آیت الله نوری همدانی: صدور انقلاب اسلامی، عامل فروپاشی حکومت تونس بود!

در پی سقوط دیکتاتوری در تونس، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید قم می‌گوید فروپاشی حکومت تونس ناشی از صدور انقلاب اسلامی ایران به این کشور بوده است.


این در حالیست که زین العابدین بن علی، از اولین روسای کشورهایی بود که سال گذشته بعد از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری، پیام تبریک برای محمود احمدی نژاد ارسال کرده بود.


به گزارش فارس، آیت الله نوری همدانی، روز دوشنبه (۲۷ دی ماه) در دیدار با برخی مقامات کشوری، فروپاشی دولت تونس را "به برکت انقلاب اسلامی و بیداری مسلمانان جهان" ارزیابی کرده و با بیان اینکه در تونس، "انقلابی در حال شکل گیری است"، این بیداری را به "برکت انقلاب اسلامی ایران" دانست .


این مرجع تقلید حامی دولت ادامه داد: حکومت این کشور زیر سلطه آمریکا بود و اکنون جریان تونس و تحولاتی که در این کشور بوجود آمده، لرزه بر اندام حاکمان مصر و اردن انداخته است و آنها در حال آماده باش هستند و از سرایت این جریان به کشورهای خود نگران و هراسانند.


گفتی است سخنان این مرجع درحالیست که از آغاز اعتراضات در تونس و در نخستین روز‌های فروپاشی دیکتاتوری در آن کشور، مقامات و رسانه‌های جمهوری اسلامی در برابر آن سکوت اختیار کرده بودند و تفسیر‌ها و تحلیل‌های جهت‌دار رسانه‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی تقریبا از زمانی آغاز شد، که سقوط آن دولت محرز گردید و از آن زمان رسانه های حکومتیِ ایران تلاش می‌کنند  جنبش اعتراضی مردم تونس را مصادره به مطلوب کنند.

 

0 comments:

ارسال یک نظر