احسان مهرابی آزاد شد

در پی خاتمه یافتن حکم یک سال زندان

 جرس: احسان مهرابی، روزنامه نگار اصلاح طلب با اتمام دوران حبس و محکومیت یک ساله اش، امروز یک شنبه آزاد شد.

به گزارش جرس، احسان مهرابی که توسط شعبه 28 دادگاه انقلاب به یک سال حبس محکوم شده بود، امروز بدون این که در ماه های گذشته از مرخصی استفاده کند، با اتمام دوران حبس آزاد شد.

احسان مهرابی اولین بار در 18 بهمن ماه 88 در ادامه‌ی بازداشت روزنامه‌نگاران و فعالان حوزه‌ای رسانه‌ای بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی در هفت اسفند ماه 88 برای اولین بار بعد از دستگیری با خانواده‌ی خود ملاقات کرد و یک روز پس از آن در تماسی با خانواده از تعیین وثیقه 30 میلیونی برای خود خبر داد. با وجود تودیع وثیقه از سوی خانواده مهرابی از زندان آزاد نشد و عید نوروز را در زندان سپری کرد. سرانجام در 12 اردیبهشت ماه 89 از زندان آزاد و در دوم بهمن 89 جهت گذراندن یک سال محکومیت خود بار دیگر بازداشت و به بند 350 زندان اوین منتقل شد.

مهرابی پس از آزادی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق گفت و گو با بی بی سی فارسی در دادگاه انقلاب به ریاست مقیسه محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. در فرآیندی کم نظیر، ابتدا دادگاه تجدید نظر حکم او را به فوریت تایید کرد و تنها چند هفته پس از تایید حکم، شعبه اجرای احکام اوین، مستقر در دادسرای این زندان، احسان مهرابی را برای اجرای حکم فرا خوانده شد.

احسان مهرابی سال‌ها با نشریات اصلاح طلب از جمله روزنامه اعتماد همکاری داشت و در زمان بازداشت خبرنگار پارلمانی روزنامه فرهیختگان بود. بازداشت وی که از خبرنگاران پارلمانی مجلس بود.

خانم باقری، مادر این روزنامه نگار چندی پیش در گفتگو با جرس، تاکید کرد: "متاسفانه بعد از گذشت یکسال و نیم که لپ تاپ، تلفن همراه، مدارک شناسایی و دیگر وسایل شخصی احسان مهرابی به همراه برخی از مدارک شناسایی و موبایل و پاسپورت برادر وی، در جریان بازداشت احسان توقیف شده می گذرد اما هنوز به ما بازگردانده نشده است. هر چه که پیگیری می کنیم تا وسایل را برگردانند، می گویند بازجو ممانعت می کند. خود احسان هم در این خصوص نامه نوشته، ما هم به دادستانی مراجعه کردیم و حتی نامه دادستان را داشتیم و بردیم اوین تا وسایلش را بگیریم که تا این لحظه خبری از بازگرداندن این وسایل نشده است."

0 comments:

ارسال یک نظر