هاشمی‌رفسنجانی: هیچ اطلاع و خبری را از مردم و نخبگان نمی‌شود پنهان کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اساتید عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، پویایی علم و دانشگاه را نیاز واقعی و کنونی جامعه اسلامی ایران خواند و با اشاره به رشد کمّی و کیفی دانشگاه و علم پس از انقلاب اسلامی گفت: عموم جامعه دانشگاهی و مسئولان کشور باید استعداد موجود در محیط‌های علمی را به درستی تشخیص و هدایت کنند و در این راه حمایت از استاد و دانشجو اساس پویایی علمی کشور خواهدبود. 


به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نگرانی‌های موجود در فضای دانشگاه و محیط‌های علمی را مهم خواند و تصریح کرد: بالندگی و رشد و پیشرفت جامعه در سایه آرامش و اطمینان اهل علم به‌دست خواهد آمد و در این راه همه باید تلاش کنیم ناامنی به محیط دانشگاه راه نیابد. 



آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه در اسلام هر تفکری قابل طرح و بحث است، منع محیط‌های علمی از طرح برخی مباحث در چارچوب قانون اساسی و خانواده نظام را بی‌فایده خواند و گفت: تابلو دین ما این است که عباد مخصوص خدا کسانی هستند که به همه سخنان گوش می‌دهند و از میان‌شان به انتخاب احسن می‌پردازند. 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دانشگاه و حوزه را محل بحث و گفت‌و گو و طرح الگوهای جدید خواند و تصریح کرد: در دنیایی که هیچ اطلاع و خبری را از مردم و نخبگان نمی‌شود پنهان کرد، محیط‌های علمی می‌توانند محل تنقیح و تبادل علم و اطلاعات باشند و مسئولان نظام اسلامی باید به این روند به هر صورت ممکن کمک کنند. 


در ابتدای این دیدار دکتر علی محمد حاضری دبیرکل این انجمن و تعدادی از اساتید حاضر در جلسه به طرح دیدگاه‌ها و نگرانی‌های خود از تحولات محیط‌های دانشگاهی و جامعه پرداختند و خواستار طرح دیدگاه‌ها و راههای برون‌رفت جامعه و دانشگاهی از مشکلات کنونی توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شدند.

0 comments:

ارسال یک نظر