است و به نظر می رسد آقايان هنوز به اندازه کافی از کارهای سال گذشته خود و اتفاقاتی که درمنطقه رخ داده درس نگرفته اند.  به نظر من حاکميت در يک بن بست جدی و اساسی قرار گرفته است، هم از نظر تئوری و هم از نظر عملی.


اردشیر امیر ارجمند در مورد قدم بعدی آقايان موسوی و کروبی يا جنبش می گوید بايد تحليل مشخصی از آن چه امروز گذشت داشته باشيم تا در مورد آن چه بعد اتفاق خواهد افتاد بتوانيم تصميم بگيريم. اما به نظر من راهی که تا کنون طی شده نشان داده راه درستی است و ما بر پايه يک مبارزه مسالمت آميز و تاکتيک های مناسب حرکت می کنيم و فکر می کنيم تا امروز اين تاکتيک ها جوابگو بوده است.

وی افزود ما اميدواريم حاکميت عقلانيت به خرج دهد و کاری نکند درايران خشونت های کور حاکم شود. ما هرگز به دنبال اين نيستيم که کشوربه خشونت های کور دچار شود و معتقديم بايد به سمتی رويم که مسايل درکمال آرامش و با رعايت حقوق بنيادی شهروندان حل و فصل شود. ولی اگر حاکميت عقلانيت پيدا نکند به کشور آسيب های جدی وارد می شود.

0 comments:

ارسال یک نظر