حملات جدید چند روحانی حامی رهبر ایران به هاشمی رفسنجانی

اکبر هاشمی رفسنجانی

تعدادی از حامیان رهبر ایران، در ماه های اخیر خواستار کنار رفتن اکبر هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان شده اند

در حالی که حدود ۲ ماه تا برگزاری اجلاس بعدی مجلس خبرگان باقی مانده است، تعدادی از روحانیان نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی به بیان انتقادات تند علیه اکبر هاشمی رفسنجانی و محکوم کردن اظهارات وی به مناسبت ۱۹ دی پرداخته اند.

آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان، ده روز پیش با انتشار نوشته ای به مناسبت سالگرد حرکت اعتراضی مردم قم علیه حکومت شاه در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶، به انتقاد از کسانی پرداخته بود که "مزورانه" پشت آیت الله خامنه ای "پناه می گیرند" و به روحانیت حمله می کنند.

عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز ۲۹ دی (۱۹ ژانویه) در گفت ‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس، توانا، ضمن انتقاد شدید از اظهارت آقای هاشمی رفسنجانی به مناسبت ۱۹ دی گفت: "انتظار اکثریت مجلس خبرگان پایان سکوت هاشمی در برابر جریان فتنه است."

حامیان دولت ایران، اعتراضات خیابانی انجام شده به انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ را با عباراتی چون "جریان فتنه" یا "فتنه ۸۸" توصیف می کنند.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، بعد از این انتخابات در چند نوبت از عدم موضع گیری برخی شخصیت های حکومتی علیه "فتنه" انتقاد کرده است، که بسیاری از سیاستمداران و رسانه های محافظه کار، یکی از مخاطبان اصلی این انتقادات را اکبر هاشمی رفسنجانی دانسته اند.

'کسی به حرف های هاشمی توجه نمی کند'

عبدالنبی نمازی در بخش دیگری از سخنان امروز خود، با بیان اینکه "پایان سکوت و مواضع مبهم آقای هاشمی به نفع خود اوست" هشدار داد: "رویکرد کنونی آقای هاشمی به جایگاه وی آسیب وارد کرده است".

وی با یادآوری تاکید آیت الله خامنه ای بر "افشای ماهیت فتنه و بالا بردن بصیرت مردم"، نادیده گرفتن این تاکید را زمینه ساز "ایجاد یک فتنه دیگر" دانست و افزود: "هاشمی نباید در برابر چنین مساله بزرگی سکوت می‌کرد".

در واکنشی دیگر، کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز در گفت‌وگویی جداگانه با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس، توانا، صدور بیانیه ۱۹ دی را در "ادامه اشتباهات هاشمی رفسنجانی" دانست.

آقای صدیقی، با ذکر آنکه بیانیه رئیس مجلس خبرگان نشانه "دوری وی از واقعیات" است، خاطرنشان کرد که "کسی به حرف‌های هاشمی توجه نمی‌کند".

در همین ارتباط، قاسم روانبخش، دبیر سیاسی نشریه "پرتو سخن" نزدیک به محمدتقی مصباح یزدی نیز با انتقاد از بیانیه ۱۹ دی آقای هاشمی رفسنجانی، وی را به "سکوت معنا دار" در مقابل کسانی متهم کرد که "عمود خیمه نظام و انقلاب را هدف گرفته‌اند".

آقای روانبخش در وبلاگ شخصی خود اکبر هاشمی رفسنجانی را فردی دانست که "نه در نظر و نه در عمل، التزام به تبعیت از ولایت فقیه ندارد" و "در عمل هنوز از فتنه‌گران ۸۸ حمایت می‌کند".

دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن در ادامه نوشت که رئیس مجلس خبرگان "از یکی - دو ماه به اجلاس خبرگان، به شدت طرفدار ولایت فقیه و رهبری و روحانیت شده و در دیدار های خود دائما بر آن اصرار می ورزد، ولی درست فردای پایان اجلاس، اصلاح طلب شده و بر حمایت از آن ها تلاش می کند".

اجلاس بعدی مجلس خبرگان رهبری، در روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفند آینده در تهران برگزار خواهد شد.

تعدادی از حامیان رهبر جمهوری اسلامی، از ماه ها پیش خواستار کنار رفتن اکبر هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان شده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر