وزیر نیرو: خزانه به دستور احمدی نژاد عمل نمی کند

وزیر نیرو از استنكاف و عدم پذیرش وزارت اقتصاد از دستورات رئیس دولت مبنی بر "آزاد شدن درآمدهای آبفا و برق از خزانه" خبر داد و گفت: خزانه كل كشور به دستور احمدی نژاد برای آزاد شدن ۴٨ ساعتۀ درآمدهای آب و برق بعد از هدفمندی یارانه ها عمل نمی كند.


 به گزارش فارس، مجید نامجو پیرامون "مشكل آزاد شدن سریع درآمدهای آب و برق از سوی خزانه به شركت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو" گفت در این خصوص جلسه‌ای با وزیر اقتصاد برگزار كردیم و آنرا صورتجلسه كرده‌ایم و باید طبق آن جدولی كه تنظیم شده عمل كنند.


 وی ادامه داد: البته گزارش‌هایی به من رسیده است كه مجددا خزانه هنوز به آن صورتجلسه‌ای كه وزارت نیرو با وزیر اقتصاد تنظیم كرده، به طور كامل عمل نمی‌كند و بنده باید یك مذاكره‌ای با وزیر اقتصاد داشته باشم تا حتما به همان جداولی كه برای آبفا و برق تعیین شده است طبق آن تقسیمات عمل شود.


 نامجو اضافه كرد: احمدی نژاد دستور داده است، هر پولی كه به خزانه واریز شد ظرف دو روز تسهیم به نسبت شده و سهم آبفا و برق پرداخت شود و این دستور جزء تأكیدات وی است و باید عمل شود، اما ظاهرا این تأخیر حتی به دو هفته نیز می‌رسد و ما انتظار داریم كه بر طبق توافقنامه‌ای كه با وزیر اقتصاد شده است خزانه كل كشور تمكین كند.


 وی ادامه داد: امید است كه خزانه طبق همان برنامه این كار را انجام دهد كه ما زودتر به یك چرخه مناسبی از لحاظ گردش مالی برسیم. 

 
 گفتنی است، بعد از اجرای طرح موسوم به هدفمندی یارانه ها (حذف سوبسیدها)، نرخ تمامی کالاها و خدمات ضروری و مورد نیاز شهروندان به صورت شدیدی افزایش یافته، و شاهدان عینی و رسانه ها، از افزایش چند در صدیِ قبوضِ آب، برق، گاز و حامل های سوخت خبر می دهند.

0 comments:

ارسال یک نظر