برگزاری مراسم سالگرد شهادت کیانوش آسا در دانشگاه علم و صنعت

در آستانه شهادت کیانوش آسا، دانشجوی شهید وقایع پس از انتخابات، صدها تن از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، امروز سه شنبه یازدهم خرداد ماه، در صحن آن دانشگاه تجمع کرده و در گرامیداشت نام وی، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش سامانه خبری دانشجو نیوز، این تجمع در پی فراخوان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، از ساعت ١٢ ظهر در مقابل دانشکده مهندسی شیمی آغاز شد.

 خبرنامه امیرکبیر نیز خاطرنشان کرد " این مراسم با وجود تهدیدهای فراوان و تماسهای مكرر وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه با فعالان دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، با استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه نیمه تعطیل علم و صنعت برگزار شد."

 دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ابتدا در برابر دانشكده شیمی(محل تحصیل شهید كیانوش آسا) حضور یافتند و سپس به صورت راهپیمایی به سمت مسجد دانشگاه رفته و پس از تكرار شعارهای "الله اكبر"، "برادر شهیدم حقت و پس می گیرم"، "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست"، "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد"، "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، دانشجوی ایرانی صاحب عزاست امروز"، "مرگ بر دیكتاتور"، "كشتی جوانان وطن الله اكبر، كردی هزاران در كفن الله اكبر"، و با قرائت آیاتی از قرآن به سوگواری در روبروی مسجد دانشگاه پرداختند.

 در پایان این برنامه، دانشجویان با ادامه راهپیمایی در صحن علنی دانشگاه مجددا به سمت دانشكده شیمی رفتند و در آنجا بیانیه های گروه های مختلف دانشجویی قرائت شد.

این گزارش خاطرنشان ساخت "دوستان و هم دانشكده ای های شهید آسا اعلام نمودند كه تا پایان هفته هر روز از ساعت ۸ تا ۱۷ به مانند دو روز گذشته در برابر دانشكده شیمی به تحصن نشسته و با روشن كردن شمع در كنار عكس شهید آسا و پخش قرآن به سوگواری و زنده نگه داشتن نام و یاد شهید گلگون كفنشان خواهند پرداخت."

گزارش خبرنامه امیرکبیر افزود "همچنین تعدادی از دانشجویان و از جمله دوستان كیانوش اعلام نمودند در اعتراض به شهادت مظلومانه كیانوش آسا و بی مسئولیتی حاكمان در قبال اینگونه اعمال، تا اطلاع ثانوی در جلسات امتحان حاضر نخواهند شد."

لازم به ذکر است پیشتر نیز تعدادی از امتحانات دانشكده مهندسی شیمی به دلیل عدم حضور دانشجویان لغو شد. لازم به ذكر است در پی اعتراضات هفته های پیش، برنامه امتحانی دو هفته اول در دانشگاه علم و صنعت لغو و به تاریخ بعد از ۲۰ تیر موكول شده بود.

در جریان مراسم امروز، گروهی از لباس شخصی ها و ماموران امنیتی، از دانشجویان فیلمبرداری کرده و آنها را تهدید نمودند.

کیانوش آسا دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت در روز ٢۵ خرداد سال گذشته، توسط شلیک نیروهای نظامی جان سپرد. جسد وی پس از مدت‌ها در اختیار خانواده اش قرار گرفت.

0 comments:

ارسال یک نظر