زمینه چینی دولت برای فرار از مسئولیت


نیمارایین

جرس: در آستانه اجرای هدفمندسازی یارانه ها دولت ومسئولین امنیتی به شدت نگران هستند .این نگرانی از زبان آنها با عبارات هایی چون فتنه اقتصادی واتاق توطئه و ستاد خرابکاری و زمین زدن دولت عنوان می شود .بار نخست رییس دولت درست بعد از اینکه طرح هدفمندسازی را از مجلس گذارند سخن از این ستاد توطئه گفت. در 27شهریور هم در گفت گو با روزنامه ایران بر این موضوع تاکید کرد .وزیر اطلاعات هم چند باری ازاین موضوع سخن گفت .تحلیل گران معتقدند که دولتی ها از هم اکنون می دانند که هدفمند سازی یارانه ها با اعتراضات طبقات مختلف جامعه به خصوص  اقشار فرودست روبه رو می شود و از این رو برای اعتراضات آتی از هم اکنون برای هوادران و نیروهای خود تحلیل های واهی می تراشند که حمایت آنها را از دست ندهند .بعد دیگر  این سخنان ایجاد فضای فشار است تا هیچ منتقدی به صرف اینکه در ستاد و اتاق توطئه قلمداد نشود از انتقاد قانونی خود پرهیز کند .بهر رو این سخنان نشان از این دارد دولت هم اکنون برای خود راه فراری تدارک می ببند تا مشکلات وعواقب احتمالی هدفمند سازی یارانه ها را به گردن مخالفین ومنتقدین خود بیاندازد.

در تازه ترین این نوع سخنان رییس پلیس کشور از این موضوع سخن گفت .به گزارش فارس وی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران گفت:« نیروی انتظامی بر کانون شکل‌ دهی فتنه‌ها اشراف کامل دارد.کسانی که می‌خواهند با تکیه بر فشارهای اقتصادی دشمن، حلقه مکمل آن در کشور باشند باید بدانند که با آنها برخورد خواهد شد.

احمدی مقدم در ادامه بیان داشت:«جمهوری اسلامی همچون جزیره‌ای امن در میان امواج سهمگین تهدیدات و آسیب‌ها زندگی می‌کند، لذا شاید آستانه تحمل مردم برای تهدیدات محدود و جزئی هم پایین باشد که این نشانه بالا بودن درجه امنیت در کشور است. با فشارهای اقتصادی قصد دارند، شرایط کشور را به نقطه‌ای بکشانند که آشوب، اغتشاش، ناآرامی و نافرمانی مدنی را به دنبال داشته باشد. دشمن امروز از همه این تهدیدات با تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.آنها جنگ روانی شدیدی را علیه ما به راه انداخته‌اند به نحوی که امروز نیت و هدف دشمنان این است که بتوانند توان‌افزایی بیشتری از همه این تهدیدات برای خود ایجاد کنند. »

و:«بقایای فتنه سیاسی سال گذشته ادامه دارد و فتنه امروز در اشکال دیگری همچون فتنه‌ اقتصادی که ممکن است عده‌ای قصد داشته باشند که هر روز جایی را به اعتصاب و تعطیلی بکشانند، ادامه دارد و البته امکان دارد که فتنه به اشکال دیگری هم خود را نشان دهد اما نیروی انتظامی بر کانون شکل‌ دهی این فتنه‌ها اشراف کامل دارد. نیروی انتظامی قطعا در اجرای طرح‌های تحول اقتصادی در کنار دولت خدمتگزار و در جهت اجرای قانون خواهد بود، البته نیروی انتظامی از کانون‌های فتنه نیز مراقبت خواهد کرد و کسانی که می‌خواهند با تکیه بر فشارهای اقتصادی دشمن حلقه مکمل آن در کشور باشند، باید بدانند که با آنها برخورد خواهد شد.   با حلقه‌های مکمل فشارهای اقتصادی دشمن در کشور برخورد خواهد شد ما برخورد قانونی را با این افراد خواهیم داشت چراکه مخالفان این قانون از محل توزیع نادرست یارانه‌ها ثروت‌های افسانه‌ای اندوخته‌اند و می‌دانند اگر این قانون اجرا شود نام دولت دهم در تاریخ ماندگار می‌شود.

نهضت آزادی ومخالفت با یارانه ها !؟ 

این سخنان رییس پلیس در حالی بود که آخر هفته گذشته استاندار تهران هم در این زمینه صحبت کرد .به گزارش ایلنا وی گفت: اقلیت شکست خورده سیاسی که اجرای این قانون(هدفمند سازی) را به نفع خود نمی‌داند در این کار دخیل است."این در حالی است که هیچ سندی برای این موضوع از سوی دولتی ها بیان نمی شود .دیروز اما فارس برای مستند سازی این موضع به کمک دولت آمد .در این گزارش درست یک روز بعد از دستگیری دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی و هاشم صباغیان  و جمعی دیگر در اصفهان با لحن خاصی که مختص فارس و رسانه های همسو است، آمده  :« يكي از {سركردگان} نهضت {غيرقانوني} آزادي اخيراً در تماس با عناصر فعال اين {گروهك} در شيراز از آنها خواسته است خود را براي سياه نمايي عليه قانون هدفمند كردن يارانه‌ها آماده كنند. اين عضو {گروهك} نهضت آزادي از اين افراد خواسته است با توجه به اجراي قريب‌‌الوقوع قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و تورم احتمالي ناشي از اجراي اين قانون، تمام هم خود را صرف دامن زدن به مطالبات مردم و مخالف‌خواني عليه اين قانون صرف كنند.
 
به گزارش روزنامه تهران امروز میرتاج الدینی نیزگفت:« ممكن است كار بزرگی مانند هدفمند كردن یارانه ها حواشی و مشكلاتی داشته باشد، گروهی از مخالفان نظام قصد دارند این حواشی را بزرگ جلوه بدهند تا بتوانند سنگ اندازی كنند. وی افزود: از طرفی جریان فتنه و مخالف نظام بی میل نیستند كه در این موضوع مهم مشكل ایجاد كنند و از هركار بزرگی كه ممكن است مشكل داشته باشد و حواشی ایجاد كند، سعی دارند این حواشی را بزرگ كنند تا بتوانند سنگ اندازی كنند. »

معاون پارلمانی دولت تصریح كرد: این سنگ اندازی ها از قبل قابل پیش بینی بود، بنابراین تدابیر لازم از طرف مخالفان و عوامل فتنه انجام شده است.

میرتاج الدینی درپاسخ به این سئوال كه آیا موردی شناسایی شده است، گفت: این شناسایی توسط وزارت اطلاعات اعلام می شود و در حوزه اختیارات من نیست.»

با این دودسته برخورد کنید

 

سایت بولتن نیوز وابسته به دولت هم در این جهت در یک گزارش کلی و غیر مستند  گفت: "رسانه‌های مخالف دولت و ستادهایی که برای سنگ‌اندازی در مسیر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بسیج شده‌اند، ‌بر چه اساسی قصد دارند این تفکر را در جامعه به وجود بیاورند که دولت عزمی برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها ندارد؟ نخستین گروه از کسانی که این ادعا را مطرح می‌کنند، ‌افرادی هستند که از همان ابتدا هم موافقتی با اجرای این قانون نداشته و حتی در زمان بررسی این لایحه در صحن مجلس نیز در خفا و آشکارا اعلام می‌کردند دولت نباید دست به جراحی اقتصاد کشور بزند.گروه دوم هم کسانی هستند که در این سالها ثروت های میلیاردی اندوخته اند و خواب شان با این طرح آشفته شده است .در این خصوص لازم است نهادهای امنیتی با این دو  دسته برخوردهای لازم را داشته باشند .»

"بنا بر گزارش ایلنا مرتضي تمدن همچنین  گفت: "تجربه سهميه‌بندي بنزين به مردم نشان داد كه دولت به فكر آنهاست و هيچ نگراني بابت هدفمندي سازی يارانه‌ها وجود ندارد."

اما  احمدی نژاد هنگام سهیه بندی بنزین  در بهار 86گفته بود: "زمان اجرای این طرح از نمایندگان مجلس خواهش کردم تا فرصت دهند طرح را آزمایش کنیم و با کارت انجام دهیم تا این همه فشار برای سهمیه بندی به وجود نیاید چرا که شبکه گسترده یی است و اگر دچار مشکلی شود با بحران مواجه می شویم. اما مطمئن شدم این طرح برای زمین زدن دولت است و نه برای حل مشکل بنزین» 

این اتهام پراکنی های بی سند در حالی است که روز سه شنبه وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی مجلس از این ناحیه مورد سوال واقع شد ودر آنجا هم فقط از لفظ آنها بهره برد بی آنکه مصداقی باشند و روشن سازد که چه کسانی ستاد تشکیل دادند واعضای اتاق توطئه چه افرادی هستند؟بنا بر گرازش ایلنا مخبر کميسيون امنيت‌ملی و سياست‌خارجی مجلس همچنين گفت: در اين جلسه الياس نادران در مورد اينکه چه کسی قصد زمين زدن طرح هدفندکردن يارانه‌ها را دارد و چه کسی ستادی در اين راستا تشکيل داده است و وزارت اطلاعات چه اقدامی کرده است سوال کرد. وزير اطلاعات پاسخ داد مسلم است برنامه‌ريزی برای زمين زدن قانون هدفمندکردن يارانه‌ها و فعاليت ستاد مذکور همزمان با تحريم‌ها تشديد شده است. آنها برای شکست اجرای اين قانون به انحاء مختلف کار می‌کنند و برخی موارد در داخل و خارج در اين زمينه وجود دارد.

جلالی تصريح کرد: وزير اطلاعات تاکيد کرد که البته منظور ستاد متمرکز تابلودار نبوده است. اما مجموعه‌هايی بودند که تلاش‌هايی را برای ناکارآمد نشان دادن نظام انجام داده‌اند. مصلحی از برخی گروه‌های داخلی در اين مورد کدهايی را آورد و برخی هم سرنخ‌هايی خارج از کشور داشتند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا در مورد ماهيت گروه‌های داخلی برای زمين زدن قانون هدفمندکردن يارانه‌ها گفت: مصلحی تصريح کرد که منظورش انتقادهايی نيز هست که در برخی دستگاه‌ها مانند مجلس انجام می‌شود.

مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اظهار داشت: وزير اطلاعات از برخی جريانات فتنه هم در عدم اجرای هدفمندکردن يارانه‌ها نام برد و تاکيد کرد که برخی تلاش می‌کنند مردم را ترسانده و القای نااميدی کنند.

وی گفت: نادران از هيچ‌يک از پاسخ‌های وزير اطلاعات قانع نشد و اگر اوضاع به همين روال باشد، قاعدتا وزير اطلاعات بايد به صحن علنی مجلس بيايد و پاسخگوی سوال وی باشد.»

0 comments:

ارسال یک نظر