تجهیز شناورهای نظامی ایران به موشک های کروز با برد ۲۰۰ کیلومتر

دو روز پس از آنکه اعلام شد انبوه سامانه های توپخانه ضدهوایی به نیروی هوافضای سپاه تحویل‌ داده شد، منابع خبری روز چهارشنبه نهم آذر ماه اعلام کردند که شناورهای نیروی دریایی ارتش به موشک‌های کروز ۲۰۰ کیلومتری "قادر" مجهز شدند. 

 همزمان، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینكه ما تنگه هرمز و خلیج فارس را حیاط خلوت خود می دانیم، گفت: طرحی داریم که طی آن ناوگروه اطلاعاتی – عملیاتی ما به آن سوی دریای مدیترانه رفته و وارد اقیانوس اطلس خواهد شد.

 به گزارش فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، از نصب موشک‌های کروز قادر بر شناورهای سطحی این نیرو خبر داد و گفت: این موشک یکی از پرقدرت‌ترین و دقیق‌ترین موشک‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران است که هم‌اینک تعداد زیادی از آن وارد یگان رزم نیروی دریایی شده است. 

 وی با اشاره به توانمندی های موشک قادر در مقابله با اهداف دریایی تصریح کرد: هم‌‌اکنون ما در نیروی دریایی از این موشک به‌عنوان موشک‌ "ساحل به دریا" و "سطح به سطح" استفاده می‌کنیم و این درحالیست که موشک کروز قادر، قابلیت نصب روی انواع بالگرد را نیز دارد. 

 موشک‌های کروز "قادر" با برد ۲۰۰ کیلومتر، جدیدترین موشک‌های دریایی است که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در هفته‌های اخیر تحویل نیروی دریایی ارتش شده است که به گفته سردار وحیدی وزیر دفاع، این موشک‌ها علاوه بر شلیک از لانچرهای ساحلی، قابلیت نصب روی انواع هواگردها و شناورهای سطحی را نیز دارد. 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش، در ادامه به حضور سی ساله ناوهای هواپیمابر امریکایی در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این موضوع برای ما تازگی ندارد و نیروی دریایی ارتش نیز با دید "فرصت" به حضور ناوگان دریایی امریکا در منطقه نگاه می‌کند.

ناو گروه نیروی دریایی ایران به اقیانوس اطلس خواهد رفت
 همزمان، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینكه ما تنگه هرمز و خلیج فارس را حیاط خلوت خود می دانیم، گفت: طرحی داریم که طی آن ناوگروه اطلاعاتی – عملیاتی – آموزشی ما به آن سوی دریای مدیترانه رفته و وارد اقیانوس اطلس خواهد شد.

 امیردریادار رستگاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: امیدواریم دشمنان دست به ماجراجویی نزنند چرا که در صورت مبادرت به این کار، درس بزرگی به آنها خواهیم داد. 

 وی افزود: ما تنگه هرمز و خلیج فارس را حیاط خلوت خود می دانیم و مطمئنیم که دشمن،‌ جرات حضور در این مناطق را ندارد. 

 دریادار رستگاری با بیان اینکه دشمن ما یک دشمن دور ایستا است خاطرنشان کرد: دشمنان به توانمندی ما آگاه هستند و ما آنها را از فاصله چند صدمتری زیر دریا رصد می کنیم، حرکات آنها را تحت کنترل داشته و برای مقابله با این دشمنان دورایستا هر چقدر هم که از ما دور باشند طرح و برنامه داریم. 

 وی اضافه کرد: هم اکنون در حال ساخت سری ناوشکن های کلاس موج از خانواده ناوشکن جماران، سری ناوهای موشک انداز کلاس سینا، سری ناوچه های توپ دار و ناوشکن های سنگین هستیم. 

 دریادار رستگاری گفت:‌ناو هواپیمابر و بالگرد نیاز به زیر ساخت هایی دارند که تلاش هایی در این راستا در جریان است لذا به محض اینکه زیر ساخت ها آماده شد آغاز رسمی ساخت ناو هواپیمابر را به اطلاع خواهیم رساند. 
 وی به تولید زیردریایی غدیر اشاره و تصریح کرد:‌ خط تولید زیردریایی های کلاس غدیر، کاملا بومی شده و ما در حال ساخت زیر دریایی های سنگین تر از کلاس غدیر هستیم که البته در حال حاضر نمی توانم از ابعاد و تناژ آن صحبت کنم .

 دریادار رستگاری تصریح کرد: در زمینه ساماندهی موشکی، هر سه نوع موشک های سطح به سطح، سطح به هوا و هوا به سطح در کشورمان توسط وزارت دفاع تولید شده و افتخار داریم که موشک های ایرانی را روی یگان های خود نصب کرده ایم و دیگر به هیچ وجه نیازی به کمک خارج از مرزهای خودمان نداریم. 

 دریادار رستگاری در ادامه با اشاره به حضور ناوچه های نیروی دریایی ارتش در دریای مدیترانه عنوان کرد: طرحی داریم که طی آن ناوگروه اطلاعاتی – عملیاتی ما به آن سوی دریای مدیترانه رفته و وارد اقیانوس اطلس خواهد شد. 

 وی تاکید کرد: ما با حضور در اقیانوس اطلس قصد داریم به دنیا نشان دهیم که ایرانی می تواند و توانسته است کمر تحریم را بشکند و تا دور دست ها حضور پیدا کند.

0 comments:

ارسال یک نظر