خودکفایی در تولید دروغ؛ ازاداره جهان تا بنزین یک هفته ای



امیررضا پرحلم
جرس: محمود احمدی نژاد که چند روز قبل از امضاء قانون تحریم ایران از سوی ایالات متحده وعده داده بود که در صورت تحریم بنزین می تواند در عرض یک هفته تولید بنزین خود را 20 تا 30 میلیون لیتر افزایش دهد به این وعده خود عمل نکرد و عملا یک بار دیگر نشان داد که در فراسوی ادعاهای وی هیچگونه علائمی از واقعیت وجود ندارد .


ادعای تولید بنزین یک هفته ای خبری ساخته و پرداخته رسانه ها و بدخواهان دولت نیست. گرچه وی و اعضای کابینه اش به کرات ادعاهای غیر واقعی مطرح کرده اند که بعد ها بی اعتباری آنها به اثبات رسید اما آنچه اهمیت دارد تسری دامنه دروغ به تمامی بخشهای دولت و حکومت است که با فشارهای از بیرون شدت فزاینده ای می یابد.


عادی شدن دروغ گفتن


شیوع پدیده دروغ در میان هئیات حاکمه امری طبیعی شده است. در واقع به رغم تمام آنچه که آقای خامنه ای آن را سیاست غربی و علوم انسانی مضر غرب می نامد و در مذمت آن سخن می گوید رفتار غالب سیاسی در میان بیشتر سیاسیون ایران بر سه پایه دروغ ، افترا به دیگری برای ماندن بیشتر و بازی ناجوانمردانه بنا نهاده شده است.


این نوع رفتار از یک سو برای حفظ آبرو در میان افکار عمومی و از دگر سو نتیجه غیر قابل انکار فشار فزاینده ای است که از بیرون بر نظام وارد می شود .


ماجرای بنزین یک هفته ای

 
محمود احمدی نژاد وعده داده بود تحريم بنزين اثری نخواهدداشت و در صورت لزوم ظرف يک هفته در توليد بنزين خودکفا می شويم.


رييس دولت دهم این وعده را به خبرنگاران رسانه ها داده تاکيد کرده بود در صورت نياز ظرف مدت يک هفته می توانيم توليد بنزين خود را ۲۰ ميليون ليتر افزايش داده و در اين زمينه خودکفا شويم.


این ادعا در حالی است که تا پیش از این ایران برای تامین بنزین روزانه خود مجبور به خرید این بنزین از خارج از کشور بود.


احمدی‌نژاد بدون ارايه راهکاری مشخص برای تامين بنزين موردنياز ايران ظرف يک هفته گفته بود اگر مردم ايران تصميم بگيرند، می توانند مصرف بنزين را بدون آسيب رساندن به رشد اقتصادی خود تا نصف کاهش دهند.


وی البته با این اظهاراتش عملا توپ را به زمین مردم انداخت و نشان داد که این بار هم مردم باید ریاضت بکشند و مصرف خود را کاهش دهند.


این در حالی است که دولت با اعمال سهمیه بندی بنزین در سال 86 یک بار این ریاضت را به مردم تحمیل کرده بود.


در عجیب ترین اظهارات نیز رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد در تولید سوخت مورد نیاز کشور در زمینه بنزین و گازوییل خودکفا هستیم و توان آن را داریم تا نیازهای کشور را برآورده سازیم.


وی در ادامه اظهاراتش به تناقض گویی افتاد و به جای تولید، صحبت از تامین بنزین از شرکای خارجی را مطرح کرد.


وی در گفتگو با ایرنا گفت با این نوع تحریم ها راه به جایی نخواهند برد و قرادادهای ما برای تامین بنزین از کشورهای محتلف همچنان پابرجاست !!


رئيس دولت دهم پيشتر هم گفته بود، جمهوری اسلامی توان آن را دارد تا ظرف ۴۸ ساعت در توليد بنزين خودکفا شود.


همه این ادعاها در حالی مطرح شد که عليرضا ضيغمی، معاون وزير نفت زمان مورد نياز برای خودکفايی بنزين را دو سال اعلام کرده ‌بود!!


راکتور بی سوخت و ادعای صدور سوخت


در باره سوخت راکتور تهران نیز وعده های مشابهی مطرح شده بود. احمدی نژاد در بیشتر سخنرانی هایش در سفرهای استانی خطاب به مردم مدعی شده بود که کشور در تولید سوخت هسته ای به قدری خودکفا شده که می تواند در صوت لزوم آن را به دیگر کشورها صادر کند.


وی در 20 فروردین 88 طی خبری خوش اعلام کرد ما به پیشرفتی چشمگیر در عرصه تولید سوخت رسیده و توانسته ایم سوخت مورد نیاز برای قرار گرفتن در راکتورها را تامین کنیم .


در همان زمان به آقازاده رئیس مستعفی سازمان انرژی اتمی نیز گفت ما توانسته ایم ماشین های سانتریفیوژی تولید کنیم که با بهره گیری از آنها خواهیم توانست معادل 2500 مگاوات برق هسته ای در نطنز تولید کنیم.


اما از زمان وعده احمدی نژاد تا کنون نه تنها هیچ مقدار برق هسته ای تولید نشده بلکه هیچ سوختی از آن سوخت های تولیدی که رئیس دولت دهم وعده صادرات آن به دیگر کشورها را داده بود در اختیار راکتورها قرار نگرفت.


این در حالی است که احمدی نژاد مدعی شده بود سوخت به اندازه کافی برای استفاده در راکتورها داریم و حتی می توانیم مازاد آن را صادر کنیم.


ادعای رییس دولت در حالی مطرح می شود سخنگوى وزارت امور خارجه و وزير بهداشت جمهورى اسلامى در اظهار نظرهاى جداگانه‌اى تأييد كردند كه رآكتور تحقيقاتى تهران به دليل ادامه تحريم‌ها با كمبود سوخت اتمى روبه‌رو شده و در حال حاضر به صورت يک هفته در ميان راديو دارو توليد مى‌كند.


رامين مهمانپرست، سخنگوى وزارت امور خارجه ايران، افزود: : چون مقدار سوخت رآكتور تهران در زمان حاضر محدود است، مجبوريم كه اين رآكتور را گاهى اوقات با تمام ظرفيت به كار نگيريم تا بتوانيم فعاليت‌هاى آن را در آينده هم شاهد باشيم.


این مقام وزارت خارجه، آمريكا و برخى كشورهاى اروپايى را متهم كرده است كه در روند تأمين سوخت رآكتور تحقيقاتى تهران اخلال ايجاد مى‌كند و گفته است که اين گونه اقدامات آنها هيچ گونه توجيهى ندارد.


شادمانی از قطعنامه و گرفتاری های بعدی


احمدی نژاد از صدور قطعنامه هم ابراز خوشحالی کرد و گفت ما از صدور این قطعنامه ها خوشحالیم چرا که جمهوری اسلامی ایران برای تغییر نظام جهانی و رسیدن به دنیای عادلانه ، اندیشه ها و نقشه ها در سر دارد و معتقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد بر محور استکبار می چرخد، ناعادلانه تصمیم می گیرد و شورایی استکباری است و باید تغییر کند.


رییس دولت با استقبال از تحریم ها گفته بود تحریم ها بر اقتصاد ایران تاثیری مثبت خواهند داشت.


وی خطاب به غربی ها مدعی شده بود هر جا تحریم کنید ، به سرعت تبدیل به فرصت عالی در اقتصاد ایران می شود.


جواب این ادعاها را ابتدا سخنگوی وزارت خارجه با ابراز گلایه از اعمال تحریم ها و از کار افتادن راکتور تهران به خاطر کمبود سوخت داد.


سپس مرضيه وحيد دستجردى، وزير بهداشت جمهورى اسلامى گفت كه اگر تحريم‌ها ادامه پيدا كند مجبور مى‌شويم راديو داروها را با هزينه‌هاى بسيار زياد تهيه كنيم چون سوخت رآكتور تهران رو به اتمام است.
وى اعلام كرد كه در حال حاضر توليد راديو داروها در راكتور تهران به صورت يک هفته در ميان انجام مى‌شود كه جوابگوى نيازهاى مراكز پزشكى هسته‌اى نيست.


علاء الدین بروجردی نیز که پیشتر وبه دفعات از بی تاثیری تحریم ها سخن گفته بود، اظهار داشت که مجلس برای نجات جان بیماران اقدام فوری انجام خواهد داد.


ابراز نگرانی های وزیر و مشاوران احمدی نژاد از نبود سوخت هسته ای در حالی انجام می شود که در تاریخ 20 فروردین 89 طی خبر خوش هسته ای اعلام شد توليد سوخت مجازي براي استفاده در راكتور تحقيقاتي تهران توسط رييس‌جمهور و معاون وي صورت گرفت.


در همین خصوص گفته شد اهميت ساخت سوخت مجازي در داخل كشور به جهت تامين نياز سوخت راكتور تهران و راديو ايزوتوپ‌ها براي مصارف پزشكي و دارويي و نيز اثبات خودكفايي ايران و توانايي متخصصان داخلي كشور است.


و اینک نظم نوین جهانی دولت دهم !


واینک در کنار همه این مشکلات محمود احمدی نژاد سخن از نظم نوین جهانی جدید کرده که وی آن را طراحی کرده است.


وی گفت پیشنهاداتی را در دستور کار دارد که برپایه نظم نوین و مدیریت عادلانه مناسبات جهانی استوار است.


وی قبلا نیز طی نامه هایی به سران برخی کشورها خواستار مشارکت داده شدن در اداره و مدیریت جهان شده بود که نامه هایش بی جواب ماند.


وی همچنین گفته بود درخواست هایی از دیگر کشورها دریافت کرده که خواهان ارائه مدل و الگوی مورد نظر ایران برای اداره کشورهایشان بوده اند. وی هیچگاه نامی از این کشورها نبرد و در مناظرات انتخاباتی سال گذشته نیز نتوانست این ادعای خود را ثابت کند.

0 comments:

ارسال یک نظر