مهسا امر آبادی: مسعود باستانی در خواست عفو ننوشت

می گویند شما متنبه نشده اید

جــرس: مهسا امرآبادی، از امضا نکردن درخواست عفو از سوی همسرش - حتی - برای آزادی موقت خبر داد.


همسر مسعود باستانی که خود نیز در پی نا آرامی های بعد از انتخابات ریاست جمهوری مدتی در زندان بود و اخیرا توسط دادگاه انقلاب به حبس محکوم شده، در گفت و گو با العربیه نت اظهار داشت: "یک بار نیز از مسعود خواسته اند در خواست عفو بنویسد اما او نپذیرفت."


این روزنامه نگار و فعال مطبوعاتی، در مصاحبه خود با اشاره به محکومیت خود و همسرش ادامه داد:" ما واقعا گناهی نداریم که برایش عفو بخواهیم. از طرف دیگر هیچ تضمینی نیست که در صورت نوشتن عفو نامه مسعود را آزاد کنند".


امرابادی با ابراز تعجب از این که چرا تا کنون به مسعود مرخصی داده نشد، اضافه کرد: "انگار با ما لج می کنند."


همسر مسعود باستانی در این خصوص گفت:" یک مسئول قضایی به او گفته است: "شما متنبه نشده اید".


مهسا امرآبادی یکی از اتهامات کنونی مسعود باستانی همکاری با "شهرگان" عنوان کرد و ادامه داد: "نمی دانم چطور حالا شد ضد انقلابی".


وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه همسرتان سابقه زندان داشته، چرا مسعود باستانی حاضر شد در دادگاه و در مقابل دوربین های صدا و سیما سخن بگوید، گفت:" سخنان او برای برخی از دوستان و همکارانش مایه تعجب بود. بسیاری از بازداشتی های این دوره پیشتر هم تجربه زندان داشتند اما همه آن ها معتقدند که این دوره از زندان با دوره های دیگر متفاوت بود."


امربادی اضافه کرد:"مسعود به جز فشارهایی که بر همه وارد می آمد، تحت فشار بازداشت من نیز قرار داشت که به دلیل به شدت عاطفی بودن او برایش بازداشتم بسیار سنگین بود."


مهسا امر آبادی معتقد است:" سخنان مسعود در دادگاه با آزادیش ارتباط مستقیم داشت چرا که یک ساعت قبل از آزادی او را به بند ٢۴۰می برند تا مسعود ببیند که دارد آزاد می شود."


همسر باستانی با اشاره به زمان آزادیش گفت: "روزی که بازجو گفت به خانواده ام زنگ بزنم تا وثیقه بیاورند، مسعود را هم صدا کرد. اما او شماره خانواده ام را نمی توانست درست بگیرد. بعد که من گفتم آرام باش جواب داد: تو نمی دانی من برای آزادی تو چه کار کردم. اما بازجو که حضور داشت سعی کرد حرف را سریع عوض کند."


امرابادی درخصوص اینکه "ممکن است توقف فعالیت های رسانه ایش باعث آزادی مسعود شود، اظهار عقیده کرد: "در بسیاری از مواقع مشاهده شده خانواده ساکت است اما باز هم به زندانی مرخصی نمی دهند. یعنی تضمینی وجود ندارد که در صورت ساکت بودن ما زندانیانمان را آزاد کنند."


مهسا امرآبادی با بیان اینکه هنگامی که مسعود از حکم خبر دار شد، بسیار ناراحت شد ،ادامه داد: "اما مسعود در عین حال معتقد است اگر قرار باشد همه هزینه دهیم خون ما رنگین تر از خون بقیه نیست."


او با تاکید بر اینکه حاضریم هزینه بدهیم اظهار کرد:" اما واقعا مشکل است. به هر حال صحبت یک زندگی است، زندگی به سختی ساخته شده. من و مسعود هیچ گاه چیزی از دولت نخواسته ایم، هیچ وقت انتظاری نداشته ایم، همیشه خواسته ایم کشورما جای بهتری برای زندگی باشد. نمی دانم چرا این همه به ما ظلم می شود".


گفتنی است مسعود باستانی، روزنامه نگار اصلاح طلب و همسرش مهسا امرآبادی، به ترتیب به شش سال و یکسال حبس تعزیری محکوم شده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر