تجمع بازنشستگان تامين اجتماعي در مقابل مجلس در اعتراض به افزایش۶ درصدي مستمري‌هاي سال ٨٩

شكايت بازنشستگان تامين اجتماعي از وزارت رفاه به سازمان بازرسي
جرس: صبح امروز و در اعتراض به جدا شدن درمان از تامین اجتماعی و انتقال آن به وزارت بهداشت 150 نفر از بازنشستگان خانه کارگر غرب تهران و شهر ری مقابل مجلس تجمع کردند.


 به گزارش ایلنا، این کارگران که نزدیک به 150 نفر بودند در پلاکاردهایی با مضمون« ما مخالف جدا شدن درمان مستقیم از تامین اجتماعی و انتقال آن به وزارت بهداشت هستیم» «نمایندگان مجلس به وضعیت معیشتی ما کارگران توجه کنند» را در دست داشتند و زیر باران به تجمع آرام خود ادامه دادند.

 

اين افراد گفتند: هرچند كه كميسيون تلفيق مخالفت خود را با منفك شدن معاونت درمان از تامين اجتماعي اعلام كرده اما گويا برخي جريان‌ها قصد دارند اين كار را انجام دهند.


يكي از بازنشستگان نيز با غير قانوني دانستن افزايش 6 درصدي مستمري‌ها براي سال 89 گفت: دولت و هيچ مرجع ديگري حق ندارد قانون را زير پا بگذارد چون ماده 96قانون تامين اجتماعي برافزايش 15 درصدي مستمري‌ها در سال 89 دلالت دارد.


وي تاكيدكرد: طبق قانون به هر ميزان كه حقوق كارگران شاغل افزايش يابد، بايد به همان ميزان مستمري كارگران بازنشسته نيز افزايش يابد بنابراين افزايش 15 درصدي مستمري‌ها در سال 89 حق بازنشستگان است.


يكي ديگر از بازنشستگان با انتقاد شديد از وزير رفاه و مدير عامل تامين اجتماعي گفت: از وقتي كه اين آقايان آمده‌اند جز شعار چيزي نشنيده ايم و با ادامه وضعيت موجود خواهان بركناري وزير رفاه و مديرعامل تامين اجتماعي هستيم زيرا وضعيت مثل گذشته است و شايد درآينده بدتر هم بشود.

 

شكايت بازنشستگان تامين اجتماعي از وزارت رفاه به سازمان بازرسي 

کانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي استان تهران در نامه‌اي به پورمحمدي، رييس سازمان بازرسي كل كشورخواستار ورود اين سازمان به بخشنامه غير قانوني افزايش 6 درصدي مستمري‌ها در سازمان تامين اجتماعي شد.


به‌گزارش خبرنگار ايلنا، در اين نامه خطاب به رييس سازمان بازرسي كل كشور آمده است: صندوق تامين اجتماعي با صدور بخشنامه شماره 59 مستمري‌ها حقوق كليه بازنشستگان و مستمري بگيران مشمول قانون تامين اجتماعي را به استناد ماده 96 قانون تامين اجتماعي به ميزان 6 درصد افزايش و نسبت به پرداخت آن عمل نموده است.


در ادامه اين نامه تصريح شده است: اقدام صندوق تامين اجتماعي به صراحت ماده قانوني مذكور (ماده 96 قانون تامين اجتماعي) را زير سوال مي‌برد و با توجه به مراجعات و مكاتبات مكرر ذي نفعان خواهشمند است دستور بررسي واحقاق حق فرمايند.


در پايان اين نامه خاطرنشان شده است كه در صورت صلاحديد رييس سازمان بازرسي كل كشور،كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي استان تهران آمادگي برگزاري جلسات مشترك را دارد.


تامين اجتماعي حدود يك ميليون و سيصد هزار بازنشسته دارد.

0 comments:

ارسال یک نظر