اخبار زندانیان سبز : حمزه کرمی در بهداری زندان اوین بستری شد

حمزه کرمی، از زندانیان حوادث پس از انتخابات، یازدهم تیر ماه، به دلیل اختلالات قلبی و تنفس در بهداری زندان اوین بستری شد.

به گزارش کلمه، همسر کرمی، حوریه دانایی چندین هفته است که از دادستات تهران به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی همسرش، درخواست مرخصی استعلاجی کرده اما با مخالفت روبرو شده است.

دادستان تهران در دیدار با خانواده کرمی به آنها گفته است که فعلا باید صبر کنند چون وزارت اطلاعات با اعطای هرگونه مرخصی به حمزه کرمی مخالف است.

حمزه کرمی از یک سال پیش در زندان به سر می‌برد و با وجود مشکلات قلبی -عروقی تاکنون به پزشک متخصص دسترسی نداشته و تنها چند بار توسط یک پزشک عمومی معاینه شده است. شدت مشکلات قلبی کرمی در حدی بوده که در یک سال گذشته چند بار دچار حمله‌های قلبی و بیهوشی کامل شده است و این موضوع به نگرانی خانواده وی افزوده است. او به تازگی از بند هفت اوین به بند 350 منتقل شده است که شرایط نامناسب بهداشتی و رفاهی دارد.

حمزه کرمی مدیر سایت جمهوریت و از مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات محسوب می‌شود و تاکنون فقط موفق به استفاده از یک مرخصی پنج روزه شده است. فرصتی کوتاه که او نتوانسته درمانش را دنبال کند.

خانواده کرمی از مسئولان می خواهند که با این مرخصی درمانی موافقت کنند تا دوباره او سلامتی اش را به دست آورد.

وی در دادگاه بدوی توسط رییس شعبه 26 دادگاه انقلاب، قاضی صلواتی به 16 سال زندان محکوم شده بود و که این حکم در دادگاه تجدید نظر به 11 سال تبدیل شد.

کرمی از سال 1368 تا 1374، فرماندار ورامین و از سال 1374 تا 1380، مدیرکل سیاسی دفتر رئیس جمهوری در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بود و در جریان انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، مسئول ستاد مطبوعات هاشمی رفسنجانی بود و در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت وب‌سایت جمهوریت را بر عهده داشت.

احضار فرهاد باغبانی، از روزنامه نگاران خوزستانی

فرهاد باغبانی روزنامه نگار و از فعالان سیاسی ملی در خوزستان روز سه شنبه هشتم تیرماه برای چندمین بار به دادگاه انقلاب اهواز احضار شد.

به گزارش هرانا، وی روزنامه‌نگار و از اعضای یک حزب سیاسی در استان خوزستان است که ابتدای اسفندماه سال گذشته همراه با سه تن دیگر در فرودگاه اهواز بازداشت شد.

هم چنین پس از دستگیری ماموران امنیتی با مراجعه به منزل وی و شکستن در خانه، تعدادی از کتاب ها، سی دی ها و دوربین عکاسی و کامپیوتر وی که حاوی اطلاعات مهم کاری بود را همراه بردند و تاکنون نسبت به استرداد آنان بی تفاوت بوده اند.

فرهاد باغبانی پس از یک هفته بازجویی و تفهیم اتهام با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی موقتا آزاد شد. در مراحل بعدی احضار و بازجویی که تاکنون نیز تداوم دارد، تشویش اذهان عمومی و اقدام امنیت ملی نیز به اتهامات ایشان افزوده شد.

بلاتکلیفی بهزاد عرب گل در زندان اوین

بهزاد عرب گل از جانبازان جنگ ایران و عراق و از فعالان ستاد میرحسین موسوی در شرق تهران در حالی که هنوز ترکش‌های جنگ را در بدنش حمل می کند در زندان اوین بدون هیچ مراقبت ویژه ای به سر می برد و تاکنون از هیچ یک از حقوق و مزایای جانبازی استفاده نکرده است.

به گزارش هم میهن، بهزاد عرب گل که در سن 17 سالگی مجروح جنگی شد،  یک فرزند دارد و تا قبل از بازداشت برای تامین زندگی به کار ساختمانی مشغول بود.

پس از وقایع روز عاشورا به بهانه اینکه او شبیه کسی بوده که در تظاهرات روز عاشورا حضور داشته شبانه به منزل او یورش بردند اما عرب گل آن روز برای انجام کاری در شهرستان به سر می برد.

حمله‌های چندین و چند باره به منزل او و تحت فشار قرار دادن خانواده او باعث می‌شود او در اسفند ماه خود را به اداره اطلاعات معرفی کند.

او مدت دو ماه در سلول انفرادی تحت فشارهای شدید بازجو ها بود، بازجو ها اصرار داشته اند او اتهام حمله به گارد و ضرب و شتم را بپذیرد. اما به رغم تمامی فشارها او تاکنون هیچ یک از این اتهامات را نپذیرفته است.

بهزاد عرب گل را بعد از دو ماه فشار سنگین به بند 7 زندان اوین منتقل کردند و او که تاکنون به دادگاه نرفته و از مرخصی هم استفاده نکرده است، همچنان در زندان بلاتکلیف است.

او اکنون در بند 350 زندان اوین همراه دیگر زندانیان سیاسی تحت فشار است. در سلول هایی که چند برابر ظرفیت واقعی‌شان در خود زندانی جای داده اند. در هر کدام از این سلول ها که فقط چهل متر هستند اکنون بیش از 35 زندانی محبوس شده اند.

این سلول های کوچک برای این تعداد زندانی به اندازه کافی تختخواب ندارد و بیشتر زندانیان مجبورند بر کف زمین به سختی شب‌ها را بگذرانند. وضعیت رفاهی این بند بسیار نامناسب است و به جز دو حمام و دستشویی زندانیان سرویس بهداشتی دیگری ندارند.

هوای این بند نیز بسیار گرم است و کولر کوچک آن برای خنک کردن فضای بند مناسب نیست. گاهی هوای این بند چنان سنگین می شود که زندانیان به سختی در آن تنفس می کنند.

دادگاه تجدید نظر حکم کاوه گل محمدی را تایید کرد

حکم چهار ماه حبس تعزیری کاوه گل محمدی، از فعالان کارگری در کامیاران، از سوی دادگاه تجدید نظر استان کردستان تایید شده است.

به گزارش "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری"، گل محمدی سال گذشته به اتهام عضویت در کمیته هماهنگی به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

هم چنین به تازگی احضاریه ای از طرف دادگاه کامیاران برای این فعال کارگری ارسال شده که بر اساس آن باید خود را به دادگاه کامیاران معرفی کند.

در این احضاریه نوشته شده است که وی باید"جهت پاره ای ابهامات" به دادگاه مراجعه کند که البته به نظر می رسد این احضار مربوط به باز شدن پرونده ای تازه برای وی باشد.

اعظم ویسمه ممنوع الملاقات شد

در حالی که به دستور دادستان تهران قراربود روز گذشته، خانواده اعظم ویسمه با وی دیدار داشته باشند، از سوی مسئولان بند 209 اعلام شد که این خبرنگار پارلمانی ممنوع الملاقات است.

به گزارش پارلمان‌نیوز، اعظم ویسمه که بیش از یک ماه است در انفرادی به سر می‌برد طبق گفته برخی مقامات قضایی قرار بود یکشنبه گذشته آزاد شود، اما با مراجعه خانواده به زندان اوین به آن‌ها گفته شد که "قرار نیست وی آزاد شود."

پس از آن بود که خانواده این خبرنگار با مراجعه به دادستانی و شرح بیماری اعظم ویسمه و نگرانی خانواده از سلامتی وی در خواست ملاقات با وی را دادند که با همکاری دادستان تهران، دستور ملاقات با وی صادر شد.

اما روز گذشته، با مراجعه خانواده وی به زندان اوین به آن ها اعلام شد که دختر آنها تا اطلاع ثانوی ممنوع الملاقات است.

این خبرنگار پارلمانی از دهم خرداد ماه تاکنون دربازداشت به سر می‌برد و از آخرین تماس تلفنی وی با خانواده بیش از دو هفته می‌گذرد، گفتنی است وی مبتلا به بیماری شدید گوارشی و تپش قلب است.

جزئیات بازداشت نرگس محمدی

نرگس محمدی، نايب رئيس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و برنده جايزه ی بين‌المللی بنياد الکساندر لانگر،  يک روز پس از آزادی از زندان درمصاحبه با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران به تفصيل درمورد دستگيری و اتهامات مطرح شده در دوران بازداشت صحبت کرده است. او به کمپين گفت که اتهام اجتماع وتبانی عليه نظام پس از چهار روز گذشت از دستگيری وی به او تفهيم شده است.

نرگس محمدی به کمپين گفت: «روز پنج شنبه، ۲۰ خرداد، ساعت ۸ شب، دخترم را از بيمارستان آوردم. عمل جراحی کرده بود و بخيه های زيادی روی شکم بچه بود و حالش مساعد نبود. مشغول شستن بخيه هايش بودم. حدود ساعت ده به بعد شب، زنگ زدند سوال کردم چه کسی هستيد؟ گفتند از نيروی انتظامی هستيم، پايين بياييد، يک سوال از شما داريم. چون شب بود با لباس خواب بودم، گفتم اگر کاری داريد، من مانتو شلوار بپوشم. گفتند نه، فقط يک سوال داريم، پايين بياييد.وقتی پايين رفتم ۶ نفر از نيروها وارد خانه شدند؛ چون بچه کوچک همراهم بود، هيچ اعتراضی نکردم. متأسفانه يک نامه به من نشان دادند که نه حکم بازداشت بود و نه حکم تفتيش منزل،آن نامه، نامه  قضايی نبود؛ چون نزديک ۲۲ خرداد بود متن آن نامه هم مبنی براين بود که اگر در اين ايام اغتشاش، مخفی کاری و يا چيزهای مشکوکی ببينيم ، می توانيم بياييم و بررسی کنيم. من را با اين شرايط بازداشت و به بند بند ۲۰۹ بردند و۲۲ روز آن جا بودم.

من يک مادرم. دو تا بچه سه ساله دارم. بچه ام مريض بود و تازه از تخت پايين آمده بود. يک مادر را، حتی اگر به بهشت هم ببريد، اون جدايی برايش رنج بزرگی است و من يک مادر بودم، واقعا توقع نداشتم ساعت ۱۲ شب؛ من را در حالی که بچه ی مريضم را از تخت عمل تازه پايين آورده بودم و گريه می کرد و دست هايش را دور گردنم قلاب کرده بود ،جدا کنند. من فارغ از مسائل سياسی آن چه که برايم مهم است مسائل اخلاقی و انسانی است و اين برای من دوری از فرزندانم، چيزی فراتراز شکنجه است.فکر می کنم بزرگ ترين شکنجه ای بود که در تمام عمرم تا حالا ديدم.»
 

0 comments:

ارسال یک نظر