اخبار زندانیان سبز

کوهیار گودرزی، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

کوهیار گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر از سوی شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، دادگاه این فعال حقوق بشر، ۱۲خرداد در شعبه ۲۶به قضاوت پیرعباسی برگزار شد.
 
اتهامات گودرزی در این دادگاه، فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق همکاری موثر با سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر و جمع‌آوری و انتشار اخبار جهت‌دار علیه نظام و انتقال این اخبار به عناصر سازمان تروریستی مستقر در خارج از کشور و مصاحبه با رسانه‌‌های بیگانه و نیز انتشار مقاله در سایت‌ها، عنوان شده بود.

مادر این فعال حقوق بشر، درخواست تبدیل قرار وثیقه وی به کفالت را به قاضی پرونده ارائه داده اما با موافقت روبرو نشده است. پیش‌تر، قرار وثیقه ۷۰میلیون تومانی برای گودرزی صادر شده بود.
 
کوهیار گودرزی، نزدیک به شش ماه است که در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد. وی چندی پیش پس از اعتراض به عمل کرد رئیس بند ۳۵۰زندان اوین، به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذای خشک زده بود. در نهایت پس از دست‌یابی به چهار خواسته‌ خود، اعتصاب غذا را شکست.

این فعال مدنی، در آبان ماه سال گذشته با فشار نیروهای امنیتی از دانشگاه صنعتی شریف اخراج شد.
 
پنج سال حبس تعليقي و دو سال محروميت از كار روزنامه‌نگاري
 
مهسا جزيني روزنامه نگار و دانشجوی ستاره‌دار، به پنج سال حبس تعليقي و دو سال محروميت از كار روزنامه‌نگاري محكوم شد.

بنا به گزارش‌های رسیده به جرس، جزيني بعد از سپري كردن يك ماه حبس در زندان دستگرد اصفهان با سپردن وثیقه یک میلیون تومانی آزاد و در همان روزها از كار خود بر كنار شد.
 
وی که بيش از چهار سال با نمايندگي روزنامه ايران در اصفهان همكاري داشت، با دستور مستقيم كاوه اشتهاردي، مدیر عامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در تهران از كار بر كنار شد.
 
گفتنی است در برگه حکم بازداشت مهسا جزيني، علت بازداشت "فمنیست بودن" ذکر شده بود.

 
یک سال حبس قطعی برای سینا شکوهی و احسان دولتشاه

محکومیت سینا شکوهی و احسان دولتشاه به یک سال حبس، در دادگاه تجدید نظر تایید شد.
 
به گزارش بامدادخبر، دادگاه تجدیدنظر استان تهران، احکام صادر شده برای دو فعال دانشجویی  در دادگاه‌ بدوی را تایید کرد.

محکومیت سینا شکوهی و احسان دولتشاه، دو عضو دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران به یک سال حبس، که پیش‌تر از سوی شعبه‌ی بیست‌ وششم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس صادر شده بود، توسط دادگاه تجدیدنظر قطعی شد. شش ماه از این حبس، در مورد احسان دولتشاه تعلیقی است.
 
سینا شکوهی و احسان دولتشاه در بیست‌وهشتم آبان‌ماه سال گذشته، به همراه پنج عضو دیگر دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران، در یک جلسه‌ی کتابخوانی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. سینا شکوهی بیش از صد روز و احسان دولتشاه هشتاد روز را در بازداشت سپری کرده و سرانجام با قرار کفالت آزاد شدند.

دستگیری یک شهروند بهایی در قائم شهر
 
در پی احضار شهناز رنجبر به دفتر وزارت اطلاعات در قائم‌شهر وی بازداشت و به زندان منتقل شد.
 
به گزارش رهانا، صبح روز دوشنبه ۱۷خرداد، طی یک تماس تلفنی از شهناز رنجبر خواسته شد خود را به دفتر وزارت اطلاعات شهرستان قائم شهر معرفی کند. وی بعد از حضور در اداره اطلاعات بازداشت شد.
 
پس از مراجعه همسر وی، پرویز اولادی به وزارت اطلاعات قائم شهر، به او اعلام شد که جرم شهناز رنجبر، عضویت در موسسه مادران امروز است و در صورتی که اثبات شود فعالیت‌های این موسسه قانونی است، همسرش را آزاد خواهند کرد، اما در مراجعه بعد از ظهر پرویز اولادی، به او گفته شد که چون همسرش حاضر به همکاری در بازجویی نیست، فعلا باید بازداشت باشد.
 
این در حالی ست که در ۲۱اردیبهشت سال جاری، منزل پرویز اولادی و برادرش چنگیز اولادی مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و از شهناز رنجبر نیز خواسته شود فردای آن روز خود را به اداره اطلاعات قائم شهر معرفی کند اما خود ماموران با تماس مجدد به وی اعلام داشتند منتظر بماند تا او را احضار کنند.
 
موسسه‌ی مادران امروز (مام) سازمانی غیر تجاری و غیر دولتی است، که به هیچ سازمان یا ارگانی وابستگی ندارد و در تاریخ ۱۳مردادماه سال ۱۳۷۷با شماره ثبت ۱۰۳۴۹به منظور سازماندهی تلاش‌های گروهی، در زمینه‌ی توانمندسازی خانواده‌ها، برای بهبود رابطه‌ی اعضای خانواده و به ویژه با هدف توجه علمی به نیازهای کودکان و نوجوانان از طریق مادران، تاسیس شد.
 

بازداشت متصدی مزار بزرگان تصوف در گناباد
 
غلام‌عباس زارع حقیقی، از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی و متصدی مزار بزرگان تصوف در گناباد دستگیر و روانه زندان شد.
 
عصر روز گذشته غلام‌عباس زارع حقیقی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی در بیدخت دستگیر و برای تحمل ۷ماه حبس قطعی روانه زندان شد.
 
به گزارش سایت مجذوبان نور،‌ به دستور شورای تأمین شهرستان گناباد، این درویش نعمت اللهی گنابادی به بهانه حساسیت‌های امنیتی، روانه زندان وکیل آباد مشهد شد تا دوران محکومیت خود را در آنجا سپری کند.
 
این در حالی است که در ایران، همواره فشار بر اقلیت‌های مذهبی وجود داشته و احضار، بازداشت و صدور حکم‌ روندی عادی در جمهوری اسلامی به خود گرفته است.
 
تمدید قرار بازداشت موقت عبدالله یوسف‌زادگان
 
قرار بازداشت موقت عبدالله یوسف‌زادگان، علی رغم ۸۴روز حبس، مجدداً تمدید شد.
 
قرار بازداشت موقت عبدالله یوسف‌زادگان، از دانشجویان ممتاز کشور، پس از ۸۴روز حبس در سلول‌های انفرادی بازداشت‌گاه‌های وزارت اطلاعات در مشهد و تهران مجدداً به دلایل نامعلوم تمدید شد.
 
به گزارش وبلاگ "عبدالله یوسف زادگان را آزاد کنید" منتشر کرده و نوشته قرار بازداشت در حالی تمدید شده که چند روز پیش دستور تبدیل قرار بازداشت او به قرار وثیقه صادر شده بوده و خانواده‌اش در انتظار آزادی او بوده اند. اما ظاهرا پس از ارزیابی سند ۱۰۰میلیونی برای تودیع وثیقه، به خانواده آقای یوسف زادگان خبر داده شده که دستوری جدید آمده که بازداشت موقت او تمدید شود.
 
طولانی ‌شدن غیرعادی روزهای انفرادی عبدالله یوسف‌زادگان موجب نگرانی خانواده او است. مشخص نبودن اتهامات او و سفرهای مکرر خانواده اش برای پیگیری موضوع از طریق مقامات قضایی و امنیتی مشهد و تهران شرایط را برای آنها دشوار تر کرده است.

با این حال خانواده وی گفته اند که این دانشجو در سومین ملاقات ماهانه با خانواده‌اش که چند روز پیش صورت گرفته‌، روحیه خوبی داشته است.
 
عبدالله یوسف‌زادگان دارنده مدال طلای المپیاد ادبی و دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد حقوق و از نخبگان فرهنگی جوان کشور است. تا کنون به جز وبلاگی که برای آزادی او راه اندازی شده، شماری از دانشجویان المپیادی، فارغ‌التحصیلان مدارس فرهنگ و دوستانش با انتشار طومارها و یادداشت‌هایی به بازداشت او اعتراض کرده‌اند.
 
محی‌الدین آزادی به مرخصی آمد

محی‌الدین آزادی، به اتهام ارتباط با عوامل بیگانه از سوی دادگاهی در سنندج به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.
 
محی‌الدین آزادی، فعال مدنی در سقز، برای ده روز به مرخصی آمد.
 
به گزارش بامدادخبر، محی‌الدین آزادی، فعال حقوق بشر در کردستان ایران، امروز سه‌شنبه به قید ضمانت ۷۰ میلیون تومانی به مدت ۱۰ روز به مرخصی آمد تا به مداوای بیماری داخلی خود در بیرون از زندان بپردازد، وی از بیماری‌های معده و دستگاه گوارشی رنج می‌برد.
 
محی‌الدین آزادی که به اتهام ارتباط با عوامل بیگانه از سوی دادگاهی در سنندج به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است، پیش‌تر در اعتراض به عدم درمان و رسیدگی‌های لازم، دست به اعتصاب غدا زده بود

0 comments:

ارسال یک نظر