اخبار زندانیان سبز؛...کوهیار گودرزی با دستیابی به چهار خواسته اش، اعتصاب غذای خود را شکست

اخبار زندانیان سبز

کوهیار گودرزی، به چهار خواسته خود دست یافت و اعتصاب غذای خشک خود را شکست.

وی که در پی اعتراض به رئیس بند ۳۵۰ زندان اوین، به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، پس از دست‌یابی به چهار خواسته‌ی خود، اعتصاب غذا را شکست.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، چهار خواسته‌ گودرزی، "رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف پرونده‌اش"، "رسیدگی به وضعیت مجید توکلی"، "خروج از انفرادی و رسیدگی به شکایتش از رئیس بند ۳۵۰" و "حق ملاقات و تماس تلفنی با خانواده اش" بوده است.

 یک‌شنبه نهم خرداد ماه، مادر این فعال حقوق بشر موفق شد با وی ملاقات کند. وضعیت جسمی و روحی گودرزی در این ملاقات "نامناسب" گزارش شده و به گفته‌ی مادرش، وی به شدت لاغر شده است.
از سوی دیگر، دادستان تهران نیز، طی ملاقات با گودرزی، خبر از رسیدگی به پرونده وی در روز چهارشنبه (۱۲ خرداد)، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی داد.
همچنین گودرزی از سلول انفرادی خارج شده و «احتمالا» به بند ۳۵۰ منتقل شده است. روز گذشته نیز، مجید توکلی دانشجوی پلی‌تکنیک پس از شش روز اعتصاب غذا از سلول انفرادی، به بند عمومی منتقل شده بود.

همچنین حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر نیز امروز درحالی برای سومین‌بار با خانواده‌اش ملاقات کرد که مادرش در مقابل زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده بود.
در روزهای اخیر، پس از انتشار خبر اعتصاب غذای کوهیار گودرزی، مجید توکلی و حسین رونقی ملکی، بسیاری از نهادهای داخلی و بین‌المللی مدافع حقوق بشر، با انتشار بیانیه‌هایی، مقامات ایران را مسئول مستقیم جان این فعالان مدنی و دانشجویی دانسته بودند.

بازداشت یکی دیگر از فعالان انجمن صنفی معلمان
یکی از فعالان انجمن صنفی معلمان استان کردستان به نام فرج الله زنده دلان، روز گذشته، هشتم خرداد ماه در محل کارش بازداشت شد.
به گزارش آژانس خبری موکریان، گفته می شود نامبرده که فرهنگی بازنشسته است، در رابطه با تعطیل بازار در 23 اردیبهشت ماه در سنندج از سوی نیروی انتظامی بازداشت شده است.
تاکنون از محل نگهداری این فعال صنفی اطلاعی در دست نیست.

 
انتقال رسول بداقی به مکانی نامعلوم
رسول بداقی از مسئولان سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران به نقطه نامعلومی منتقل شد.
به گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی، رسول بداقی در پی ضرب و شتم از سوی مسئولان زندان، روز یکشنبه از بند 6 زندان رجایی شهر خارج و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
تهدید و ارعاب زندانیان حاکی از آن است که ضرب و جرح معلم زندانی با طراحی بازجویان وزارت اطلاعات صورت گرفته است و توسط مسئولان زندان به اجرا گذاشته شده است.
از طرفی دیگر احمد زید آبادی نیز به دلیل اعتراض به رفتار غیر انسانی اعمال شده بر رسول بداقی، از بند 6 به بند 2 زندان رجایی شهر منتقل شد.

 
به پرونده بهاره هدایت، ایرادات محتوایی وارد است
مقیسه، رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده بهاره هدایت که روز ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، او را به هفت‌سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرد. اتهامات بهاره هدایت در این جلسه دادگاه، اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه، توهین به رهبر، توهین به رییس جمهور، اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، ورود غیرقانونی و تخریب درب دانشگاه امیرکبیر هنگام حضور مهدی کروبی در این دانشگاه عنوان شده بود.
 
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، مهدی حجتی یکی از وکلای بهاره هدایت که اخیرا موفق به مطالعه پرونده موکل خود شده است، با اعلام این که ظرف مهلت قانونی ۲۰ روز، به رای صادر شده اعتراض خواهد کرد، در خصوص اتهامات بهاره هدایت گفت: "رای دادگاه بر خلاف قانون به وکلای خانم هدایت ابلاغ نشد و من روز شنبه گذشته به دادگاه انقلاب مراجعه کردم و موفق به مطالعه پرونده شدم. براساس حکم صادره، خانم هدایت به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس، در مورد اتهامات دیگر از جمله توهین به رهبر به دو سال حبس و همچنین به موجب اتهام توهین به رییس جمهور به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است."
 
وکیل بهاره هدایت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مستندات کافی در پرونده او جهت صدور چنین حکمی وجود داشته است، به ایرادات قانونی که وکلا در پرونده وارد می دانند اشاره کرد و افزود: "ما ایرادات اساسی به بحث اجتماع و تبانی داشتیم. به‌ویژه این که براساس اصل ۲۷ قانون اساسی اجتماعات آزاد است و متاسفانه دادگاه انقلاب در مورد تجمعات به مجوز وزارت کشور استناد کرده است، در حالی که ما معتقدیم که نظارت وزارت کشور نظارت استصوابی نیست و نظارت استطلاعی است. یعنی در صورتی که کسی بخواهد تجمعی برگزار کند، می‌تواند به وزارت کشور اعلام کند که قرار است در ساعت و مکان مشخصی تجمع برگزار کند و وزارت کشور نیز مکلف است که به مردم اعلام کند در این ساعت تجمع اعتراض‌آمیز برگزار خواهد شد و افرادی نیز جهت حمایت از جان تظاهر کنندگان در محل مستقر شوند.
 
اما این مساله برعکس جا افتاده است و دادگاه انقلاب تجمع‌هایی که از وزارت کشور مجوز نداشته باشد را قانونی نمی شناسند. ایرادات دیگری نیز در پرونده وارد است از جمله این که در خصوص اتهام توهین به رییس جمهور ما معتقد بودیم دادگاه انقلاب به لحاظ ذاتی صلاحیت رسیدگی به این اتهام را نداشته است، اما قاضی شعبه ۲۸ اظهار داشت که با توجه به ابلاغ ویژه‌ای که از سوی رییس قوه قضاییه دارند، هم زمان دادرس دادگاه عمومی هم هستند و به این موضوع رسیدگی کرده‌اند."

 
۱۰ سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت برای عباس بادفر
عباس بادفر از شهروندان بلوچ و از جمله بازداشتی‌های آذرماه ۱۳۸۸ در بلوچستان است که به حکم ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت محکوم شده است.
عباس بادفر آذرماه سال گذشته در بلوچستان دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. او چندین ماه در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت.
به گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی، بازجویان و مسئولان زندان وی را به مدت طولانی را در سلولهای انفرادی نگه داشته‌اند.
بادفر اخیرا از زندان اوین به بند ۶ زندان گوهردشت تبعید شده است. او بدون داشتن وکیل و حق دفاع از خود مورد محاکمه قرار گرفته است و بر مبنای اتهام محاربه و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق محاکمه و به ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شده است.

 
محکومیت امید شریفی دانا به شش حبس تعزیری
امید شریفی‌دانا از فعالان مدنی که چند روز پس از حوادث 6 دی ماه (عاشورا) در خیابان توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده بود از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس محکوم شد.
به گزارش رادیو کوچه، امید شریفی‌دانا که هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود از سوی شعبه‌ی 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به 6 سال زندان محکوم شده است.
اتهام شریفی "اجتماع و تبانی به قصد جرایم علیه امنیت کشور"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی با شرکت مستمر در اکثر تجمعات غیرقانونی و اغتشاشات پس از انتخابات به‌خصوص عاشورا شعار دادن علیه نظام اسلامی"، "توهین به رهبری" و "استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره" عنوان شده است.

 
انتقال شهرام شکوفائیان به بند ۲۴۰ زندان اوین
شهرام شکوفائیان مدرس دانشگاه و مولف کتابهای دانشگاهی که از تاریخ ۱۶ بهمن ماه سال گذشته بازداشت شده است، به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده است.
به گزارش رهانا، گفته می‌شود تبلیغ علیه نظام و جرایم اینترنتی از اتهام‌های وارد شده به وی که از زندانیان گمنام حوادث پس از انتخابات به شمار می‌رود، در جریان بازداشت‌اش بوده است.

0 comments:

ارسال یک نظر