رئيس ديوان عالي كشور: نواقص مسوولان نبايد رسانه‌اي شود

رئيس ديوان عالي كشور با تاكيد بر اين‌كه اگر در جامعه‌اي عيب و نقص وجود دارد افراد آن جامعه بايد نسبت به برطرف كردن آن اهتمام داشته باشند، تصريح كرد: اگر نواقصي در جامعه يا مسئولان به وجود مي‌آيد نبايد سريعا رسانه‌اي شود. دشمن وقتي احساس كند كه در ميان ما اختلاف وجود دارد، جرات و جسارت پيدا مي‌كند و تصميم‌هاي خطرناكي مي‌گيرد.

به گزارش ايلنا، آيت‌الله محسني گركاني در جلسه هيات عمومي ديوان عالي كشور با اشاره به حديث شريف "كلكم راع و كلكم مسئول عن رعيته" افزود: اين عبارت از نظر لفظي كوتاه ولي از لحاظ بار معنوي بسيار بلند است. مطابق اين حديث شريف همه مسلمانان شبان و نگهبان و ناظر به افعال هم بايد باشند و اين طور نيست كه فقط يك نفر بالاي سر بقيه ناظر به افعال ديگران باشد.

آيت‌الله محسني گركاني با بيان اين‌كه مخاطب حديث مبارك (كلكم راع) يكنفر نيست، بلكه همه مورد خطابند، اظهار داشت: همه در كنار هم، با مهرباني و انصاف و عدالت، معايب را برطرف و در پيشرفت جامعه همكاري كنيم.

رييس ديوان عالي كشور با اشاره به اين‌كه كلكم مسئول به معني اين است كه همه ما مسئولان كه اگر خداي ناكرده انحرافي به وجود آمد، تذكر دهيم، تصريح كرد: تذكرها و انتقادها فرق مي‌كند بيان انتقاد بايد براي ايجاد دوستي باشد نه دشمني و عيب جويي.

وي در بخش ديگري از سخنانش و با اشاره به جايگاه رفيع دستگاه قضايي عنوان كرد: استقلال دستگاه قضايي ريشه بسيار مهمي دارد. قوه مجريه و قوه مقننه توسط مردم انتخاب مي‌شوند و ريشه آنها به راي مردم است. اما قوه قضاييه كه در آن استقلال قضايي و استقلال قاضي مطرح است، در آن راي مردم وجود ندارد.

محسني گركاني خاطرنشان كرد: قدرت، قوت و توانمندي دستگاه قضايي به اتقان و استحكام احكام و آرا صادره است.
وي افزود: فرم‌هايي جهت نظارت بر اجراي صحيح قوانين در محاكم در خصوص نقض و ابرام آرايي كه در ديوان عالي كشور مورد رسيدگي قرار مي‌گيرند، تهيه شده كه هر پرونده‌اي ابرام يا نقض شده در آن منعكس مي‌شود و نتيجه آنها به نظر رئيس ديوان و در نهايت رياست قوه قضاييه خواهد رسيد كه نشان دهنده و بازگو كننده خدمات و عملكرد قضات سراسر كشور مي‌باشد.

0 comments:

ارسال یک نظر