ادعای کوچک زاده در مورد طرح سوال علی مطهری از احمدی نژاد

عدم همراهی نمایندگان برای طرح سوال از رئیس دولت

جرس: با گذشت سه هفته از بحث جمع آوری امضا برای پرسش از احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی، یکی از نمایندگان حامی دولت، طرح سوال از رییس دولت را درست ندانست و ادعا کرد:"علی مطهری این كار را برای بزرگنمایی انجام می دهد."


به گزارش ایرنا، مهدی کوچک زاده در خصوص" پیگیری طرح سوال از رییس جمهور توسط علی مطهری "ابراز عقیده کرد:"متاسفانه علی مطهری صاحب بصیرت نیست و متوجه نیست كه با این اقدامش چه پیامدهای منفی را ایجاد می كند، علی مطهری با عدم توجه نمایندگان پاسخش را گرفته است."


وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به رغم تلاش های علی مطهری برای طرح سوال از رییس جمهور با وی همراه نشدند، اظهار کرد:" علی مطهری پاسخش را از نمایندگان گرفت.".


نماینده تهران مدعی شد:" در این مدت شاهد بودیم كه علی مطهری تلاش های بسیاری كرد ولی موفق نشد به نیت خود برسد و نمایندگان به هیچ عنوان به وی توجه نكردند"


علی مطهری نماینده اصولگرا و مستقل مجلس هشتم، فرزند مرتضی مطهری و از منتقدان دولت احمدی نژاد است.
او در حادثه 14 خرداد و ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی شخص احمدی نژاد را مسئول این اتفاق دانست که از نظر وی از پیش طراحی شده بود.


مطهری پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، از منتقدین به نحوه برخورد حکومت با معترضین بود. وی به نقدهای صریح در این باره روی آورد که این امر گاه موجب اعتراض چهره های اصولگرا شد.
وی پس از حوادث انتخاباتی، اعلام کرده بود که احمدی نژاد آغازگر فتنه انتخاباتی بود و باید از مردم عذرخواهی کند و برای طرح سوال از رییس جمهور امضاهایی را از نمایندگان مجلس جمع آوری کرد.

طرح سوال از محمود احمدی نژاد - به زعم آنچه طراحان و جمع آوری کنندگان امضا از نمایندگان "اظهارات رئیس دولت و رئیس دفترش" خوانده بودند- اواسط مهرماه امسال در مجلس شورای اسلامی کلید خورد و در جلسه روز سه شنبه ٢۰ مهرماه به امضای اولیۀ هشت نماینده رسید.


متن طرح سوال از محمود احمدی نژاد دارای چهار محور بود که "اظهارات رئیس دولت در خصوص جایگاه مجلس"، "عدم توجه به مسایل فرهنگی جامعه" و "اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر وی در خصوص مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی" و همچنین "سیاست های لیبرالی فرهنگی" از جمله محورهای سوالات اعلام شده بود؛ اما اکنون در مُحاق مانده است.

0 comments:

ارسال یک نظر