اخطار نماینده سمنان نسبت به لغو جلسات سوال از وزیران با اعمال نفوذ معاون احمدی‌نژاد

نماینده مردم سمنان در مجلس، نسبت به از دستور کار خارج شدن سوال از وزرا به دلیل نامه‌نگاری معاون پارلمانی احمدی‌نژاد اخطار و تذکر داد.


به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی و مواد ۱۹۲ تا ۱۹۵ آیین‌نامه داخلی مجلس، با ابراز تاسف از گذشت شش ماه از در دستور کار بودن سوال از برخی وزرا و حضور نیافتن آنان در جلسه کمیسیون، گفت: در حالی که طبق قانون اساسی نباید وزرا بیش از ۱۰ روز از پاسخ به سوال نمایندگان عدول کنند ولی معاون پارلمانی رییس‌جمهور با ارائه نامه‌ای به اعضای کمیسیون‌ها در سفر استانی بودن وزرای دولت را دلیل حاضر نشدن آنان در جلسات کمیسیون‌ها اعلام کرده و از روسای کمیسیون‌ها خواسته تا جلسات سوال از وزرا را لغو کنند.


نماینده مردم سمنان در خانه ملت، افزود: آقای میرتاج‌الدینی طبق قانون باید به معاونت نظارت مجلس نامه می‌نوشت نه به روسای کمیسیون‌ها، طبق تبصره‌های یک و پنج ماده ۱۹۵ آیین‌نامه داخلی مجلس حضور نیافتن وزرا در جلسات کمیسیون‌ها به معنای وارد بودن سوال نمایندگان است.


کواکبیان از ابوترابی‌فرد خواست تا کمیسیون‌ها سوال از وزرا را همچنان در دستور کار داشته باشند تا از حیض انتفاع خارج شدن سوالات، جلوگیری شود.


ابوترابی‌فرد نیز در پاسخ به نماینده سمنان، تذکر و اخطار کواکبیان را وارد دانست و افزود: مکاتبات باید با معاونت نظارت مجلس و هیات رییسه مجلس انجام می‌شد.


وی تاکید کرد: کمیسیون‌ها طبق روال و برنامه‌ریزی که انجام داده‌اند سوال از وزرا را در دستور داشته باشند.

0 comments:

ارسال یک نظر