مرضیه وفامهر: به مفهوم آزادی عمیق تر می اندیشم

پس از پایان دوره محکومیت

 جرس: مرضیه وفامهر پس از آزادی از زندان می گوید: خیلی عمیق تر  و ریشه ای تر به کلمه ازادی فکر کنم، کلمه که نه به مفهوم "آزادی" عمیق تر فکر کنم.


 وفامهر، بازیگر فیلم "تهران من حراج"  از 8 تیرماه بازداشت و در زندان قرچک ورامین زندانی شد و برای بازی در فیلم "تهران من حراج" محاکمه و به یک سال حبس تعزیری و 90 ضربه شلاق محکوم شد.

وفامهر درباره حکم قطعی صادر شده اش در گفت و گو با روز آنلاین می گوید: دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی را نقض کرد. حکم قطعی که صادر کردند سه ماه و یک روز زندان بود و یک میلیون و دویست هزار تومان جریمه که بدل از شلاق بود. یعنی شلاق به جریمه نقدی تبدیل شد و 8 آبان هم دقیقا 4 ماه می شد که بازداشت بودم؛ در اصل بیشتر از محکومیتی که برای من صادر کردند در بازداشت بودم.

وی در خصوص تجربه اش از زندان می گوید:  اما واقعیت این است که هر گز فکر نمیکردم چنین اتفاقی بیفتد ولی به هر حال این اتفاق و این تجربه باعث شد خیلی عمیق تر  و ریشه ای تر به کلمه ازادی فکر کنم، کلمه که نه به مفهوم "آزادی" عمیق تر فکر کنم.


این هنرمند در باره احساسش نسبت به حکم شلاق می افزاید: به خاطرحکم شلاق احساس تحقیر نکردم حس می کردم رفتارهایی که می شود برای این است که احساس حقارت کنم اما من تحقیر نشدم احساس غرور هم نکردم، واقعیت این است که این مدت گویی در یک خلا بودم بیشتر سعی می کردم آدم های دیگری را که آنجا بودند بفهمم و شرایط این آدم ها را که زندانی بودند  درک کنم؛کمتر به خودم فکر می کردم.

0 comments:

ارسال یک نظر