حمله حراست دانشگاه خواجه نصیر به تحصن و اعتصاب دانشجویان

اعتصاب و اعتراض دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با حمله حراست این دانشگاه ناتمام ماند.
 
 به گزارش رسیده  به جرس، روز گذشته دانشجویان دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به طرح تفکیک جنسیتی در این دانشگاه و سایر دانشگاه های کشور اقدام به تحصن و اعتراض کردند. این حرکت اعتراضی بصورت کاملا خودجوش ظهر دیروز در سلف این دانشکده آغاز شد.
 
چند دقیقه از شروع این اعتراض در ساعت 11:30 گذشته بود که تعداد زیادی از ماموران حراستی و امنیتی در سلف حاضر شدند. این ماموران با دستور عباسی، معاون حراست این دانشگاه و از عوامل اصلی سرکوب و بازداشت فعالان دانشجویی دانشگاه به ظرف هایی که بر روی زمین چیده شده بود حمله کردند و این ظروف را به اطراف پرت کردند. آنها همچنین دانشجویانی را که قصد داشتند ظروف خود را بر زمین بچینند تهدید به احضار به کمیته انضباطی کردند.
 
ماموران حراست و امنیت دانشگاه همچنین اقدام به فیلم برداری از دانشجویان معترض کردند و به دانشجویان اجازه عکس برداری و فیلم برداری ندادند.
 مامورین حراست همچنین با جلوگیری از ورود دانشجویان به سلف مانع از ادامه این اعتصاب شدند و همزمان تعدادی از دانشجویان به حراست مرکزی دانشگاه احضار شدند.
 
با آغاز سال تحصیلی طرح تفکیک جنسیتی در بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه خواجه نصیر اجرا شده است و در برخی از دانشگاه تجمعات اعتراضی نسبت به این طرح شکل گرفته است.

0 comments:

ارسال یک نظر