نا پدید شدن حجت عربی، فعال دانشجویی دانشگاه صنعت نفت آبادان

بنا به گزارش منابع دانشجویی، حجت عربی، از فعالین دانشجویی دانشکده نفت آبادان، از روز پنج شنبه ٢٣ دی ماه ٨٩، به طرز مشکوکی ناپدید شده است.


بنا به گزارش منابع دانشجویی، صبح همان روز مامورین امنیتی به محل سکونت وی حمله کرده و پس از تجسس منزل، کامپیوتر و لپ تاپ وی را با خود برده بودند و از حوالی ظهر روز پنجشنبه، هیچ اطلاعی از نامبرده در دست نیست و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش می باشد.


بنا بر این گزارش، عربی این طی روزهای اخیر با حکم رئیس دانشگاه از خوابگاه اخراج شده و حق ورود به دانشگاه را نیز نداشت. همچنین کمیته انضباطی دانشگاه به دلیل آنچه "فعالیت در سایت face book و شبکه های مجازی" ذکر کرده و همچنین بحث های وی در کلاس ریشه های انقلاب، حکم سنگین "اخراج از دانشگاه و ممنوعیت از تحصیل به مدت سه سال" برای وی صادر کرده است، که هم اکنون این حکم برای تأیید نهایی به وزارت علوم فرستاده شده است.


پیش از این در پاییز ٨٨، حجت عربی به خاطر فعالیت هایش در نشریه انجمن اسلامی دانشکده (واژه) یک ترم از تحصیل معلق شده بود.

این دانشجوی ستاره دار که از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز بازنگاه داشته شده، طی روزهای اخیر صرفاً سرگرم به پایان رساندن دروس خود در ترم آخر دوره کارشناسی بود که ناگهان با حکم سنگین کمیته انضباطی مواجه گشت و ناچار شد به شهر خود بازگردد. وی زمانی که برای تحویل گرفتن وسایل خود از خوابگاه به آبادان باز می گردد، به طریقی که اشاره شد، ناپدید گشته و به احتمال قریب به یقین توسط یکی از نهاد های امنیتی بازداشت شده است.


هم اکنون خانواده و دوستان وی به شدت نگران وضعیت سلامت و شرایط وی بوده و در بی خبری مطلق به سر می برند.

0 comments:

ارسال یک نظر