بدتـرین دولت

تحلیل شرایط کشور در شماره ٣۱ قلم سبز
 

 

جرس: شماره سی و یکم روزنامه اینترنتی «قلم سبز»، روز چهارشنبه ٢٩ دی ماه ٨٩، با محوریت کارگران و تحت عنوان "بدترین دولــت" منتشر شد و روی خروجی و در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گرفت.

 

 

به گزارش وبگاه قلـــم سبز، سرمقاله امروز این روزنامه را که همانند شماره های پیشین، بنام یکی از شهدای جنبش سبز نامگذاری شده، سهراب اعرابی نوشته است که ابتدا خاطرنشان می کند "ملاک های گوناگونی برای ارزیابی حکومتها وجود دارد و یکی از رایج ترین ملاکها، گستره منافع است. بر پایه این ملاک، هر حکومتی که بیشترین منافع را برای بیشترین افراد یک جامعه تضمین کند، حکومت خوب ارزیابی می شود و بر عکس هر چه دایره تضمین منافع تنگ تر باشد، حکومتی بد نامیده می شود..."

 

این سرمقاله همچنین آورده است: "جمهوری اسلامی در روزگاری نه چندان دور، نظام برآمده از اکثریت قاطع شیعه بود، که در قانون اساسی خود تعهد نموده بود از حقوق سایر اقلیت ها هم پاسداری کند... اما نه تنها چنین نشد، بلکه در گیر و دار حاکم شدن، نگاه معطوف به حفظ حکومت به هر قیمتی، حتی به قیمت آنچه در بازداشتگاه کهریزک و .. گذشت، و بالاتر نشستن مصلحت خاص حفظ حکومت یا همان حاکمان بر مصلحت عموم از یک سود و همچنین رخنه سرطان توهم توطئه در عمق اندیشه حاکمان، بطوریکه کلمه «دشمن» اصلی ترین کلیدواژه سخنان آنان حتی در مناسبت ها و آیین های غیرسیاسی است از سوی دیگر، موجب تسیم بندی جدیدی از اکثریت و اقلیت بر مبنای خودی و غیرخودی شد و در نتیجه..."

 

در ستون های دیگر روزنامه تک برگیِ قلم سبزِ ٢٩ دی ماه، اخبار حوزه کارگری و صنفی مورد پوشش و مرور و بازخوانی قرار گرفته است .

 

 

 

روزنامه قلم سبز، از شانزدهم آذر ماه ۸۹، جهت آگاهی رسانی افزون تر به شهروندان، انتشار خود را آغاز کرده و از شنبه تا چهارشنبۀ هر هفته (به جز روزهای تعطیل) منتشر و در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

0 comments:

ارسال یک نظر