جوانان اصلاح طلب خطاب به حاکمیت: شمایی که نگران زندان های ابوغریب و گوانتانامو هستید با زندانیان خود چه می کنید؟

جمعی از جوانان اصلاح طلب در واکنش به اعتصاب غذای ۱۲ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین از حاکمیت این پرسش را کرده اند : شمایی که نگران زندان های ابوغریب و گوانتانامو هستید و دم از حفظ حقوق بشر می زنید ، با زندانیان خود چه می کنید که از جان خود به عنوان تنها سلاح برای رسوایی شما استفاده می کنند؟

به گزارش کلمه، این جوانان در بخشی از بیانیه ای که منتشر کرده اند از این زندانیان خواسته اند تا اعتصاب غذای خود را بشکنند و آورده اند: حفظ جان شما اوجب واجبات است و فردای سبز میهن به وجود شما نیازمند است، باید بمانید تا طلوع صبح آزادی را با هم جشن بگیریم. اما این درخواست ما به معنای عدم مسوولیت زندان بانان در قبال شما نیست.

آنها همچنین اعلام کرده اند در روز دوشنبه ۳۰ خرداد روزه سیاسی خواهند گرفت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و صدیقین

* و من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

از میان مؤمنان مردانىاند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند. (سوره احزاب – آیه ۲۳

مردم عزیز ایران، در اعتراض به شهادت دو نفر از زندانیان سیاسی، هدی صابر و هاله سحابی دوازده نفر از زندانیان سیاسی از صبح شنبه، ۲۸ خرداد دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند. در این دو سال پس از انتخابات مردم ایران عزیزان بسیاری را در راه آزادی و انسانیت و اخلاق از دست داده اند، عزیزانی که قربانی زیاده خواهی و قدرت طلبی حاکمانی شده اند که برای ماندن برسر قدرت جمهوریت و اسلامیت نظام را به مسلخ برده اند.

در دوسال گذشته پیکره مقاوم و استوار جنبش سبز ایران به خون سرخ عزیزانش آغشته و سیاه پوش یارانی شده است که فریادشان سکوت بود و رای خود را می خواستند و اینک در خرداد، ماه حماسه و ایستادگی در برابر استبداد، مردم ایران باز سیاه پوش دو یاور بزرگ و همراه جنبش شده اند. هاله سحابی که در تشییع جنازه پدر مظلومانه به شهادت رسید و هدی صابر که در اعتراض به این ظلم بزرگ و برای رساندن صدای بیدادگری در ایران به گوش همگان اعتصاب غذا کرد و به دست ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به شهادت رسید.

اینک دوازده مرد از تبار شرف و انسانیت و آزادگی در اعتراض به شهادت هاله و صابر دست به اعتصاب غذا زده اند. مردانی که اعتصاب کرده اند، همیشه خود از جمله افرادی بوده اند که با اعتصاب غذای یاران دربندشان مخالفت کرده اند و همیشه از آنان خواسته اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند و سلامت جسم عزیزشان را در اولویت قرار دهند. اما اکنون آنان در مقابل ظلمی چنین سنگین، دست به اعتصاب غذا زده اند. اعتصاب غذایی که تنها در اعتراض به ظلمی چنین آشکار و تحمل ناپذیر آغاز کرده اند. ظلمی که گویا این روزها مرزی برای آن قائل نیستند.

باید از حاکمیت پرسید با پدران و برادران ما چه کرده اید که اکنون بر خلاف مشی پیشین خود دست به اعتصاب غذا زده اند، آن هم به صورت نا محدود؟ باید از حاکمیت پرسید چه کار کرده اید با هدی صابر که شاهدان عینی این ماجرا چنین اعتراضی را تنها راه ممکن یافته اند؟ باید از حاکمیت پرسید شمایی که نگران زندان های ابوغریب و گوانتانامو هستید و دم از حفظ حقوق بشر می زنید ، با زندانیان خود چه می کنید که از جان خود به عنوان تنها سلاح برای رسوایی شما استفاده می کنند؟ ما جوانان اصلاح طلب ایران خطاب به شما می گوییم که مسوولیت حفظ سلامت و حفظ جان برادران و پدران در بندمان با شماست، شما مسئولید تا با توجه به خواسته های آنان برای پایان دادن به ظلم بی رویه و بی قانونی و بی اخلاقی در زندان ها،مراتب پایان دادن به این اعتصاب غذا را فراهم آورید.


ما چون همیشه به آنان می گوییم که مردان سرافراز ما ، نیک می دانیم که شهادت مظلومانه هدی صابر شما را تا چه حد آزرده است، اما اعتصابتان را بشکنید که حفظ جان شما اوجب واجبات است و فردای سبز میهن به وجود شما نیازمند است، باید بمانید تا طلوع صبح آزادی را با هم جشن بگیریم. اما این درخواست ما به معنای عدم مسوولیت زندان بانان در قبال شما نیست. امروز مسوولیت قوه قضاییه و دستگاه های امنیتی کشور بیشتر از همیشه است، آنان فاجعه شهادت هاله سحابی و هدی صابر را به بار آوردند. تا دیر نشده به صدای تظلم خواهی زندانیان ما گوش دهید، خواسته آنان را برآورده سازید که آنان خواسته ایی ندارند جز جلو گیری از پایمال شدن خون همبندانشان.

ما همچنین از مراجع بزرگوار می خواهیم به رسالت تاریخی خود عمل کنند، رسالتی که در طول تاریخ به صورت مکرر از سوی مرجعیت راستین شیعه اعمال شده است، رسالت ایستادن در مقابل ظالم. آقایان مراجع زمانی مرجعیت و روحانیت تنها پایگاه مظلومان بود و تنها فریاد رس، امروز زمان آن رسیده است که بار دیگر روحانیت را به جایگاه واقعی خویش بازگردانید و فریاد رس ملتی شوید که عزیزان خود را در خیابان ها و زندان ها از دست می دهد.

ما جوانان اصلاح طلب ایران در عین اعتراض به ظلم های رفته بر مردم و زندانیان سرافرازمان، اعلام می کنیم که روز دوشنبه دست به روزه سیاسی خواهیم زد و از یارانمان در زندان می خواهیم که همراه با ما افطار کنند و پیش از این بر جسم عزیزشان صدمه وارد نکنند و همچنین اخطار می دهیم که پیش از این اگر مسوولان به اعتراضات مدنی ما توجهی نشان ندهند، تصمیمات دیگری اتخاذ خواهیم کرد.

جوانان اصلاح طلب

0 comments:

ارسال یک نظر