دولت به یک شرکت ورشکسته قرارداد ملی می‌دهد

چکیده : دولت به یک شرکت ورشکسته که مدیر عاملش داد از ورشکستگی شرکت و اوضاع خراب آن در کوی‌و برزن می‌زند قرارداد ملی می‌دهد، بالاخره آبروی دولت در سطح بین‌المللی مطرح است پس نتیجه اینکه دولت هم می‌داند قرارداد قابل اجرا نیست و گرنه آن را به یک شرکتی که حداقل مدیر عاملش به شرکتش اعتقاد دارد می‌داد.

به گزارش آفتاب، یکی از خوانندگان بورس نیوز با ارسال ایمیلی به تحریریه در خصوص سهام صدرا نظرات خود را اعلام کرده است و تقاضای انتشار برای پاسخ‌گویی از سوی مسئولان را نموده است.

۱- در بهار امسال ریاست جمهوری ایران با عقد قرارداد چند ده میلیارد دلاری با شرکت‌های داخلی جانشین شرکت‌های خارجی اعلام بی‌اثر بودن تحریم‌ها و توان داخلی صنعت ایرانی را داد.

۲- صدرا یکی از پیمانکاران اصلی این قرار داد است و چند میلیارد دلار قرارداد جدید به او با ترک تشریفات واگذار می‌شود.

۳- صدرا در بورس است. از طرفی در علم اقتصاد منفی شدن هر سهم در بورس نشان ازعدم باور به ان شرکت و وضعیت نامناسب آن شرکت می‌باشد.

۴- ازدیدگاه اقتصادی و در هر بورسی اگر شرکتی قرارداد چند میلیارد دلاری ببندد نماد آن در بورس مثبت و پیشتازخواهد بود.

۵- قرارداد چندمیلیارد دلاری باصدرا بسته می‌شود اما بر خلاف علم اقتصاد صدرا از آن روز در بورس منفی می‌خورد و سقوط می‌کند و یکی ازعجایب اقتصادی رخ می‌دهد.

۶- مدیر عامل صدرا هر روز از وضعیت خراب این شرکت می‌نالد و سودآوری را تضمین نمی‌نماید.

۷- واکنش بازار بورس به هر سهمی نشان از ان است که بازار به آن سهم و شرکت اعتقاد دارد یا نه بنابراین منفی شدن صدرا یعنی بازار به آن اعتقاد ندارد.

۸- مدیرعامل صدرا می گوید ماکماکان زیانده ایم وضعیت این شرکت خوب نیست ورشکسته است ولی دولت ایران بر خلاف اصول تجاری به این شرکتی که مدیرعاملش فریاد از وضعیت بد می‌زند پروژه‌های بین‌المللی ملی مهمی دهد.

تحلیل موضوع

۱- صدرا قرارداد چند میلیارد دلاری گرفته ولی بورس به آن واکنش منفی داده پس ظاهرا نتیجه می‌گیریم که قراردادهای جدید توسعه پارس جنوبی با آن همه سر وصدا در باطن صوری و جهت نمایش و استفاده در عرصه بین‌المللی بوده، چرا که نخبگان اقتصاد ایران که در بورس هستند به صدرا واکنش منفی نشان داده‌اند بنابراین آنها معتقدند که این قراردادها یک نوع بازی است و به نتیجه نمی‌رسد.

۲- دولت به یک شرکت ورشکسته که مدیر عاملش داد از ورشکستگی شرکت و اوضاع خراب آن در کوی‌و برزن می‌زند قرارداد ملی می‌دهد، بالاخره آبروی دولت در سطح بین‌المللی مطرح است پس نتیجه اینکه دولت هم می‌داند قرارداد قابل اجرا نیست و گرنه آن را به یک شرکتی که حداقل مدیر عاملش به شرکتش اعتقاد دارد می‌داد.

۳-مردم با نخریدن و فروختن صدرا نشان از عدم اعتقاد به صحبت‌های مسئولان نفتی و توان داخلی برای جای‌گزینی با شرکت‌های خارجی دادند؟ آیا مسئولان خلاف می‌گویند یا مردم (نخبگان اقتصاد ایران) اشتباه می‌کنند؟

اگر موارد فوق اشتباه است مسئولان محترم دولت و وزارت نفت و شرکت صدرا پاسخ دهند و روشنگری کنند.

0 comments:

ارسال یک نظر