نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: ورود سفیر انگلیس به خاک ایران ممنوع است

همزمان با حملات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به سفیر انگلیس در ایران، و "بی‌خاصیت" خواندن وی، نایب رئیس این کمیسیون اعلام کرد که از امروز ورود سفیر انگلیس به خاک ایران ممنوع است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، روز یکشنبه ٢۴ بهمن ماه ٨٩ اعلام کرد "به دنبال کارشکنی های سفیر انگلیس در ایران و اعطای سمت عالی ترین مقام ارشد نظامی ناتو در افغانستان به وی، ورود سفیر انگلیس به خاک ایران ممنوع شده و با خروج از ایران، او اجازه ورود به خاک جمهوری اسلامی را نخواهد داشت. "


وی با اشاره به نگارش مقاله ای توسط سفیر انگلیس، پیرامون وضعیت و نقض حقوق بشر در ایران، آنرا "سبب جریحه دار شدن احساسات ملت" ذکر کرد و مدعی شد "اقدام گستاخانه سفیر بریتانیا و اقدامات خصمانه دولت انگلیس بر علیه جمهوری اسلامی موجب بررسی طرح کاهش روابط ایران و انگلیس در کمیسیون امنیت ملی و اخراج سفیر این کشور از ایران شد."


ابراهیمی افزود: در حال حاضر سفیر انگلیس از ایران خارج شده است و دیگر وی حق بازگشت به خاک ایران را نخواهد داشت و کارشکنی های وی دلیل این تصمیم مقامات جمهوری اسلامی است.


گفتنی است علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، امروز با اشاره به خبر اعطای سمت جدید (مقام عالی ناتو در افغانستان) به سفیر انگلیس در ایران، این اقدام را "ترفند دولت انگلیس برای برداشتن سفیرش از ایران" عنوان کرد و سفیر این کشور را "بی‌خاصیت" خوانده بود.
بروجردی گفت: همانطور که ما پیام دادیم که با وجود سیاست‌های انگلیس در قبال جمهوری اسلامی که خصمانه است معنایی ندارد که سفیری در این کشور داشته باشیم.


طی هفته های اخیر، کمیسیون مذکور، طرح قطع رابطه سیاسی با بریتانیا را مورد تصویب قرار داده و منتظر طرح در صحن مجلس و تصویب آن است.

0 comments:

ارسال یک نظر