نادران: ناگفته های زیادی وجود دارد، قوه قضاییه پاسخگو باشد

در حالیکه ده ماه از شکایت الیاس نادران پیرامون فساد اقتصادی و مالیِ معاون اول و سخنگوی دولت می گذرد و دستگاه قضایی با وجود اذعانِ ریاستِ آن بر "احراز اتهامات مالیِ مقام ارشد دولت"، کماکان توانِ رسیدگی را در خود نمی بیند، نادران امروز خاطرنشان کرد که ناگفته های فراوانی دارد، اما درباره "پرونده شكایت از معاون اول احمدی نژاد، پاسخگویی را به قوه قضائیه واگذار خواهم کرد."


به گزارش خبرآنلاین، الیاس نادران نماینده منتقد دولت در مجلس هشتم، در حاشیه جلسه علنی امروز در پاسخ به سوالی درباره ناگفته های از دادگاه و شكایتش از محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس دولت گفت: خیلی خبر ناگفته وجود دارد، اما درباره دادگاه از قوه قضائیه سوال كنید.


وی در پاسخ به اینكه فكر می كنید منشوراصولگرایی چه تاثیرات مثبتی را به همراه دارد، گفت: این سوال ها را از چهره های سیاسی بپرسید.


نادران وقتی شنید كه بالاخره "به عنوان یك نماینده مجلس كه می توانید دراین رابطه اظهار نظركنید"، تاکید کرد "الان آخر مجلس هشتم است، ضمن اینكه بنده قصد ندارم برای مجلس نهم كاندیدا بشوم."


الیاس نادران در ادامه پیگیریِ تخلفاتِ محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس دولت، وی طی روزهای اخیر وزیر علوم را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس احضار کرد تا مدرک تحصیلیِ رحیمی- که طی سالهای اخیر جعلی بودن دکترایِ وی محرز شده- را مورد پرسش قرار دهد.


گفتنی است محمدرضا رحیمی علاوه بر داشتن پرونده های متعدد و مستند فساد مالی (مانند اختلاس در بیمه ایران، فساد حلقه فاطمی، عدم شفافیت در حسابهای مالیِ دیوان محاسبات و ...) به داشتن مدرک جعلی دکترا و سوء استفاده شغلی و حقوقی از آن متهم می باشد. مدرکی جعلی از نوع مدرک عوضعلی کردان (وزیر کشور مخلوع دولت نهم) که نمایندگان مجلس، آنرا قُل دوم دکترای جعلیِ کردان از آکسفورد انگلستان ذکر کرده بودند.


محمود احمدی نژاد پیگیری کنندگانِ پروندۀ فساد مالیِ معاون اول و سخنگوی دولت را، به "سیاسی کاری" و "بی تقوایی" متهم کرده است.
 

0 comments:

ارسال یک نظر