ناصری: احمدی‌نژاد معتقد به تکثر آرا، حیات احزاب و نهادهای مدنی نیست

عبدالله ناصری می گوید:" آقای احمدی‌نژاد معتقد به تکثر آرا، حیات احزاب و نهادهای مدنی نیست."

جریان اصلاحات به عنوان یک اندیشه، اساس معرفی خود را بر گفت‌و گو قرار داده است طرفین مذاکره که هر تفکری را نمایندگی می‌کنند باید به حداقل‌هایی پای‌بند باشند.

عضو شورای عالی بنیاد باران یکی از الزامات تعامل با جریان اصول‌گرایی را پای‌بند بودن این جریان به تمام اصول قانون اساسی دانست و گفت: اگر بخواهند با اصول قانون اساسی گزینشی برخورد کند، قطعا تعامل مثبتی صورت نخواهد گرفت.

عبدالله ناصری در خصوص بحث تعامل جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا گفت: جریان اصلاحات به عنوان یک اندیشه، اساس معرفی خود را بر گفت‌و گو قرار داده و رهبر این جبهه که به عنوان واضع گفت‌و گوی تمدن‌ها شناخته شده، همواره گفت‌وگو در همه سطوح و میان همه افراد را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه در ذات جریان اصلاحات گفت‌و گو نهادینه شده است، اظهار داشت: در حاکمیت دولت اصلاحات، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی و برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب این تفکر را نمایندگی می‌کردند و همواره سهمی را در تبیین آرا و دیدگاه‌های مخالفان اصلاحات در نظر می‌گرفتند.

عضو شورای عالی بنیاد باران در پاسخ به این پرسش که در صورت گفت‌وگو میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، چه الزاماتی باید در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: طرفین مذاکره که هر تفکری را نمایندگی می‌کنند باید به حداقل‌هایی پایبند باشند. سند حداقلی که می‌تواند چارچوب مقدماتی تعامل قرار گیرد، پایبند بودن به تمام اصول قانون اساسی است.

ناصری تصریح کرد: ما معتقدیم جریانی که می‌خواهد با اصلاح‌طلبان تعامل کند، ابتدا باید اعلام کند که تمام اصول قانون اساسی را قبول دارد یا خیر؟ در صورتی که بخواهد با اصول قانون اساسی گزینشی برخورد کند، قطعا تعامل مثبتی صورت نخواهد گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص تفاوت مدیریت جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی گفت: در دوره دولت اصلاحات، مجلس و دولت مانیفست خود را براساس دیدگاه کسی که برگرفته از اهداف و نگرش امام خمینی(ره) بود را مطرح کرده و همه گروه‌های اصلاح‌طلبان آن را پذیرفته و براساس آن عمل می‌کردند.

عضو شورای عالی بنیاد باران همچنین در خصوص اظهارات احمدی‌نژاد مبنی‌بر اینکه «کشور ما دارای یک حزب بوده و آن حزب ولایی است»، معتقد است: به نظرم آقای احمدی‌نژاد یک ویژگی خوب دارد و آن این است که در این ۵ سال نشان داده، آنچه که اعتقاد دارد، بر زبان می‌آورد.

ناصری با بیان اینکه به نظر می‌رسد با اینگونه اظهارات،احمدی‌نژاد اعتقادی به تحزب ندارد، اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد معتقد به تکثر آرا، حیات احزاب و نهادهای مدنی نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تقاضای انحلال دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، معتقد است: زمانی که تقاضای انحلال دو حزب فعال صورت می‌گیرد و به جریان غیرهمسو مجوزی داده نمی‌شود، نشان می‌دهد که جریان حاکم تحزب را قبول ندارد.

وی در پایان اینگونه اظهارات از سوی مقامات اجرایی و اعمال سیاست‌هایی در این راستا را برخلاف نص صریح قانون اساسی و رهنمودهای امام خمینی(ره) دانست.

0 comments:

ارسال یک نظر