عضو كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: وثیقه سارا شورد به صورت غیابی ضبط خواهد شد

عضو كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی می گوید "طبق آیین دادرسی کیفری، ضمن رسیدگی به پرونده سارا شورد، به صورت غیابی وثیقه وی نیز ضبط خواهد شد. "


به گزارش «باشگاه خبرنگاران» موسی قربانی با اشاره به اظهارنظر اخیر سارا شورد مبنی‌بر اینكه به ایران باز نخواهد گشت اظهار داشت: در آیین دادرسی پیش‌بینی‌های لازم برای چنین اعمالی انجام شده و در قانون تعیین تكلیف شده است.


عضو كمیسیون قضایی و حقوقی با بیان اینكه دستگاه قضایی غیابی به پرونده سارا شورد رسیدگی كرده و حكم را صادر خواهد كرد، افزود: طبق مقررات ضمن رسیدگی به پرونده و شخص مذكور وثیقه سپرده شده وی نیز ضبط خواهد شد.


گفتنی است سارا شورد، بانوی آمریکایی که بیش از یک سال در ایران به اتهام "ورود غیرقانونی" و "جاسوسی" در زندان بوده و اواخر تابستان امسال آزاد شد،‌ سال گذشته به همراه جاشوا فتال و شین بائر دو کوهنورد دیگر آمریکایی، تابستان ٨٨ در مرز ایران و عراق دستگیر گردید، اما وی بعد از ۱٣ ماه با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.


شورد در کنفرانس مطبوعاتی خود گفته بود "ما تنها گردشگرانی بی‌گناه بودیم که هرگز قصد نداشتیم از مرز ایران و عراق عبور کنیم. ما برای گردش به مکانی پرجمعیت رفتیم و اگر هم آن نقطه مرز بود، هیچگونه علامت و نشانه‌ای در آن وجود نداشت تا ما را آگاه کند."


وی چندی پیش تاکید کرد برای دادگاهی به ایران باز نخواهد گشت.

0 comments:

ارسال یک نظر