جواد لاریجانی: فتنه بعد از انتخابات عظیم تر از یک جنگ نظامی بود

محمد جواد لاریجانی، مشاور رئیس قوه قضاییه، طی همایشی در تهران، اعتراضات بعد از انتخابات را "عظیم تر از یک جنگ نظامی" دانست و اظهار عقیده کرد "ممكن است برخی ها حقوق همسایه و برادران مسلمان خود را رعایت كنند، اما اگر حق ولایت را نادیده بگیرند این افراد از مسیر حق مداری منحرف شده‌اند." وی همچنین مواضع رئیس دانشگاه آزاد را دارای "انحرافات بسیار" ذکر کرد.

به گزارش فارس، محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و مشاور ریاست آن نهاد، صبح پنجشنبه سوم تیر ماه، طی سخنانی در نهمین كنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین اظهار عقیده کرد "فتنه اخیر از یك جنگ نظامی هم عظیم‌تر بود و اگر روشن‌گری‌های رهبری نبود بسیاری در فتنه اخیر می‌لغزیدند."

لاریجانی در ادامه افزود: "در دوران فتنه اخیر به سراغ یكی از دوستانم رفته و به وی گفتم كه شما بهتر است زبان خوبتان را از نیام بیرون بكشید و از حق دفاع كنید؛ چرا كه امروز شما باید حق و باطل را بشناسید، اما او به من گفت كه مگر خبر از سایت‌ها ندارید. من متاسف شدم كه این دوست ما استقلال خود را به اینترنت خلاصه كرده بود. "

وی اظهار عقیده کرد "ممكن است برخی ها حقوق همسایه و برادران مسلمان خود را رعایت كنند اما حق ولایت را نادیده بگیرند كه اگر این گونه باشد این افراد از مسیر حق مداری منحرف شده‌اند. "

لاریجانی اعتراضات و حوادث بعد از انتخابات سال گذشته را "سنگین تر از فتنه یك جنگ نظامی" دانست و گفت: "فتنه سال گذشته به لحاظ استفاده نیروها قابل مقایسه با یك جنگ نبود بلكه فتنه اخیر به مراتب بالاتر از یك جنگ بود. به طوری كه فتنه اخیر عظیم بود كه برخی از بزرگان نظام متوجه نشدند اما رهبری توانست در مقابل فتنه بایستد و آن را ناكام بگذارد. "

گفتنی است چندی پیش نیز، برخی فرماندهان سپاه نیز، اعتراضات بعد از انتخابات را همسنگ جنگ هشت ساله با صدام ذکر کرده بودند.

به گزارش فارس، لاریجانی همچنین با ادعای اینكه بعنوان مثال "احمدی نژاد در قاهره محبوب است"، گفت: "زمانی كه آنها احمدی نژاد را در قاهره محبوب می‌بینند هیچ راهی جز این ندارند كه بگویند شیعیان یك سر و گردن از ما جلوتر هستند اما می‌خواهم بگویم وای بر روشنفكران ما كه حرف روشنفكران غربی را نشخوار می‌كنند. "

ناگفته نماند بعد از به رخ کشیدن ها و تهدیدات چندی پیش احمدی نژاد پیرامون افشای "زمین خواری و فساد" این عضو خانواده لاریجانی، شخص مذکور حمایت های خاصی را از رئیس دولت بعمل آورده است.

محمدجواد اردشیر لاریجانی در ادامه اظهار عقیده کرد "ولایت مداری یعنی اینكه یعنی اگر ولی فقیه لازم دید، همه باید فریاد بزنیم و آنجا كه مصلحت نبیند همه باید سكوت كنیم و این معنای واقعی ولایت است" و افزود "امروز هیچ چیزی به اندازه این كه اصولگرایان به سر و گردن و یكدیگر بزنند دشمن ما را خوشحال نمی‌كنند ."

دبیر كمیسیون حقوق بشر قوه قضائیه همچنین پیرامون مسائل اخیر دانشگاه آزاد و حملات وارده به نمایندگان مجلس به جهت تصویب "دولتی نشدن" آن دانشگاه، گفت: جاسبی را شخصی موفق می‌دانم ولی مواضع سیاسی وی انحرافات بسیاری داشته است.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: جاسبی در جریان انتخابات دارای لغزش‌های سنگینی سیاسی بوده و همین مسئله هزینه‌ دانشگاه آزاد را بالا برده است، در عین حال بنده اشكالاتم به دانشگاه آزاد مربوطه به مواضع نامناسب جاسبی و عملكرد سیاسی وی نیست بلكه مربوط به ساختار این دانشگاه است؛ چرا كه معتقدم هیچ دانشگاهی نباید بیش از ١۵۰ هزار دانشجو داشته باشد چرا كه این مسئله برای امنیت كشور نامناسبت و در تمام دنیا هم به همین شكل است كه دانشگاه‌ها زیر ١۵۰ هزار دانشجو دارند و ما باید برای این دانشگاه که حدودا یك و نیم میلیون دانشجو دارد، وضعیتی ایجاد كرده و بهترین آموزش را به آنها بدهیم."

0 comments:

ارسال یک نظر