احمدی مقدم: همکاران ما می‌توانستند در روزنامه ایران مناسب‌تر برخورد کنند

فرمانده نیروی انتظامی با اعتراف به بی تدبیری همکارانش، بازرسان نیروی انتظامی را مامور رسیدگی به اتفاقات روزنامه ایران کرده تا شرح واقعه را به صورت گزارشی تهیه کنند.

سایت جهان به نقل از "اسماعیل احمدی‌مقدم" گزارش داد: در آن روز مقام‌ قضایی در صحنه حضور داشتند اما حاضران در روزنامه ایران در برابر دستور مقام ‌قضایی مقاومت کرده و قاضی پرونده نیز از واحد نظامی مستقر در منطقه درخواست اعزام نیرو کرد.

دوشنبه ۳۰آبان ماه ماموران دادستانی و پلیس با استقرار در اطراف دفتر روزنامه ایران پس از مصاحبه مطبوعاتی جوانفکر مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد، برای بازداشت او به دفتر این روزنامه هجوم می برند و مقاومت فیزیکی همراهان او، به شلیک گاز اشک آور و آتش سوزی در داخل ساختمان می انجامد که در نهایت پس از چند ساعت مقاومت و درگیری او و همکارانش،این حمله در حالی به عقب نشینی ماموران دادستانی از دستگیری جوانفکر به دنبال دخالت رئیس دولت می انجامد که در این میان جمعی از کارکنان و خبرنگاران این موسسه مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار می گیرند.

مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد بعد از عقب نشینی ماموران، همچنان کوتاه نمی آید و در سخنانی خواستار برکناری دادستان تهران می شود و در مقابل دادستان تهران هم در توضیح اقدام دادستانی برای جلب مشاور رئیس دولت، او را به ایجاد تنش در کشور متهم می کند.به گفته او، مشاور رئیس دولت در قبال دستور قضایی و اقدام ماموران مقاومت کرد و با تماس های تلفنی و حضور در جمع کارکنان موسسه، موجب تحریک کارکنان و ایجاد اخلال و بی نظمی در روند کاری روزنامه شد که پس از این حوادث، حسب دستور دادستان، ماموران محل را ترک کردند.

این در حالی است که شب همان روز هم، استاندار تهران اعلام می کند با حمله کنندگان به روزنامه ایران برخورد قاطع خواهد شد.

با گذشت نزدیک به یک هفته از این موضوع احمدی مقدم نیز مقاومت حاضران در روزنامه را باعث تنش و دستگیری ذکر کرده و از آنچه مقاومت در برابر قانون و ایجاد درگیری خوانده ابراز ناخرسندی کرده و ضمن آن گفته است:همکاران ما نیز می‌توانستند به تدبیر مناسب‌تر برخورد کنند.

خبرساز شدن و مصونیت و پیگیری و تهیه گزارش برای حمله به یک روزنامه که نام دولت را یدک می کشد در حالی به مذاق بسیاری خوش نیامده و درصدد بررسی چرایی آن هستند که پس از انتخابات ۸۸ بارها درباره مطبوعات منتقد از اعتماد ملی تا کلمة سبز و روزنامه شرق شاهد حمله نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بوده ایم که دستگیری تعداد زیادی از کارمندان و اهالی مطبوعات را به دنبال داشته و در شرایط موجود نیز بسیاری از آنها در زندان هستند. تنها تفاوت این است که روزنامه های منتقد دولت و سبزها از زد و بندها و معاملات راس قدرت بی بهره بوده و از این رو خواسته های بحق آنها در دستگاه قضایی فعلی به جای نرسیده است. حال آنکه رئیس دولت با تهدید و مداخله، ظرف دو ساعت می تواند تصمیم دستگاه قضایی را برگرداند و ماموران امنیتی را عقب براند و دیگر عوامل را هم درصدد پیگیری و تهیه گزارش برای این حادثه وادار کند.

0 comments:

ارسال یک نظر