سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل، اتهامات تروریستی آمریکا را، “داستانی جعلی” خواند

در ادامۀ واکنش های مقامات جمهوری اسلامی نسبت به اتهامات تروریستی وارده از سوی ایالات متحده، سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل این اتهامات را "داستانی جعلی و ساختگی" ذکر کرد.

 به گزارش مهر، محمد خزاعی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، که به منظور بررسی شرایط خاورمیانه تشکیل شده بود، با اشاره به اتهامات اخیر وارده علیه نیروی قدس سپاه پاسداران مبنی بر "عملیات تروریستی در خاک آمریکا" و ترور سفیر عربستان در واشنگتن، آن را داستان جعلی و ساختگی دانست و گفت: "این سناریو با حمایت اسرائیل طراحی شده تا از منافع آن بهره مند شود، اما پر واضح است که ملت ایران با داشتن هزاران سال تاریخ، تمدن و همچنین فرهنگ اسلامی، هرگز خود را درگیر اینچنین تلاشهای دون مایه نکرده و نخواهد کرد، بلکه رژیم هائی که تاریخ آنها از چند دهه تجاوز نمی کند، پرونده سیاهی از اقدامات تروریستی در ابعاد مختلف دارند."

 سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل، همچنین در خصوص تحولات سوریه ابراز عقیده کرد: "با توجه به شرایط داخلی و وضعیت ژئوپلتیک این کشور، هرگونه مداخله خارجی و یا تلاش برای ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مردم این کشور، صلح وامنیت منطقه را در معرض خطر قرار خواهد داد ."

وي همچنین پیرامون موضوع هسته ای جمهوری اسلامی و اظهار نظر برخی مقامات اسرائیل علیه برنامه های اتمی ایران، گفت: "اسرائیل برای انحراف توجهات از کارنامه طولانی و سیاه خود در زمینه ارتکاب به جنایات متعدد تلاش می کند و خودش نیز با در اختیار داشتن صدها کلاهک اتمی خطر جدی هسته ای برای منطقه است."

تحریم های جدید آمریکا
در گزارشی دیگر، منابع بین المللی اعلام کردند که مقام های دادگستری آمريکا روز سه شنبه پنج فرد و چهار شرکت تجاری را متهم کرده اند که دستگاههای راديويی کنترل از راه دور را که کاربرد نظامی دارند، به ايران ارسال کرده اند. به گفته اين مقام ها، ۱۶ قطعه از اين دستگاه ها که در ساخت بمب های کنار جاده ای کاربرد دارند، درعراق کشف شده است.

 به گزارش رادیو آزادی (فردا) به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، چهار متهم در سنگاپور توسط مقامات اين کشور بازداشت شده اند و نفر پنجم نيز ساکن ايران و هم اکنون تحت تعقیب است.

 طبق اين گزارش برخی ازاين افراد همچنين به توطئه برای ارسال آنتن های نظامی از سنگاپور به هنگ کنگ متهم شده اند.

 ليزا موناکو، دستيار دادستان فدرال آمريکا، در اين زمينه گفته است: اين اتهامات تهديد شبکه تدارکی ايران برای دستيابی به تکنولوژی آمريکا را مورد تاکيد قرار می دهد.

 از حسين لاريجانی به عنوان متهم ايرانی تحت تعقيب نام برده شده است. چهار سنگاپوری بازداشت شده عبارتند از : ونگ لن، ليم يونگ نام، ليم کو سينگ، و هيا سو گان بنسون.

 اين چهار سنگاپوری متهم اند که ۶ هزار دستگاه راديويی کنترل از راه دور از کارخانه ای درمينسوتا خريداری کرده و از طريق سنگاپور به ايران فرستاده اند.

 ليم کو سينگ و هيا سو گان همچنین به توطئه برای ارسال آنتن های نظامی يک شرکت در مينسوتای آمريکا از سنگاپور به هنگ کنگ متهم شده اند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستانی فدرال تصريح کرده است که خواستار استرداد اين افراد شده تا بتوان آنها در خاک امريکا مورد محاکمه قرار داد.

 مقامات جمهوری اسلامی و سنگاپور، کماکان اظهار نظری در این باره اعلام نکرده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر