یک روحانی اصولگرا: گویی باید منتظر تجلیل از متجاوزان به زنان در خمینی شهر باشیم

حجت الاسلام محمدرضا زائری نویسنده اصولگرا در یادداشت ارسالی خود به آینده نیوز نوشت:
اگر مسئولان اجرایی به جای مشغول شدن به وظایف خود، به سخنرانی های اخلاقی بپردازند و آیه و حدیث بخوانند کلی کار روی زمین می ماند و مشکلات روی هم تلنبار می شود.
اگر مسئولان امنیتی به جای تأمین امنیت مردم و جلوگیری از وقوع جرم، فقط سرشان به وضع پوشش بانوان گرم باشد، کابل دزدی و مجسمه دزدی که سهل است، خانواده ها هم در معرض غارت و تجاوز قرار می گیرند.

اگر عالمان و بزرگان به جای آرامش و معنویت و توصیه اخلاقی و نصیحت و موعظه، در روز جمعه ‌با عصبانیت حرف های سیاسی بزنند مردم برای جبران خلأ معنویت سراغ رمال و کف بین و کلاس عرفان شرقی و فرادرمانی می روند.
اگر رسانه گروهی رسمی ما به جای ارائه اخبار صحیح و دقیق، تعارف و شعار پخش کند، میدان برای شایعه و دروغ و فارسی وان و من وتو و بی بی سی باز می شود.
واقعا تصورش را بکنید که وقتی هیچ کسی کار خودش را نکند، چه اتفاقات هولناکی ممکن است رخ بدهد ! خدا را شکر که اکنون هر کسی به درستی کار خودش را می کند. وگر نه ممکن بود چند نفر گردن کلفت بریزند توی یک مهمانی و زن و دختر مردم را ببرند و – زبانم لال ، خدای نکرده – هر غلطی دلشان می خواهد بکنند ، تصورش را بکنید چه وضعی ممکن بود بشود !
به اعتقاد من این عمل تجاوز به زنان حاضر در یک مهمانی در اصفهان– که قبلا هم مواردی مشابه آن اعلام شده – یک جرم عادی نیست و مصداق إفساد فی الارض است. وقتی هزینه جرم پایین بیاید و مجرمان احساس کنند در صورت بازداشت شدن نهایت چند صباحی در هتل زندان به سر خواهند برد طبیعتا ابایی از تکرار خطا و جنایت نخواهند داشت.

از آن بدتر، توجیه ناتوانی و قصور ما در تأمین امنیت جامعه با این تعابیر است که مثلا وضع حجاب خانم ها چنین و چنان بوده. حالا اگر متخصصی بعدا در یک برنامه تحلیلی تلویزیون برای شرح و ریشه یابی موضوع چنین چیزی بگوید مقبول است ولی در این سطح از مسأله چنین گفتن، یعنی گشودن باب فاجعه ای بزرگتر. فکرش را بکنید فردا هر کسی می تواند هر حادثه ای را توجیه کند و دیگر قانون و شرع و دین و اسلام را باید به خدا سپرد و همه چیز را تعطیل کرد.

ظاهرا این طور که بعضی از مسئولان صحبت می کنند، باید به زودی مراسم تجلیل از مجرمان را برگزار کرد که بیچاره ها به طبیعت انسانی خود عمل کرده اند و طبیعتا آن زنان و دختران بدبخت محکوم هستند که حجاب اسلامی را رعایت نکرده بودند و …

0 comments:

ارسال یک نظر