کمیسیون تحقیقات مجلس به احمدی نژاد اخطار قانون اساسی داد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "قانون مصوب مجلس که به تایید شورای نگهبان رسیده، باید اجرایی شود"، به نامه اخیر رئیس دولت به دبیر شورای نگهبان واکنش نشان داده و همزمان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به احمدی‌نژاد اخطار قانون اساسی داد.

به گزارش خبرآنلاین، امروز چهارشنبه ١۹ خرداد ماه، اخطار قانون اساسیِ وارده از سوی علی عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به محمود احمدی نژاد، با اشاره به نامه اخیر وی به دبیر شورای نگهبان که طی آن "طرح دو فوریتی‌پذیرش دانشجو در مراکز فنی و حرفه‌ای را غیر قانونی خوانده بود"، صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور براساس اصل ١٢٣ قانون اساسی موظف است مصوبات مجلس و نتایج همه پرسی‌ها را هر چه سریع ترامضا و اجرا نماید، یادآور شد که طرح مورد ایراد رئیس دولت، به تایید شورای نگهبان رسیده و چون برای اجرا دارای محدودیت زمانی است باید زودتر ابلاغ شود تا کنکور این دانش آموزان برگزار گردد.

همزمان علی لاریجانی با تاکید بر اینکه "قانون مصوب مجلس که به تایید شورای نگهبان رسیده باید اجرایی شود"، خاطرنشان ساخت: "قوانینی که سیر قانونی تصویب را گذرانده‌اند، باید سریع‌تر ابلاغ شود و اگر این کار صورت نگیرد تخلف است و پی گیری خواهد شد. وزارت مربوطه هم باید بداند آنچه که مسیر قانون را طی کرده باید اجرا شود چون اگر شورای نگهبان مصوبه‌ای را تایید کرد تقریبا کار تمام شده تلقی می‌شود.

لازم به ذکر است محمود احمدی نژاد اوایل هفته جاری، در واکنش به تهدیدات اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی در زمینه "افشای تخلفات دولت از قانون"، بلافاصله نامه ای به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نوشته و در اقدامی پیشدستانه مصوبات مجلس را "خلاف قانون" معرفی کرده بود.


0 comments:

ارسال یک نظر