وقتی رئیس جمهور منصوب رهبری هم «ضد ولایت فقیه» می شود

جرس: به گزارش منابع جرس در تهران آقای سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی اخیرا در جلسه ای با حضور معتمدان نظام، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری که با نصب شخص وی و مهندسی سپاه پاسداران از صندوقهای رای بیرون آورده شد، و تیم همکار وی را «ضد ولایت فقیه» خوانده است.
وی در عین حال افزوده است: با همه اینها چاره ای جز حفظ وی تا پایان دوره نیست، البته در صورتی که از این جلوتر نرود.
آقای خامنه ای در همین جلسه رقابت نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را بین اصول گرایان (طرفداران نظام) و جریان انحرافی (طرفداران احمدی نژاد و شرکاء) دانسته است. به نظر رهبر جمهوری اسلامی «اگر چاره ای اندیشیده نشود، برنده انتخابات مجلس منحرفین خواهند بود». 

دو نکته ابراز شده رهبری بویژه بعد از اظهار نظر وی در باره احتمال حذف پست ریاست جمهوری بسیار معنی دار است. معنای آن این است که بعد از حذف مقام انتخابی رئیس جمهوری، انتخابات مجلس حتی با نظارت استصوابی شورای نگهبان هم تحمل نخواهد شد و این بار ملت شاهد مهندسی انتخابات مجلس هم خواهد بود.
شیخ محمد تقی مصباح یزدی سالها قبل جمهوری اسلامی را گامی بسوی تحقق حکومت اسلامی دانسته بود. به نظر آقای مصباح حکومت اسلامی نظامی از بالا به پائین است که ولی فقیه منصوب خداوند سه معاونت را نصب می کند. معاون اجرائی با نام رئیس دولت، معاون قضائی به نام رئیس قوه قضائیه و معاون تقنینی به نام مجلس شورای اسلامی. وی تصریح می کند این مجلس مشورتی است و اعضای آن توسط رهبر منصوب می شوند.
به نظر مصباح یزدی پذیرش انتخابات رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس در قانون اساسی جمهوری اسلامی از سر اضطرار بوده و در زمانی که شرائط آماده شود باید احکام اضطراری وام گرفته شده از غرب از قبیل جمهوریت و انتخابات را به زباله دان تاریخ انداخت و حکومت ناب اسلامی که ولایت مطلقه فقیه است را محقق کرد.
به نظر آقای خامنه ای زمان تحقق حکومت اسلامی و حذف زوائد مزاحمی از قبیل رئیس جمهور منتخب مردم در قدم اول و تبدیل قوه مقننه به مجلس مشورتی از قبیل مجالس مشورتی عربستان سعودی و سلطان نشین عمان فراهم است. البته آقای خامنه ای برای اصل آخر قانون اساسی که مظاهر جمهوریت را همانند مظاهر اسلامیت غیرقابل حذف دانسته نیز می باید فکری بکند.  وقتی پهلوی ها با قانون اساسی مشروطه نیم قرن دیکتاتوری کردند چرا آقای خامنه ای با قانون اساسی جمهوری اسلامی همان معامله را نکند؟

0 comments:

ارسال یک نظر